Η αυλαία πέφτει για την μεγαλύτερη σεζόν στην ιστορία της F1 στην Γιας Μαρίνα του Άμπου Ντάμπι. Και απομένει ένα πρωτάθλημα κατασκευαστών προς διεκδίκηση.

Η McLaren πηγαίνει στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς έχοντας διαφορά 21 βαθμών από την δεύτερη Ferrari στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Η βρετανική ομάδα είναι το μεγάλο φαβορί για την κατάκτησή του.

Εάν οι Λεκλέρ-Σάινθ δεν πάρουν 22 βαθμούς περισσότερους από τους Νόρις-Πιάστρι, τότε ο τίτλος θα πάει στην McLaren. Θα είναι το πρώτο κατασκευαστών της ομάδας από το Γουόκινγκ έπειτα από το μακρινό 1998 με τους Χάκινεν-Κούλθαρντ και την πανίσχυρη McLaren-Mercedes MP4/13.

Από την άλλη η Ferrari μπορεί να διατηρεί κάποιες ελπίδες για το πρωτάθλημα. Ωστόσο θα χρειαστεί μάλλον την εγκατάλειψη μίας εκ των δύο McLaren για να πάρει το 17ο πρωτάθλημα της ιστορίας της. Στην McLaren αρκούν η δεύτερη θέση και ο βαθμός του ταχύτερου γύρου για να πάρει το δικό της 9ο.

Υπό διεκδίκηση θα είναι και οι θέσεις 6-7-8 στους κατασκευαστές. Φτάνοντας στο Άμπου Ντάμπι οι Alpine, Haas και RBF1 έχουν την προαναφερθείσα σειρά. Η γαλλική ομάδα έχει διαφορά 5 βαθμών από την Haas η οποία ήταν μία από τις ευχάριστες εκπλήξεις της σεζόν.

Η αμερικανική ομάδα έχει καλές πιθανότητες για την ανατροπή. Ιδίως εάν συνυπολογίσουμε το ότι στην θέση του Οκόν θα τρέξει ο άπειρος Ντούχαν για λογαριασμό της Alpine. Λιγότερες πιθανότητες έχει η RBF1.

Έτσι κι αλλιώς το μεγάλο θέμα για εκείνην δεν είναι η θέση της στο κατασκευαστών αλλά το ποιος εκ των Τσουνόντα-Λώσον θα πάρει προαγωγή στην μεγάλη ομάδα το 2025. Όλα δείχνουν ότι οι μέρες του Τσέκο Πέρεζ τελειώνουν στο Μίλτον Κινς, έπειτα από μία ακόμη τραγική εμφάνιση στο Κατάρ.

Ξεκάθαρο φαβορί δεν υπάρχει. Το σίγουρο είναι ότι η Red Bull δεν κυνηγάει άλλο τον Φράνκο Κολαπίντο λόγω των πολλών ατυχημάτων που είχε στους τελευταίους αγώνες.

Η 5,281 χιλιομέτρων αριστερόστροφη διαδρομή της υπερσύγχρονης Yas Marina έχει φιλοξενήσει τα περισσότερα φινάλε σεζόν από το 2009 όταν και έλαβε χώρα το πρώτο Grand Prix στο Άμπου Ντάμπι. Δίπλα ακριβώς στην πίστα υπάρχει το μεγάλο θεματικό πάρκο της Ferrari. Ωστόσο αυτός είναι ένας αγώνας τον οποίον δεν έχει κερδίσει ποτέ η ιταλική ομάδα!

Ήταν ο πρώτος αγώνας ο οποίος διεξήχθη σε… μεικτές εντάσεις φωτός με την εκκίνηση να δίνεται το σούρουπο και τους προβολείς να ανάβουν κατά τη διάρκεια του. Από οδηγικής άποψης πέραν των πρώτων τεσσάρων στροφών δεν είναι κάτι το συγκλονιστικό. Επίσης και τα προσπεράσματα δεν είναι τόσο εύκολα παρά τις δύο μεγάλες πίσω ευθείες.

Ο τεχνικός (αν και λίγο βαρετός) τελευταίος τομέας προσφέρει και το μεγαλύτερο κέρδος σε χρόνο. Η καρό σημαία πέφτει έπειτα από 58 γύρους.

Η Pirelli φέρνει τις τρεις πιο μαλακές της γόμες για τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς καθώς η φθορά των ελαστικών είναι ιδιαίτερα χαμηλή. Τόσο λόγω της χάραξης όσο και λόγω της λείας ασφάλτου.

Καθώς ο αγώνας διεξάγεται αργά το απόγευμα, η θερμοκρασία οδοστρώματος είναι αρκετά χαμηλή. Ο αγώνας παραδοσιακά βγαίνει με μία στάση στα pits. Ωστόσο δεν θα ήταν απίθανο να δούμε δύο στάσεις φέτος.

Όπως συμβαίνει παραδοσιακά τα τελευταία χρόνια, την Τρίτη μετά το Grand Prix θα ακολουθήσει μία ημέρα δοκιμών της Pirelli με όλες τις ομάδες να συμμετέχουν. Οι οδηγοί θα δοκιμάσουν ξανά τις γόμες του 2025. Μεταξύ αυτών θα είναι και η νέα ultra-soft γόμα (C6) που θα χρησιμοποιηθεί κυρίως σε σιρκουί πόλης.

Το τριήμερο θα καλυφθεί τηλεοπτικά αποκλειστικά και ζωντανά από το ΑΝΤ1+ ενώ ο αγώνας της Κυριακής θα μεταδοθεί επίσης ζωντανά από τον ANT1. Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι: