Ο πρώην ισχυρός άνδρας της Nissan δεν βλέπει με καλό μάτι την ένωση των δύο μεγάλων ιαπωνικών εταιρειών.

Μιλώντας από τον Λίβανο, όπου βρίσκεται αυτοεξόριστος από το 2019, ο Ghosn επέκρινε την πιθανή συνεργασία ως επιβεβλημένη από το Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ιαπωνίας (METI).

Η Nissan, η οποία βρίσκεται σήμερα σε «κατάσταση έκτακτης ανάγκης», παλεύει με την οικονομική αστάθεια, με αποτέλεσμα να ανακοινωθούν 9.000 περικοπές θέσεων εργασίας, καθυστερήσεις στην παρουσίαση προϊόντων και αναζήτηση χρηματοδότη.

Ο Ghosn υποστηρίζει ότι η συγχώνευση δεν αποτελεί ρεαλιστική λύση λόγω των επικαλυπτόμενων αγορών και των κοινών προϊόντων που έχουν οι δύο εταιρείες.

Ο Ghosn υποστηρίζει ότι η METI πιέζει τη Honda να προχωρήσει στη συγχώνευση για να εξασφαλίσει την επιβίωση της Nissan, δίνοντας προτεραιότητα στον έλεγχο έναντι των επιδόσεων.

Ο ίδιος δήλωσε: «Έχοντας ζήσει στην Ιαπωνία τόσα χρόνια, καταλαβαίνω πόσο μεγάλη επιρροή μπορεί να έχει το METI. Προτιμούν τον έλεγχο από τις πωλήσεις, γι’ αυτό και πίεσαν τη Honda στη συμφωνία».

Τόνισε επίσης τις πιθανές πολιτιστικές και τεχνολογικές συγκρούσεις μεταξύ των εταιρειών. «Η Honda είναι ένας οργανισμός με επίκεντρο τη μηχανική, πολύ ισχυρός στον τομέα του. Η Nissan είναι εξίσου υπερήφανη για τη μηχανική της. Η απόφαση για το ποιες τεχνολογίες θα υιοθετηθούν σε μια συγχώνευση ή συμμαχία θα είναι μια μεγάλη πρόκληση».

Η συγχώνευση, αν προχωρήσει, θα μπορούσε να αντιμετωπίσει σημαντικά εμπόδια, όπως η ευθυγράμμιση των φιλοσοφιών της μηχανικής, η επίλυση των συγκρούσεων της ταυτότητας των εμπορικών σημάτων και η αντιμετώπιση του σκεπτικισμού από το εσωτερικό και των δύο εταιρειών.

Παρά τις επικρίσεις του Ghosn, οι σημερινές οικονομικές δυσκολίες της Nissan και η επιρροή του METI μπορεί να αφήσουν ελάχιστα περιθώρια για εναλλακτικές λύσεις.

Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί μια σημαντική στιγμή στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιαπωνίας, με επιπτώσεις στις παγκόσμιες αγορές, καθώς οι εταιρείες φαίνεται να έχουν καταλήξει σε αυτή την συγχώνευση.