Η Cadillac θα γίνει η 11η ομάδα του grid το 2026, μία εξέλιξη η οποία ήρθε σχεδόν από το πουθενά έπειτα από τα όσα είχαν προηγηθεί με την αίτηση της Andretti. Τι γνωρίζουμε για τη νέα ομάδα της F1;

Έπειτα από χρόνια αντεγκλήσεων μεταξύ FIA, Liberty και Andretti, η F1 θα αποκτήσει τελικά και 11η ομάδα. Μόνο που εκείνη δεν θα λέγεται Andretti. Αλλά σε μεγάλο βαθμό θα… είναι Andretti!

Μπερδευτήκατε; Λογικό. Επειδή μπορεί η νέα ομάδα να ονομαστεί Cadillac αλλά θα στηριχτεί στην πραγματικότητα στο project που είχε στήσει η Andretti Global. Ο Μάριο Αντρέτι θα είναι ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της ομάδας και ο Νταν Τάουρις, νυν επικεφαλής της Andretti Global, θα είναι το αφεντικό.

Επιπλέον όλα τα στελέχη που είχε στρατολογήσει ο Μάικλ Αντρέτι θα είναι εκεί. Ο Νικ Τσέστερ σε ρόλο τεχνικού διευθυντή και ο Πατ Σίμοντς σε ρόλο τεχνικού συμβούλου. Η ομάδα θα χρησιμοποιεί τις ολοκαίνουργιες εγκαταστάσεις της Andretti στο Σίλβερστοουν όπως και εκείνες σε Σάρλοτ, Μίσιγκαν και Ινδιανάπολις.

Άρα επί της ουσίας η 11η ομάδα θα είναι Andretti. Απλώς θα λέγεται Cadillac. Ήταν το branding το μόνο πρόβλημα των Liberty και F1 όλον αυτόν τον καιρό. Προκάλεσε, μήπως, τόσες πολλές αντιπάθειες ο Μάικλ Αντρέτι στο paddock ώστε η αποχώρησή του από την διοίκηση της Global ήταν όρος του πιράνχα κλαμπ;

Ίσως θα μάθουμε την αλήθεια έπειτα από αρκετό καιρό. Το σίγουρο είναι ότι η GM θέλει να επενδύσει στην F1. Θέλει η Cadillac να φτιάχνει τις δικές της PU, όπως κάνουν οι Mercedes, Honda, Ferrari και η RBPowertrains από το 2026.

Ωστόσο αυτό θα είναι δυνατό μόνο από το 2028 και μετά. Άρα μέχρι τότε η Cadillac θα πρέπει να αποδεχτεί καθεστώς πελατειακής ομάδας. Και η Ferrari θα είναι η εταιρία που θα προμηθεύει με PU την Cadillac από το 2026 όπως ανακοινώθηκε σήμερα.

Η Mercedes θα έχει ήδη τρεις πελατειακές ομάδες το 2026. Η Renault αποχωρεί (πράγμα που ίσως συνέβαλλε στην έγκριση της Cadillac) και έτσι η Ferrari ήταν η μόνη ρεαλιστική επιλογή για τους Αμερικανούς.

Οι Andretti είχαν πάντα άριστες σχέσεις με την Ferrari. Και σίγουρα οι της GM δεν βλέπουν της ιταλική εταιρία το ίδιο ανταγωνιστικά όπως βλέπουν την Honda. Επιπλέον η Ferrari θα χάσει την Sauber από το 2026 λόγω της εισόδου Audi. Άρα θα ήθελε έναν νέο σύμμαχο στο grid και δη εξ Αμερικής.

Εξ Αμερικής θα είναι σίγουρα και ο ένας από τους δύο οδηγούς. Φαβορί για την πρώτη θέση είναι το μεγαλύτερο αστέρι της Andretti, Κόλτον Χέρτα. Το ερώτημα είναι ποιος θα πλαισιώσει τον ταλαντούχο Αμερικανό. Σίγουρα κάποιος οδηγός με εμπειρία από την F1. Οι Κέβιν Μάγκνουσεν και Βάλτερι Μπότας θα ήταν ιδανικοί για τη θέση. Ακόμη και ο Σέρχιο Πέρεζ σε περίπτωση που η Red Bull τον αποδεσμεύσει νωρίτερα από το συμβόλαιό του.