Έναν καινούριο κόσμο για τους σκύλους και τους ιδιοκτήτες τους υπόσχεται η εφαρμογή BluePaw που ανέπτυξε στη Θεσσαλονίκη ο Θωμάς Δερμάρης. Η… μπλε πατούσα μεταμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο ένας ιδιοκτήτης σκύλου αλληλεπιδρά με άλλους ιδιοκτήτες στην κοινότητά του, ενώ βοηθά το κατοικίδιο να κοινωνικοποιηθεί μέσα από το δίκτυο που αναπτύσσεται.

Η εφαρμογή, που δημιουργήθηκε το 2023, αλλά λανσαρίστηκε επίσημα πριν από έναν μήνα, μετρά ήδη 120 προφίλ σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα. Ο δημιουργός της Θωμάς Δερμάρης, καθηγητής Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, λάτρης του οικοσυστήματος των startups και της καινοτομίας, αλλά και επί χρόνια ιδιοκτήτης σκύλου, θέλησε να εισφέρει τον… οβολό του στην κοινότητα των τετράποδων κατοικιδίων με διαφορετικό τρόπο. 

Πώς λειτουργεί

Αφού ο ιδιοκτήτης του σκύλου κατεβάσει την εφαρμογή, δημιουργεί ένα ολοκληρωμένο προφίλ για το κατοικίδιό του που περιλαμβάνει κοινωνικά χαρακτηριστικά, όπως αν είναι γενικά φιλικός, αν τσακώνεται, αν ορμά σε νεαρά, μικρότερα ή σκυλιά του ιδίου φύλου, αλλά και στοιχεία για την υγεία του. Στη συνέχεια στον χάρτη που είναι ενσωματωμένος στην εφαρμογή εντοπίζει άλλους σκύλους, τσεκάρει φιλικά και επιθετικά σκυλιά, στέλνει joint walk requests ή ενημερώνει όλους τους φίλους του ότι βγήκε βόλτα, ενώ διαθέτει και τη δυνατότητα μπλοκαρίσματος.

Μάλιστα, πέραν της κοινωνικοποίησης, μέσω της εφαρμογής BluePaw ενισχύεται και η ασφάλεια, αφού σε περίπτωση απώλειας του σκύλου ο ιδιοκτήτης μπορεί να στείλει την ίδια στιγμή ειδοποίηση σε όλους τους ιδιοκτήτες σε ακτίνα 5 χλμ με τα χαρακτηριστικά του τετράποδου φίλου του, αυξάνοντας κατά πολύ την πιθανότητα ο αγαπημένος του σύντροφος να βρεθεί άμεσα. Στην περίπτωση δε που ο σκύλος φοράει το ειδικό έξυπνο tag της εφαρμογής BluePaw, τότε αν τον βρει κάποιος και το σκανάρει, η ειδοποίηση στέλνεται στον ιδιοκτήτη με την τοποθεσία όπου έγινε το σκανάρισμα και με το τηλέφωνο αυτού που τον βρήκε. Διαφορετικά μπορεί κάποιος απλά να στείλει μια φωτογραφία στον ιδιοκτήτη με τον σκύλο που θεωρεί ότι μοιάζει στην περιγραφή και ακολουθείται η ίδια διαδικασία.

Και για επαγγελματίες της pet industry

Η εφαρμογή όμως διαθέτει και την επαγγελματική της εκδοχή, την BluePaw Pro, η οποία απευθύνεται στους επαγγελματίες του κλάδου, όπως τα petshops, οι κτηνίατροι, οι dogsitters, οι dogwalkers, τα pet friendly καταστήματα κτλ., που μπορούν μέσω αυτής να φτιάξουν μια τοπική κοινότητα με τους ιδιοκτήτες που βρίσκονται σε ακτίνα 1 χλμ. από την επιχείρησή τους. Έτσι, έχουν τη δυνατότητα να δουν στοιχεία για τη ράτσα, την ηλικία, το μέγεθος και το φύλο του σκύλου, για προβλήματα υγείας (δερματικά, οστεοαρθρίτιδες, νεφρολογικές παθήσεις κτλ), για αλλεργίες σε συγκεκριμένες τροφές και για φαρμακευτικές αγωγές. Μπορούν παράλληλα να ενημερωθούν για τις προτιμήσεις των ιδιοκτητών, όπως φυσικές ή οικολογικές τροφές, για τους παράγοντες που τους επηρεάζουν στις αγορές, για τις ημέρες που χρειάζονται dog walking ή dog sitting και για το μηνιαίο τους budget. Με τα δεδομένα αυτά μπορούν να οργανώσουν καλύτερα την επιχείρηση τους και να εξατομικεύσουν τις προσφορές τους με βάση τα πραγματικά προβλήματα και τις προτιμήσεις των πελατών. «Οι pet professionals, αν εξαιρέσουμε τους κτηνιάτρους, δεν διαθέτουν δεδομένα που να μπορούν να αξιοποιήσουν για να εξατομικεύσουν τις υπηρεσίες τους προς τους πελάτες τους, που είναι οι σκύλοι και κατ’ επέκταση οι ιδιοκτήτες τους, κάτι που είναι εφικτό μέσω της εφαρμογής BluePaw» λέει ο Θωμάς Δερμάρης.