Η επόμενη γενιά της CLA θα προηγηθεί όλων των νέων, αμιγώς ηλεκτρικών Mercedes, έχοντας μία καινούργια πλατφόρμα με καινοτόμα χαρακτηριστικά.

Ο Μάρτιος του 2025 βρίσκεται κάθε μέρα πιο κοντά και μαζί του θα γίνουμε μάρτυρες της ολοκαίνουργιας και αμιγώς ηλεκτρικής Mercedes-Benz CLA.

Η οποία έρχεται να σηματοδοτήσει μία νέα εποχή στα EV της γερμανικής εταιρείας, αφού θα διαθέτει νέες τεχνολογίες που θα κάνουν ντεμπούτο σε αυτό το μοντέλο, πριν τις δούμε σε επόμενα.

Καταρχάς, το ηλεκτροκίνητο σύστημα πρόωσης είναι εντελώς νέο και χαρακτηρίζεται από το σύστημα μετάδοσης με το κιβώτιο 2 σχέσεων, κάτι που έχουμε δει σε Porsche Taycan και Audi e-tron GT. Σύμφωνα με την Mercedes, με αυτό θα πετύχει τόσο υψηλή απόδοση, όσο και αυτονομία.

Το νέο ηλεκτροκίνητο σύστημα θα υποστηρίζεται από την καινούργια και καινοτόμα πλατφόρμα MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture), η οποία κάνει το ντεμπούτο της στη CLA πριν τη δούμε σε επόμενες ηλεκτρικές Mercedes.

Οι άνθρωποι της εταιρείας τονίζουν πως σχεδιάστηκε καταρχήν για να υποστηρίζει ηλεκτροκίνητα συστήματα, με βασικό της χαρακτηριστικό να είναι η υποστήριξη αρχιτεκτονικής 800V.

Η νέα και αμιγώς ηλεκτρική CLA θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις μπαταρίας. Η εισαγωγική θα έχει μία χωρητικότητας 58,0 kWh και η μεγάλη 85,0 kWh.

Αντίστοιχα, θα υπάρχει επιλογή για έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες. Η πρώτη θα αποδίδει περίπου 275 ίππους, ενώ η τετρακίνητη 4MATIC θα έχει ένα μοτέρ στον εμπρός άξονα ισχύος 110 ίππων. Προς το παρόν, δεν έχει γνωστοποιηθεί η συνδυαστική ισχύς.

Η Mercedes υπολογίζει πως η τεχνολογία 800V θα επιτρέπει στους ιδιοκτήτες της ηλεκτρικής CLA να ξοδεύουν μόλις 10 λεπτά της ώρας φορτίζοντας το EV, καθώς η ισχύς των 320 kW θα εξασφαλίζει σε αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα 300 χιλιομέτρων αυτονομίας.

Οι άνθρωποι της premium μάρκας στοχεύουν η κατανάλωση να κυμαίνεται στις μόλις 12,0 kWh ανά 100 χιλιόμετρα ώστε η αυτονομία να φτάνει τα σχεδόν 750 χιλιόμετρα, τιμή εντελώς πρωτόγνωρη για τα ευρωπαϊκά δεδομένα.

Όλα τα παραπάνω δε σημαίνουν πως η Mercedes παύει να παράγει και να διαθέτει μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Διότι γνωρίζει πολύ καλά πως η συντριπτική πλειονότητα του παγκόσμιου αγοραστικού κοινού πιστεύει ακόμα στο καύσιμο.

Συνεπώς, η Mercedes θα συνεχίσει να εξελίσσει ήπια υβριδικά και plug-in υβριδικά συστήματα, ώστε και να συνεχίσει να πουλάει βενζινοκίνητα μοντέλα, αλλά και να συμμορφωθεί με τους νέους, ακόμα πιο αυστηρούς κανονισμούς της Ε.Ε. σχετικά με τους ρύπους.

Αναφορικά με υπόλοιπες νέες τεχνολογίες που για πρώτη φορά θα δούμε στην ηλεκτρική CLA, ντεμπούτο στο μοντέλο θα κάνει το καινούργιο λογισμικό MB.OS (Mercedes Operating System), το οποίο θα προσφέρει κορυφαίες δυνατότητες συνδεσιμότητας, infotainment τελευταίας τεχνολογίας και αυτόνομη οδήγηση.

Όπως έχουμε δει και από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, η Mercedes θα ενσωματώσει στο σύστημα πολυμέσων τεχνητή νοημοσύνη, προσφέροντας έτσι έναν κορυφαίων δυνατοτήτων ψηφιακό βοηθό, που θα ανταποκρίνεται σε εντολές με φυσική ροή του λόγου.

Η νέα CLA θα αποτελέσει το εφαλτήριο για την υιοθέτηση αυτών των τεχνολογιών σε μετέπειτα μοντέλα, όπως η ναυαρχίδα S-Class όπου αναμένεται να δούμε αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3.

Το ηλεκτρικό κουπέ θα διαθέτει τεχνολογία η οποία θεωρητικά θα βοηθήσει την γερμανική μάρκα να αποκτήσει μεγαλύτερη τεχνογνωσία και να αξιοποιήσει σταδιακά την αυτόνομη οδήγηση. Επί της ουσίας, εκεί θα «πατήσει» η εταιρεία μέχρι να παρουσιάσει το 2028 την εξέλιξη αυτού του συστήματος στη νέα S-Class.

Τέλος, η Mercedes ανέφερε πως η καινούργια CLA θα έχει πολύ βελτιωμένο σύστημα αναγεννητικής πέδησης με διαφορετικές βαθμίδες ισχύος. Η ισχυρότερη πάντως, αναμένεται να προσφέρει οδήγηση one-pedal, καθώς θα μπορεί να ανακτά ενέργεια με ταχύτητες έως 200 kW.

Κλείνοντας με το ντιζάιν που μαρτυρούν και οι φωτογραφίες, η νέα Mercedes-Benz CLA έχει σχεδιαστικά στοιχεία της πρωτότυπης Concept CLA Class, την οποία είδαμε το 2023.

Θα υιοθετήσει τα νέα στοιχεία που ενσωματώνει η Mercedes στα μοντέλα της, όπως αιχμηρά φωτιστικά σώματα με υπογραφή το λογότυπο της εταιρείας και μία LED μπάρα που θα διασχίζει τη φαρδύτερη μάσκα.

Στο προφίλ, η διαφοροποίηση με το απερχόμενο μοντέλο θα είναι μικρότερη, με την κομψή κουπέ οροφή να μένει στα ίδια πρότυπα. Τέλος, τα πίσω φώτα θα είναι εν πολλοίς ίδια με την πρωτότυπη CLA Class.