Νέα ταλαιπωρία επικράτησε σε σταθμούς του μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς συρμός ακινητοποιήθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας 23 Δεκεμβρίου.
Το περιστατικό στο μετρό Θεσσαλονίκης σημειώθηκε περί τις 14:00. Ως εκ τούτου, σταμάτησαν τα δρομολόγια στη μια τροχιά, με συνέπεια στους σταθμούς του μετρό να συνωστίζεται κόσμος που επιθυμούσε να μετακινηθεί με το μετρό.
Μάλιστα λόγω του αυξημένου πλήθους, σε κάποιους σταθμούς απαγορεύτηκε για ώρα η πρόσβαση στις αποβάθρες, με αρκετούς πολίτες, μάλιστα, να αγανακτούν καθώς ήδη είχαν επικυρώσει το εισιτήριό τους.
Όπως ανέφερε το thestival.gr, που επικαλείται αυτόπτη μάρτυρα, στον σταθμό του μετρό στον νέο σιδηροδρομικό σταθμό, η μόνη ενημέρωση που υπήρχε είναι ότι ένας συρμός είχε σταματήσει σε κάποιον άλλον σταθμό και ότι επειδή δεν έγινε η επανεκκίνηση, τα δρομολόγια δεν πραγματοποιούνται.
Σύμφωνα με μαρτυρία επιβάτιδος στο «Ράδιο Θεσσαλονίκη», ο συρμός ακινητοποιήθηκε στον σταθμό Σιντριβάνι. Όπως περιέγραψε, «δεν άνοιγαν οι πόρτες για λίγα λεπτά, έπειτα άνοιξαν μπήκε κι άλλος κόσμος μέσα και ξεκίνησε. Σταματήσαμε στον σταθμό Συντριβάνι και μετά έγινε αποβίβαση όλων, το τρένο γύρισε πίσω στη Νέα Ελβετία».
Στιγμιότυπο από την αναμονή των επιβατών στο μετρό Θεσσαλονίκης
Περιμέναμε μισή ώρα για να έρθει συρμός του μετρό κατήγγειλε στο «Ράδιο Θεσσαλονίκη» άλλη πολίτης. Υποστήριξε πως περίμενε στον τερματικό σταθμό στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό από τις 15:00 μέχρι και τις 15:30 χωρίς να υπάρχει καμία ενημέρωση για την αιτία της καθυστέρησης.
Το εν λόγω περιστατικό δεν είναι το τρόπο που σημειώνεται με ακινητοποίηση συρμού στη Θεσσαλονίκη. Χαρακτηριστικότερο -αλλά όχι μοναδικό- αυτό που συνέβη στις 14 Δεκεμβρίου, όπου οι επιβάτες εκκένωσαν τον συρμό μέσα από σήραγγα, με τις εικόνες να κάνουν τον γύρο του διαδικτύου.
Σε ανακοίνωση που έχει δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα thessmetro.gr, η διαχειρίστρια εταιρεία του μετρό Θεσσαλονίκης THEMA τονίζει πως «εάν εντοπιστεί ακόμα και μια μικρή απόκλιση, όπως εμπόδιο στις γραμμές, το σύστημα σταματά αυτόματα τον συρμό για να αξιολογήσει την κατάσταση. Με αυτόν τον τρόπο προλαμβάνονται εγκαίρως ενδεχόμενα προβλήματα».
Συμπληρώνει ότι «ειδικά κατά την έναρξη λειτουργίας ενός πλήρους αυτόματου συστήματος Μέτρο, όπως είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι αναμενόμενο να συμβούν πιο συχνά μεμονωμένα περιστατικά ακινητοποιήσεων συρμών που επιφέρουν ολιγόλεπτες καθυστερήσεις και εντάσσονται κατά την προσαρμογή του συστήματος στις πραγματικές και εντατικές συνθήκες λειτουργίας. Αυτές οι καθυστερήσεις είναι απόλυτα φυσιολογικές και δεν επηρεάζουν σε καμία περίπτωση την ασφάλεια των επιβατών».
Ακολούθως προσθέτει η εταιρεία THEMA πως «η ακινητοποίηση ενός συρμού πραγματοποιείται προληπτικά προκειμένου να εξασφαλιστεί η σωστή λειτουργία όλων των συστημάτων και δεν υποδηλώνει απαραίτητα τεχνική βλάβη του συρμού. Το σύστημα διασφαλίζει ότι ο συρμός μπορεί να συνεχίσει το δρομολόγιο του μόνο όταν επιβεβαιωθεί ότι οι συνθήκες είναι απόλυτα ασφαλείς».
Η εταιρεία σημειώνει πως πολλαπλά εφεδρικά συστήματα ασφαλείας λειτουργούν παράλληλα. Όπως λέει, «αν κάποιο κύριο σύστημα εντοπίσει πρόβλημα, τα εφεδρικά συστήματα ασφαλείας ενεργοποιούνται. Ο συρμός παραμένει ακινητοποιημένος έως ότου όλα τα συστήματα επιβεβαιώσουν τις συνθήκες για την ασφαλή συνέχιση της λειτουργίας».
Στη συνέχεια υπογραμμίζει πως «σε σπάνιες περιπτώσεις όπου η ανίχνευση του ενδεχόμενου προβλήματος και η αποκατάσταση απαιτεί χρόνο, μπορεί να είναι απαραίτητη η εκκένωση του συρμού. Η εκκένωση πραγματοποιείται για να αποφευχθούν παρατεταμένοι χρόνοι παραμονής των επιβατών μέσα στον ακινητοποιημένο συρμό. Διασφαλιστεί ότι οι τεχνικοί μπορούν να αποκαταστήσουν το πρόβλημα με ασφάλεια, χωρίς επιβάτες εντός του συρμού. Αυτή είναι μια τυπική διαδικασία που ακολουθείται από όλα τα αυτόματα συστήματα μετρό παγκοσμίως».
Κατά τη διάρκεια μιας εκκένωσης συρμού, αναφέρει η THEMA, ακολουθούνται ειδικά πρωτόκολλα. «Για τις εκκενώσεις συρμών ακολουθούνται πιστά σχεδιασμένες, δοκιμασμένες και πιστοποιημένες διαδικασίες, διασφαλίζοντας ότι όλες οι απαραίτητες ενέργειες γίνονται με οργάνωση, αποτελεσματικότητα και ασφάλεια. O εκπαιδευμένος συνοδός συρμού, καθοδηγεί τους επιβάτες με ασφάλεια μέσω του πεζοδιαδρόμου στη σήραγγα, προς τον πλησιέστερο σταθμό, παρέχοντας βοήθεια σε ηλικιωμένους και σε άτομα με κινητικά προβλήματα ή προβλήματα όρασης και ακοής. Σε περίπτωση που υπάρχει επιβάτης με αναπηρικό αμαξίδιο, ο συνοδός συρμού παραμένει μαζί του στον συρμό και μεριμνά για τις ανάγκες του, έως ότου ο συρμός μετακινηθεί με ασφάλεια και προσεγγίσει τον σταθμό όπου και γίνεται η αποβίβαση στην αποβάθρα. H εκκένωση του συρμού ολοκληρώνεται είτε μέσω των εξόδων έκτακτης ανάγκης που οδηγούν στο επίπεδο της οδού είτε μέσω της αποβάθρας. Όλα τα βήματα είναι σχεδιασμένα για να ελαχιστοποιούν την ταλαιπωρία και να παρέχουν τη μέγιστη ασφάλεια όλων», καταλήγει η εταιρεία.
Πηγή κεντρικής φωτογραφίας: Vasilis Terzis/Facebook