Τον περασμένο Ιούλιο το Fanvue, μια πλατφόρμα για influencer, πραγματικούς και εικονικούς, διοργάνωσε τα πρώτα καλλιστεία τεχνητής νοημοσύνης και η Κένζα Λάιλι, μια εικονική influencer, κατέκτησε τον τίτλο «Μις Τεχνητή Νοημοσύνη»!

Η κοπέλα με το χιτζάμπ, από το Μαρόκο, είναι μια influencer εξ ολοκλήρου φτιαγμένη από εφαρμογές, όπως και οι άλλες συμμετέχουσες στον διαγωνισμό.

Φτιάχτηκε για να φέρει «ποικιλομορφία και συμπεριληπτικότητα» στον χώρο της τεχνητής νοημοσύνης. Έχει 198.000 ακολούθους στο Instagram και άλλους 49.500 στο TikTok.

Το παραπάνω παράδειγμα για το πως η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει καλύψει πτυχές της ζωής μας δεν είναι κάτι καινούργιο. Στο χώρο της μόδας, της ομορφιάς και του ψηφιακού marketing ήδη υπάρχουν εκατοντάδες αν όχι χιλιάδες εικονικές influencers που χρεώνουν για να διαφημίζουν προϊόντα και υπηρεσίες με τους ανυποψίαστους χρήστες να τους ακολουθούν μη γνωρίζοντας ότι αποτελούν δημιουργήματα προγραμμάτων Τεχνητής Νοημοσύνης.

Πλέον, το όριο ανάμεσα στο τι είναι πραγματικό και τι ψεύτικο είναι εξαιρετικά δυσδιάκριτο κάτι το οποίο εκμεταλλεύονται εταιρείες για να προωθήσουν τα προϊόντα τους.

Μια αρκετά δημοφιλής εικονική influencer είναι η Mila Sofia η οποία με 206.000 ακολούθους στο Instagram είχε κερδίσει χιλιάδες likes όταν ανέβασε φωτογραφίες από τη Σαντορίνη, ποζάροντας με λευκό μπικίνι από κάποιο μπαλκόνι με θέα την Καλντέρα χαρακτηρίζοντας το ελληνικό νησί «παράδεισο». Πρόκειται για μια 24χρονη από το Ελσίνκι η οποία «μένει» στην Ολλανδία. Η ίδια στο προφίλ της ενημερώνει ότι δεν είναι πραγματικό πρόσωπο αλλά ψηφιακό δημιούργημα.

Η Άικο Παπαδάκη (Papas) είναι το πρώτο ψηφιακό μοντέλο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα με καταγωγή από την Κρήτη όπως αναφέρει στο προφίλ της στο Instagram που μετρά μόνο 4.370 ακολούθους. Η Εμιλι και η Φιόνα Πελεγκρίνι είναι δύο αδελφές, δημιουργήματα Τεχνητής Νοημοσύνης, που κάνουν θραύση στο Instagram. Μέσα σε λίγες εβδομάδες από την εμφάνισή τους έχουν συγκεντρώσει πάνω από 300.000 ακολούθους συνολικά δημοσιεύοντας φωτογραφίες με αποκαλυπτικές εμφανίσεις και περιγράφοντας τα ταξίδια τους σε Ιταλία, Ισπανία και Γαλλία.

Μιλώντας στην Daily Mail ο δημιουργός των ψηφιακών μοντέλων ανέφερε ότι μεταξύ των ακολούθων τους είναι και διάσημοι αθλητές αλλά και επιχειρηματίες, με κάποιους να έχουν στείλει και μηνύματα θεωρώντας ότι απευθύνονταν σε πραγματικές γυναίκες. Μάλιστα, όπως αποκάλυψε, στην Εμιλι είχε στείλει μήνυμα και ένας Γερμανός ποδοσφαιριστής που έχει φίλο τον Κριστιάνο Ρονάλντο ζητώντας της τα στοιχεία επικοινωνίας, ώστε να συναντηθούν.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Daily Mail, ο δημιουργός τους εργάζεται τουλάχιστον 16 ώρες την ημέρα προσπαθώντας να βρει προγράμματα που λειτουργούν καλύτερα για το πρόσωπο και το σώμα των εικονικών μοντέλων του. Ο έμπειρος στα τεχνολογικά θέματα δημιουργός είχε ζητήσει από την Τεχνητή Νοημοσύνη να του φτιάξει την εικόνα της ιδανικής Ευρωπαίας γυναίκας. Τότε στην οθόνη του εμφανίστηκε το πρόσωπο της Εμιλι. Λίγες εβδομάδες μετά την Εμιλι, αφού οι ακόλουθοι στα social media αυξάνονταν, δημιουργήθηκε και η αδελφή της, Φιόνα.

Άλλο ένα εικονικό μοντέλο-influencer είναι η Αϊτάνα Λόπεζ με τα χαρακτηριστικά ροζ μαλλιά η οποία έχει πάνω από 340 χιλιάδες ακολούθους στο Instagram. Είναι 25 ετών, από τη Βαρκελώνη, παίζει video games, γυμνάζεται και αναρτά φωτογραφίες με μικροσκοπικά μαγιό. Την Αϊτάνα διαχειρίζεται μία ομάδα γραφιστών, η οποία δημοσιεύει διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για μία σειρά από προϊόντα, με τις εταιρίες των προϊόντων που διαφημίζει να πληρώνουν μέχρι και 1.000 ευρώ την κάθε ανάρτηση.

Σύμφωνα με το Euronews, το μοντέλο Τεχνητής Νοημοσύνης κερδίζει έως και 10.000 ευρώ τον μήνα. Έχει καταστεί το πρόσωπο της εταιρίας αθλητικών συμπληρωμάτων BIG Supps. Παράλληλα, οι φωτογραφίες της στο Fanvue, μια πλατφόρμα παρόμοια με την OnlyFans, αυξάνουν τα έσοδα της εταιρίας, μιας και είναι πάρα πολλοί εκείνοι που θέλουν να δουν το μοντέλο σε πιο αισθησιακές και αποκαλυπτικές σκηνές. Με 7,4 εκατομμύρια ακολούθους στο Instagram η Βραζιλιάνα Lu do Magalu έχει συνάψει συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες όπως η Samsung και η Microsoft και θεωρείται η πιο ακριβοπληρωμένη ψηφιακή influencer.

Στο κοινό συστήθηκε τον Αύγουστο του 2009 μέσα από το youtube για να προωθήσει το iBlogTV για λογαριασμό του Magazine Luiza (“Magalu”). Από το 2009, η Lu έχει χρησιμοποιήσει τους λογαριασμούς της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να εμφανίζει βίντεο unboxing, να κάνει κριτικές προϊόντων και να δίνει συμβουλές λογισμικού ας, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες λιανικής της Βραζιλίας. Το 2019 οι δημιουργοί της κατέγραψαν κέρδη 552 εκατομμυρίων δολαρίων από τις δραστηριότητές της.