Σε «φουρτούνες» το προσωπικό της πρώτης φρεγάτας FDI Belharra «ΚΙΜΩΝ»
Μέσα από «φουρτούνες» προχωρά η εκπαίδευση των πρώτων στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού που έχουν επιλεγεί να επανδρώσουν την πρώτη φρεγάτα FDI Belharra “ΚΙΜΩΝ” και εν συνεχεία θα αναλάβουν την εκπαίδευση των επόμενων πληρωμάτων για τις υπόλοιπες τρεις φρεγάτες.
Του Χρήστου Μαζανίτη
Σωρεία προβλημάτων στην εκπαίδευση του πρώτου πληρώματος που θα επανδρώσει την πρώτη φρεγάτα FDI Belharra “ΚΙΜΩΝ” του Πολεμικού Ναυτικού, έχουν προκαλέσει προβληματισμό στην ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων.
Οι περικοπές στις αποζημιώσεις, μέσω πρακτικών που ακολουθούνται και στην εκπαίδευση του πληρώματος της πρώτης Belharra ή η φορολόγησή τους, έχουν ενισχύσει το κύμα των συνεχών αποχωρήσεων, που φέτος προβλέπεται να είναι σε υψηλότερο ποσοστό από ποτέ.
Μάλιστα, όπως πληροφορούμαστε, ακόμη και για την τελική επιλογή των πρώτων 60 η ηγεσία του Στόλου αναγκάστηκε να κάνει έκπτωση στα προσόντα που είχε θέσει ως απαραίτητα ώστε να συμπληρωθεί τελικά ο αριθμός. Συγκεκριμένα, ενώ στην αρχή ήταν υποχρεωτική η γνώση της αγγλικής γλώσσας, τελικά έγινε προαιρετική, με αποτέλεσμα 3 στελέχη που εκπαιδεύονται να μην γνωρίζουν αγγλικά.
Όμως, το ουσιαστικότερο πρόβλημα έχει να κάνει με την αποζημίωσή τους. Η τρίμηνη παραμονή τους στην Γαλλία αποφασίστηκε να γίνει με εκπτώσεις. Συγκεκριμένα, δεν συμπληρώνουν ολόκληρο τον μήνα στο Λοριάν, αλλά στις 25 με 27 ημέρες επιστρέφουν για μερικές ημέρες πίσω στην Ελλάδα, με έξοδα της υπηρεσίας, για να επιστρέψουν και πάλι πίσω μερικές ημέρες αργότερα.
Η τελευταία εξέλιξη έχει προκαλέσει, όπως ήταν επόμενο, δυσαρέσκεια στα εναπομείναντα στελέχη, που δεν συνεχίζουν την εκπαίδευσή τους με την ίδια θέρμη, όπως θα άρμοζε στο ιστορικά πρώτο πλήρωμα της πρώτης υπερσύγχρονης φρεγάτας που ναυπηγεί το Πολεμικό Ναυτικό έπειτα από 3 δεκαετίες.
Το πρόβλημα, που έχει εντοπιστεί, προκαλεί προβλήματα στην εκπαίδευση και των επόμενων πληρωμάτων που θα κληθούν θα επανδρώσουν τις άλλες 2+1 φρεγάτες FDI Belharra. Σε σύντομο χρονικό διάστημα από την ΚΙΜΩΝ, ακολουθεί η παραλαβή της ΝΕΑΡΧΟΣ και σχεδόν έναν χρόνο μετά ακολουθεί η ΦΟΡΜΙΩΝ.
Το κάθε πλοίο υπολογίζεται ότι θα κοστίσει περίπου 1,3 δισ. ευρώ ενώ σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν επιπλέον 1 δισ. για την τοποθέτηση του συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου καθώς και αναλωσίμων για παραπλάνηση πυραύλων, που απουσιάζουν στον εξοπλισμό των πλοίων και θα αποτελέσουν ξεχωριστή παραγγελία.
Όπως ξεχωριστή παραγγελία θα είναι και η τοποθέτηση των εκτοξευτών Α70 για τους στρατηγικούς πυραύλους NAVAL Scalp, που δεν υπήρχαν στην αρχική παραγγελία.
Η επιπλέον δαπάνη τόσων χρημάτων – παρά το γεγονός ότι θα μπορούσε να είχε αναληφθεί σημαντικό υποκατασκευαστικό έργο στην Ελλάδα από ελληνικά ναυπηγεία με ποσοστό συμμετοχής άνω του 40% εν σχέσει με το 12% σήμερα – σε κάθε περίπτωση θεωρείται απαραίτητη ώστε το ΠΝ να αποκτήσει 4 πανίσχυρα σύγχρονα πλοία. Ωστόσο όπως επισημαίνουν γνώστες του ναυτικού προγράμματος, θα πρέπει να διορθωθεί άμεσα και η όποια παραφωνία έχει εντοπιστεί στην εκπαίδευση των πληρωμάτων, διαφορετικά – όπως συχνά λένε οι ναύαρχοι στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων- «χωρίς τους ανθρώπους τους τα πλοία θα είναι σκέτες λαμαρίνες».