Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι πωλήσεις νέων ΙΧ πιέζονται, καθώς οι πολίτες πολλών χωρών νιώθουν οικονομική αδυναμία, δεδομένου ότι και τα αυτοκίνητα, πλέον, είναι ένα ακριβό προϊόν, που προήλθε από τις νέες τεχνολογίες, τις ανατιμήσεις μετά τον κορονοϊό και την έλευση του εξηλεκτρισμού, καθώς οι μπαταρίες είναι το πιο ακριβό στοιχείο στα ηλεκτρικά μοντέλα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Driveit

Τούτων δοθέντων, στην ΕΕ οι πωλήσεις νέων ΙΧ έκλεισαν με -1,9% τον Νοέμβριο 2024.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Γαλλία πρωτοστάτησε με απότομη πτώση -12,7%, ακολουθούμενη από την Ιταλία (-10,8%), ενώ η γερμανική αγορά παρέμεινε ελαφρά στάσιμη (0,5%). Μεταξύ των τεσσάρων σημαντικότερων αγορών της ΕΕ, μόνο η Ισπανία κατέγραψε θετική ανάπτυξη (6,4%).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων για τον Νοέμβριο του 2024 μειώθηκε στο 15% από 16,3% πέρυσι, ενώ οι όγκοι πωλήσεων, τον ίδιο μήνα, μειώθηκαν κατά 9,5% (130.757 μονάδες). Αυτή η πτώση οφείλεται κυρίως στη σημαντική μείωση των ταξινομήσεων στη Γερμανία (-21,8%) και στη Γαλλία (-24,4%). Έτσι, στο 11μηνο του 2024 έχουμε πτώση πωλήσεων ηλεκτρικών κατά 5,4%, με το συνολικό μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών να ανέρχεται στο 13,4%. Αυτό εξηγείται και από την έλλειψη κινήτρων αγοράς στην Ευρώπη, με φωτεινή εξαίρεση την Ελλάδα που επιδοτεί την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων για παραπάνω από 3 χρόνια.

Οι ταξινομήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων για τον Νοέμβριο του 2024 μειώθηκαν επίσης κατά 8,8%. Το μερίδιο αγοράς αυτού του τύπου οχημάτων έφτασε το 7,6% από 8,1% τον Νοέμβριο του 2023, ενώ στο 11μηνο του 2024 έχουμε μείωση κατά 8% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, με συνολικό μερίδιο αγοράς 7%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντίθετα, οι ταξινομήσεις υβριδικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 18,5% τον Νοέμβριο, με το μερίδιο αγοράς να αυξάνεται στο 33,2%, από 27,5% τον περασμένο Νοέμβριο, ξεπερνώντας τις ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων για τρίτο συνεχόμενο μήνα.

Τον Νοέμβριο του 2024, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 7,8%. Και οι τέσσερις μεγάλες αγορές κατέγραψαν μειώσεις: η Γαλλία με -31,5%, η Ιταλία με πτώση 12,3%, η Γερμανία με -5,4% και η Ισπανία με -2,3%.

Στην ΕΕ οι πωλήσεις οχημάτων στο 11μηνο της χρονιάς, έφτασαν τα 9,7 εκατ. μονάδες (+0,4%). Η Ισπανία είχε θετικές επιδόσεις (+5,1%), πτώση σημειώθηκε στη Γαλλία (-3,7%), τη Γερμανία (-0,4%) και την Ιταλία (-0,2%), ενώ θετικά κινήθηκε η Ελλάδα (+1,7%).

Τα βενζινοκίνητα κατέχουν το 33,7% της αγοράς, τα υβριδικά το 30,7%, τα ηλεκτρικά το 13,4%, τα πετρελαιοκίνητα το 12,1%, τα Plug-in υβριδικά το 7%, και 3,1% έχουν τα οχήματα με διαφορετικό καύσιμο (φυσικό αέριο κλπ.).

Καταλήγοντας, στο σύνολο της Ευρώπης, με τις χώρες της ΕΕ, Ισλανδία, Νορβηγία, Ελβετία και το Ηνωμένο Βασίλειο, οι πωλήσεις στο 11μηνο του 2024 έχουν αγγίξει τις 11.874.734 μονάδες, από 11.801.132, δηλαδή ελάχιστα αυξημένες.