Προς πώληση βγήκαν 128 ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα στους δημοφιλείς χειμερινούς προορισμούς, σημειώνοντας αύξηση κατά 60% σε σχέση με το 2023.
Σύμφωνα με δημοσιευμένη έρευνα του E- Real Estates, τον Μάϊο αναρτήθηκαν εντός 30 ημέρων 286 νέες αγγελίες προς πώληση ξενοδοχειακών μονάδων και τουριστικών καταλυμάτων (το 2023 είχαν αναρτηθεί 204 αγγελίες). Σ΄ αυτή τη λίστα έρχονται να προστεθούν 128 ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα, όταν την ίδια χρονική περίοδο πέρυσι είχαν αναρτηθεί στους ίδιους ορεινούς προορισμούς συνολικά 80 ακίνητα.
Στην πλειοψηφία τους πρόκειται για ξενοδοχεία και καταλύματα που λειτουργούσαν σε οικογενειακή βάση
Συγκεκριμένα, τη φετινή χρονιά έχουν δημοσιευτεί 30 αγγελίες (14 το 2023) που αφορούν στην Αράχωβα, 16 (13 το 2023) στα Καλάβρυτα, 23 (7 το 2023) στο Καρπενήσι, 17 (14 το 2023) στην Πορταριά, 16 (8 το 2023) στην Αρκαδία, 13 (7 το 2023) στην Ήπειρο, 4 (5 το 2023) στη Βέροια, 2 (3 το 2023) στην Καλαμπάκα, 3 στην Νάουσα και 2 στη Φλώρινα και τα Γρεβενά. Στοιχεία που καταγράφουν μια αύξηση της τάξεως του 60% σε σχέση με το 2023.
Σύμφωνα με τις αναρτημένες αγγελίες, μεγάλη διαθεσιμότητα καταγράφεται κυρίως σε ξενοδοχεία μικρότερης κατηγορίας από 10 έως 30 δωμάτια. Πρόκειται για ξενοδοχειακές μονάδες και τουριστικά καταλύματα που όλα αυτά τα χρόνια λειτουργούσαν σε οικογενειακή βάση αποτελώντας βασικό «πυλώνα» της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας και εν γένει της ραχοκοκαλιάς της ελληνικής οικονομίας.
«Η δυναμική φιλοξενίας στους ορεινούς προορισμούς δεν υπερβαίνει τα 100.000 κρεβάτια, σύμφωνα με τους επαγγελματίες του κλάδου. Επομένως, το γεγονός ότι μόνο στους δημοφιλείς ορεινούς προορισμούς της χώρας διατίθενται προς πώληση τόσα πολλά ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα μέσω ιστοσελίδων αγγελιών ακινήτων, καταδεικνύει ένα σοβαρό πρόβλημα», αναφέρει ο πρόεδρος του Πανελλαδικού Κτηματομεσιτικού Δικτύου E- Real Estates, Θεμιστοκλής Μπάκας.
Βάσει της έρευνας, ένας συγκερασμός πραγμάτων οδηγεί τους ιδιοκτήτες στην πώληση και σίγουρα δεν υπάρχει ένας λόγος. Αφενός οι οικονομικές εκκρεμότητες του εκάστοτε επιχειρηματία, οι διαδοχικές κρίσεις, τα δάνεια, οι λοιπές χρόνιες ρυθμίσεις, το ενεργειακό κόστος που σε συνάρτηση με τον πληθωρισμό και την ανατίμηση των αγαθών στην εφοδιαστική αλυσίδα, συρρίκνωσαν τα εισοδήματα και αύξησαν τα έξοδα. Αφετέρου, η έντονη εποχικότητα, η μειωμένη προσβασιμότητα, η κυριαρχία του αεροπλάνου ως μέσο άφιξης των τουριστών, το μη ικανοποιητικό επίπεδο υπηρεσιών, οι ελλείψεις σε ειδικές τουριστικές υποδομές, οι δυσλειτουργίες που παρουσιάζονται στους τουριστικούς προορισμούς, η ανάγκη για ριζική ανασυγκρότηση της προβολής τους στις διεθνείς αγορές και τέλος η ανάδειξη νέων μορφών τουρισμού.
Η καθιέρωση της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού τεσσάρων εποχών αποτελεί διαρκή στόχο του ελληνικού τουρισμού. Ωστόσο, πρόκειται για μια δύσκολη διαδικασία, καθώς παρουσιάζεται έλλειψη οργανωμένης τουριστικής πολιτικής.
«Η κύρια κατεύθυνση για την αξιοποίηση του ορεινού χώρου είναι η προστασία των φυσικών πόρων, η αναβάθμιση και ανάδειξη επιλεγμένων πόρων του χώρου, που ενδιαφέρουν τον τουρισμό, η βελτίωση της προσβασιμότητας (πχ. το οδικό δίκτυο), η συγκρότηση τοπικών πολυθεματικών δικτύων, η αξιοποίηση του οικιστικού πλεονάσματος και των εγκαταλελειμμένων οικισμών, καθώς και η προβολή των προορισμών», τονίζει ο κ. Μπάκας.
Και καταλήγει: «Παράλληλα, βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού αποτελεί και η ανάπτυξη του εξωτερικού τουρισμού. Στην Ελλάδα η υφιστάμενη κατάσταση στον χειμερινό τουρισμό σχετικά με τον εξωτερικό τουρισμό, οριοθετείται στην ανεπάρκεια γενικών υποδομών και στο υψηλό κόστος παροχής υπηρεσιών σε σχέση με γειτονικές χώρες, γεγονός που δεν είναι ελκυστικό για τις αγορές του εξωτερικού».