Μία από τις πιο εμβληματικές προσωπικότητες της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας απεβίωσε σε ηλικία 94 ετών.

Ο Osamu Suzuki, ο οποίος ηγήθηκε της Suzuki Motor για δεκαετίες, μετατρέποντας την εταιρεία σε παγκόσμιο παίκτη, γνωστό για τα μίνι αυτοκίνητα και τις μοτοσικλέτες της, απεβίωσε σε ηλικία 94 ετών.

Ο Suzuki, ο οποίος πέθανε στις 25 Δεκεμβρίου 2024 από λέμφωμα, ήταν ένα βασικό πρόσωπο στην επέκταση της παγκόσμιας εμβέλειας της Suzuki, ιδιαίτερα σε αγορές όπως η Ινδία, όπου το τμήμα της Maruti Suzuki έγινε η κυρίαρχη αυτοκινητοβιομηχανία.

Γεννημένος ως Osamu Matsuda, ο Suzuki μπήκε στην οικογενειακή επιχείρηση μέσω του γάμου του με τη Shoko Suzuki, εγγονή του ιδρυτή της εταιρείας.

Ξεκίνησε την καριέρα του στην αυτοκινητοβιομηχανία το 1958 και έγινε πρόεδρος το 1978.

Υπό την ηγεσία του, η Suzuki επικεντρώθηκε στην παραγωγή μικρών, προσιτών οχημάτων και δημιούργησε στρατηγικές συνεργασίες με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η General Motors και η Volkswagen.

Η ηγετική φιλοσοφία του Suzuki ήταν ρεαλιστική και άμεση, πιστεύοντας ότι η γρήγορη δράση και η αποφασιστικότητα ήταν το κλειδί της επιτυχίας.

Το σημαντικότερο επίτευγμά του ήταν η επέκταση της Suzuki στην Ινδία, όπου το αυτοκίνητο Maruti 800 έγινε είδωλο.

Η κίνηση αυτή εδραίωσε τη θέση της Suzuki ως ηγέτη στα μικρά αυτοκίνητα στις αναδυόμενες αγορές.

Υπό την ηγεσία του, οι ενοποιημένες πωλήσεις της Suzuki εκτινάχθηκαν από περίπου 300 δισεκατομμύρια γιεν (1,9 δισεκατομμύρια δολάρια) το 1978, τη χρονιά που έγινε πρόεδρος, σε πάνω από 3 τρισεκατομμύρια γιεν μέχρι το οικονομικό έτος 2006, σημειώνοντας δεκαπλάσια αύξηση.

Η θητεία του Suzuki δεν ήταν χωρίς προκλήσεις, όπως ένα σκάνδαλο με δοκιμές καυσίμων το 2016, το οποίο οδήγησε στην παραίτησή του από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, αλλά παρέμεινε πρόεδρος μέχρι το 2021.

Άφησε κληρονομιά ανθεκτικότητας, επιστρέφοντας συχνά για να κατευθύνει την εταιρεία σε δύσκολες στιγμές.

Γνωστός για την αφοσίωση και την πρακτική του ηγεσία, ο αντίκτυπος της Suzuki στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, ιδίως στα μικρά οχήματα και τις μοτοσικλέτες, παραμένει βαθύς. Ο θάνατός του σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής για τη Suzuki Motor.