Σε πλήρη εξέλιξη είναι οι έρευνες για το αεροπορικό δυστύχημα στην Νότια Κορέα είχε ως απολογισμό 179 νεκρούς.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι μέχρι στιγμής έχουν ταυτοποιηθεί 141 άτομα, με τη λίστα των επιβατών της μοιραίας πτήσης να κάνει λόγο για 84 άνδρες και 85 γυναίκες, ενώ υπάρχουν και δέκα άτομα που δεν έχει προσδιοριστεί το φύλο του.
Παράλληλα, εξετάζονται τα μαύρα κουτιά της πτήσης της Jeju Air, που οδήγησε στον θάνατο εκατοντάδες άτομα, προκειμένου να ξεκαθαριστεί το τοπίο αναφορικά με τα αίτια που οδήγησαν στην τραγωδία.
Το υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας έδωσε στη δημοσιότητα το χρονοδιάγραμμα της τραγωδίας, σε συνεργασία με τις πυροσβεστικές Αρχές της χώρας, το οποίο δημοσιεύτηκε κι από το SkyNews.
Αναλυτικά:
8:54 π.μ. – Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας του αεροδρομίου Muan επιτρέπει στο αεροσκάφος να προσγειωθεί στον διάδρομο 01 8:57 π.μ. – Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας δίνει το σήμα «προσοχή – πουλί, δραστηριότητα». 8:59 π.μ. – Ο πιλότος της πτήσης 7C2216 αναφέρει χτύπημα πουλιού, κηρύσσει έκτακτη ανάγκη «Mayday Mayday Mayday Mayday» και «Bird strike, bird strike, go-around» (χτύπημα σε πουλί, χτύπημα σε πουλί, κάνω στροφή). 9:00 π.μ. – Η πτήση 7C2216 ξεκινάει αναστροφή και ζητάει άδεια προσγείωσης στον διάδρομο 19, ο οποίος είναι με προσέγγιση από το αντίθετο άκρο του μοναδικού διαδρόμου του αεροδρομίου. 9:01 π.μ. – Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας επιτρέπει την προσγείωση στον διάδρομο προσγείωσης 19. 9:02 π.μ. – Η πτήση 7C2216 έρχεται σε επαφή με τον διάδρομο προσγείωσης σε περίπου 1.200 μέτρα του διαδρόμου, ο οποίος έχει μήκος 2.800 μέτρα. 9:02:34 π.μ. – Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας ειδοποιεί τη μονάδα διάσωσης της πυροσβεστικής του αεροδρομίου για «καμπανάκι συντριβής». 9:02:55 π.μ. – Η πυροσβεστική μονάδα διάσωσης του αεροδρομίου ολοκληρώνει την ανάπτυξη του εξοπλισμού διάσωσης. 9:03 π.μ. – Η πτήση 7C2216 συντρίβεται σε ανάχωμα μετά από υπέρβαση του διαδρόμου προσγείωσης. 9:10 π.μ. – Το υπουργείο Μεταφορών λαμβάνει μια αναφορά για το ατύχημα από τις αρχές του αεροδρομίου. 9:23 π.μ. – Ένας άνδρας διασώθηκε και μεταφέρθηκε σε προσωρινές ιατρικές εγκαταστάσεις. 9:38 π.μ. – Το αεροδρόμιο Muan κλείνει. 9:50 π.μ. – Ολοκληρώθηκε η διάσωση ενός δεύτερου ατόμου από το εσωτερικό του ουραίου τμήματος του αεροπλάνου.
Στο επίκεντρο ο τσιμεντένιος τοίχος που προσέκρουσε το αεροπλάνο
Στο μικροσκόπιο των Αρχών βρίσκεται ο τσιμεντένιος τοίχος του αεροδρομίου Μουάν, όπου προσέκρουσε το αεροσκάφος της Jeju Air
Ο κορυφαίος εμπειρογνώμονας σε θέματα αεροπορικής ασφάλειας David Learmount δήλωσε στο Sky News πως η σύγκρουση με τον τοίχο (που ουσιαστικά ήταν η βάση ενός συστήματος του αεροδρομίου για καθοδήγηση αεροσκαφών) αποτέλεσε την «καθοριστική στιγμή» της καταστροφής.
«Όχι μόνο δεν υπάρχει καμία δικαιολογία (σ.σ. για να υπάρχει), αλλά νομίζω πως είναι στα όρια του εγκλήματος το ότι υπάρχει εκεί», είπε.
Μάρτυρες ανέφεραν ότι είδαν μεγάλο αριθμό πτηνών γύρω από τον διάδρομο λίγο πριν από τη συντριβή και ο πύργος ελέγχου είχε προειδοποιήσει τον πιλότο για την πιθανότητα πρόσκρουσης με πουλιά. Ένα λεπτό αργότερα το αεροπλάνο εξέπεμψε σήμα κινδύνου.
Όταν το αεροπλάνο προσγειώθηκε στη δεύτερη προσπάθειά του στις 9.03 π.μ., το σύστημα προσγείωσης δεν είχε ανοίξει.
Ο κ. Learmount πιστεύει ότι οι επιβαίνοντες είχαν καλές πιθανότητες επιβίωσης από τη στιγμή που ο πιλότος έφερε το αεροπλάνο στο έδαφος, παρότι ταξίδευε με μεγάλη ταχύτητα.
«Δεδομένων των συνθηκών, ο πιλότος το κατέβασε όμορφα. Πηγαίνουν πολύ γρήγορα, αλλά το αεροπλάνο είναι ακόμα άθικτο, καθώς γλιστράει στο έδαφος», είπε.
Καθώς έφτασε στο τέλος του αεροδρομίου και χτύπησε στον τοίχο, το αεροπλάνο καταστράφηκε σχεδόν αμέσως.
«Αυτού του είδους η δομή δεν θα έπρεπε να υπάρχει εκεί», είπε.
«Αυτό είναι τρομερό. Είναι απίστευτο».
«Αν δεν υπήρχε ο τοίχος, θα είχε σταματήσει στα χωράφια και θα είχαν σωθεί όλοι»
Ο ειδικός της αεροπλοΐας που επικαλείται το SkyNews ανέφερε ότι δεν έχει ξαναδεί πουθενά το να υπάρχει ένα τέτοιο αντικείμενο περίπου 200 μέτρα ή λιγότερο από το τέλος του διαδρόμου.
Αν το αεροπλάνο δεν είχε προσκρούσει στον τοίχο, υπέθεσε ότι θα είχε περάσει μέσα από έναν περιμετρικό φράχτη, θα είχε διασχίσει έναν δρόμο και πιθανότατα θα είχε σταματήσει σε ένα παρακείμενο χωράφι.
«Υπήρχε άφθονος χώρος για να επιβραδύνει το αεροσκάφος και να σταματήσει», δήλωσε ο κ. Learmount.
«Και νομίζω ότι όλοι θα ήταν ζωντανοί… οι πιλότοι μπορεί να είχαν κάποια προβλήματα περνώντας μέσα από τον φράχτη ασφαλείας ή κάτι τέτοιο. Αλλά υποψιάζομαι ότι μπορεί και να είχαν επιβιώσει».