Κουτσούμπας: Όλα όσα οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών είναι εδώ
…Να δυναμώσει ο αγώνας για συγκοινωνίες μακριά από τις ράγες του κέρδους
Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου 2024, 4:40 μμ
Τις εγκληματικές ευθύνες της σημερινής κυβέρνησης αλλά και των προηγούμενων για την πολιτική απελευθέρωσης της αγοράς των σιδηροδρόμων και της ιδιωτικοποίησής τους ανέδειξε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, μιλώντας σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής επί του σχετικού νομοσχεδίου.
Αναλυτικά η ομιλία του:
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
«Πριν λίγες μέρες εδώ, σ’ αυτή την αίθουσα στη συζήτηση για τον κρατικό προϋπολογισμό, με αφορμή το απερίγραπτο περιστατικό στο μετρό Θεσσαλονίκης που έβαλε σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών, σας είχαμε πει: Με τα τρένα δεν τα πάτε καθόλου καλά. Όχι μόνο με τον σιδηρόδρομο και το δίκτυό του, που κόστισε πολύ ακριβά τις ζωές 57 αθώων συνανθρώπων μας στα Τέμπη, υπόθεση που εκκρεμεί, σας στοιχειώνει και θα συνεχίσει να σας στοιχειώνει…
Ναι, το έγκλημα στα Τέμπη θα συνεχίσει να σας στοιχειώνει όχι μόνο γιατί συνεχίζετε αυτή την άθλια επιχείρηση συγκάλυψης, αλλά και για έναν επιπλέον λόγο, γιατί εξακολουθείτε να μη βγάζετε κανένα συμπέρασμα για τις αιτίες που οδήγησαν στο ίδιο το έγκλημα. Εσείς το βιολί σας…
Είναι χαρακτηριστικό πως σ’ αυτά τα δυο χρόνια από το έγκλημα των Τεμπών, που θα περίμενε κανείς ότι, τέλος πάντων, κάπως θα είχατε αντιμετωπίσει τα κρίσιμα ζητήματα ασφάλειας, εξακολουθούμε να καταγράφουμε ατυχήματα στους σιδηροδρόμους, και μάλλον από τύχη δεν έχουμε θρηνήσει θύματα.
Θυμίζω δυο – τρία από τα πιο χαρακτηριστικά και μόνο τους τελευταίους μήνες:
Στις 7 του Σεπτέμβρη τρένο έσερνε γυναίκα που είχε πιαστεί στις πόρτες στον σταθμό της Λιβαδειάς.
Στις 28 του Οκτώβρη στα Δίκαια του Έβρου τρένο πέρασε με σηκωμένες μπάρες σε κατοικημένη περιοχή δίπλα σε παιδιά.
Και πριν περίπου ένα μήνα, στις 25 του Νοέμβρη, όπως αποκάλυψε ο Ριζοσπάστης, τελευταία στιγμή αποτράπηκε σύγκρουση τρένων στον Κορινό Πιερίας, γεγονός το οποίο αναγκαστήκατε να παραδεχτείτε…
Για όλα αυτά τα ατυχήματα σας έχουν προειδοποιήσει ξανά και ξανά οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στους σιδηρόδρομους μέσα από τις συνδικαλιστικές τους οργανώσεις.
Το ίδιο βέβαια είχαν κάνει και πριν τα Τέμπη. Όπως τότε, έτσι και τώρα, εξακολουθείτε να αγνοείτε τις προειδοποιήσεις τους. Δε μένετε όμως εκεί. Εδώ φτάσατε να βγάλετε παράνομες και καταχρηστικές τις απεργίες τους, οι οποίες είχαν ως βασικό αίτημα την ασφάλεια των σιδηροδρόμων!
Τέτοια είναι η κατάντια σας! Να προχωρούν σε 24ωρη απεργία οι μηχανοδηγοί της Hellenic Train, απαιτώντας την αναβάθμιση των μέτρων ασφαλείας, την άμεση και καθολική λειτουργία της τηλεδιοίκησης και της φωτοσήμανσης σε όλο το δίκτυο, την ολοκλήρωση των έργων υποδομής, τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, τον καθαρισμό του δικτύου από φυσικά εμπόδια και η εταιρεία να τους σέρνει στα δικαστήρια κι εσείς, όχι μία, αλλά δύο φορές μέσα σε μια βδομάδα, να βγάζετε την απεργία τους παράνομη.
Σας καταγγέλλουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι. Αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση της ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών, της συνδικαλιστικής παράταξης που συμμετέχουν οι δυνάμεις του ΚΚΕ: «Για την “Hellenic Train” και την κυβέρνηση η ασφάλεια στην κυκλοφορία των τρένων μετράει πολύ λιγότερο, απ’ ότι μετράνε τα κέρδη της. Για δεύτερη φορά μέσα σε 2 εβδομάδες απαιτούν από τα δικαστήρια να απαγορευτεί το δικαίωμα των εργαζόμενων να απεργήσουν ακόμα και για ένα τέτοιο σοβαρότατο θέμα όπως είναι η ασφάλεια στην κυκλοφορία, όταν μόλις προχθές πάλι έπεσε δέντρο στη γραμμή και την κατάσταση έσωσε η καθοριστική παρέμβαση των εργαζόμενων». «Ούτε βήμα πίσω. Απέναντι στα κέρδη τους είναι οι ζωές μας και οι ζωές των επιβατών» καταλήγει η ανακοίνωση των εργαζομένων.
Και βέβαια, είναι περιττό να πω, πως το ΚΚΕ είναι το μόνο κόμμα που με ανακοίνωσή του καταδίκασε το γεγονός ότι η Hellenic Train, που έχει σοβαρές ευθύνες για το έγκλημα των Τεμπών, και πήγε στα δικαστήρια για να κριθεί παράνομη και καταχρηστική μια απεργία, που γίνεται για να εξασφαλιστεί η προστασία της ζωής των εργαζομένων και των επιβατών. Οι υπόλοιποι της βολικής αντιπολίτευσης τσιμουδιά!
Ξέρετε μιλάμε γι αυτή την εταιρεία, η οποία έχει προικοδοτηθεί με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από όλες τις κυβερνήσεις, και της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία συνεχίζει με τις δικές σας πλάτες, στο όνομα του κέρδους, να θυσιάζει τα μέτρα για την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών, όπως αποδεικνύουν τα καθημερινά ατυχήματα που σας ανέφερα προηγούμενα.
Το ΚΚΕ είναι το κόμμα που στέκεται σταθερά καθαρά και υπεύθυνα, χωρίς «ναι μεν αλλά» στο πλευρό των εργαζομένων, στον αγώνα που δίνουν για να υπάρχει σύγχρονος και ασφαλής σιδηρόδρομος. Ένας αγώνας που πρέπει να συνεχιστεί κόντρα στις απαγορεύσεις και την καταστολή που επιβάλλει το κράτος σας, η κυβέρνησή σας και φυσικά η ταξική δικαιοσύνη σας με τις απαράδεκτες αποφάσεις της.
Το ότι λοιπόν, δεν έχετε βγάλει κανένα συμπέρασμα για τις αιτίες που οδήγησαν στο έγκλημα στα Τέμπη, το αποδεικνύει και το παρόν νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα.
Ο όρος “αναδιάρθρωση” είναι βέβαια παραπλανητικός, γιατί διαβάζοντας κανείς το νομοσχέδιο, εύκολα καταλαβαίνει πως δεν περιγράφει και καμιά ριζική αλλαγή, τέτοια που να μπορεί να εγγυηθεί τον εκσυγχρονισμό, πολύ περισσότερο την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών, ώστε ποτέ πια να μην ξαναζήσουμε νέα Τέμπη! Γιατί πολύ απλά, το νομοσχέδιό σας δεν αγγίζει τις αιτίες που βρίσκονται στην πολιτική της απελευθέρωσης, της ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων, η οποία έπαιξε σημαντικό ρόλο στο να οδηγηθούμε στο έγκλημα των Τεμπών. Αυτή την πολιτική υπηρετεί η κυβέρνησή σας, όπως βέβαια υπηρέτησαν απαρέγκλιτα και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις της ΝΔ, αλλά και του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ. Και στο παρόν νομοσχέδιο γίνεται αντιληπτό πως τα έργα εκσυγχρονισμού και συντήρησης, εγκατάστασης συστημάτων ασφαλείας στην κυκλοφορία και οι προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού, μπαίνουν πάλι στη ζυγαριά του “κόστους – οφέλους” και δεν επιλέγονται» πάλι…
Γι αυτό παραμένουν και οξύνονται οι σοβαρές ελλείψεις μέτρων ασφαλείας. Παραμένουν η έλλειψη φωτοσήμανσης, τηλεδιοίκησης, η έλλειψη αξιόπιστης επικοινωνίας σε μεγάλο μέρος του δικτύου, ενώ προσλήψεις δε γίνονται. Το προσωπικό έχει μειωθεί ραγδαία, οι εγκαταστάσεις παραμένουν απαρχαιωμένες, ενώ το τροχαίο υλικό που δρομολογείται είναι «γερασμένο».
Όσο για τη συγχώνευση των εταιρειών και τη μετονομασία τους σε Σιδηρόδρομοι Μ.Α.Ε. – απ’ τα αρχικά μάλλον Μονοπρόσωπης Ανώνυμης Εταιρείας πρέπει να είναι, γιατί δεν το γράφεται στο άρθρο μέσα και το μυαλό μου εμένα πήγε Μεγαλύτερα Ατυχήματα Έρχονται – λοιπόν αυτή η μετονομασία τους και συγχώνευση λέτε «κρίνεται σκόπιμη και συμφέρουσα» για τις συγχωνευόμενες εταιρείες, γιατί θα έχει ως αποτέλεσμα την επίτευξη μικρότερου κόστους λειτουργίας και την εφαρμογή αποτελεσματικότερης διοικητικής οργάνωσης. Μικρότερο κόστος λειτουργίας, που θα πει λιγότερο προσωπικό με χαμηλότερους μισθούς. Αυτός είναι ο πραγματικός σκοπός του νομοσχεδίου.
Αναφέρω τα στοιχεία που παρέθεσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ:
Έως και το τέλος Σεπτεμβρίου, το μόνιμο προσωπικό του Οργανισμού ανερχόταν σε 602 άτομα. 464 άτομα απασχολούνταν με δελτία παροχής υπηρεσιών, ενώ υπήρχαν και 126 φύλακες ισόπεδων διαβάσεων, οι οποίοι απασχολούνται με ανανεωμένη διετή σύμβαση. Και όλα αυτά, όταν το 2010 υπήρχαν 3.926 σιδηροδρομικοί, κοντά 4 χιλιάδες δηλαδή, ενώ και το σημερινό οργανόγραμμα αναφέρει 2.198 θέσεις.
Επιπλέον, συνεχίζεται αυξανόμενος ο ρυθμός συνταξιοδοτήσεων. Πολλοί από τους εργαζομένους με μπλοκάκι, απασχολούνται στις κρίσιμες ειδικότητες ασφαλείας, ως σταθμάρχες και κλειδούχοι, με την αναλογία να διαμορφώνεται σε 192 άτομα τακτικό προσωπικό και 106 απασχολούμενους με δελτίο παροχής υπηρεσιών. Όταν το 2010 οι μόνιμοι σταθμάρχες ήταν 596 και οι κλειδούχοι 519 – σήμερα είναι μόλις 55!
Ο καθένας καταλαβαίνει ότι οι αιτίες που οδήγησαν στα Τέμπη είναι εδώ και παραμένουν. Κι αυτές αναδείχτηκαν από τους βουλευτές του ΚΚΕ και στην εξεταστική επιτροπή για το έγκλημα στα Τέμπη, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των βουλευτών της πλειοψηφίας, αλλά και των άλλων κομμάτων του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, να μείνουν αυτές στο απυρόβλητο. Γιατί ο καημός είναι μη τυχόν και θιγούν τα ιερά και τα όσια της ΕΕ που έχει κάνει σημαία της την πολιτική της πλήρους απελευθέρωσης και των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Στην εξεταστική επιτροπή αναδείχθηκαν οι ανταγωνιστικές σχέσεις που διαμόρφωσε ο προβληματικός διαχωρισμός του ΟΣΕ σε θυγατρικές, όπως και η απελευθέρωση και ιδιωτικοποίηση στη συνέχεια του μεταφορικού έργου. Αναδείχτηκαν τι συνέπειες είχε η επιλογή της κατάτμησης των διαφόρων συμβάσεων, προκειμένου να εξυπηρετηθούν διαφορετικά επιχειρηματικά συμφέροντα, επιλογή η οποία οδήγησε σε ασυμβατότητες των διαφόρων συστημάτων αλλά και σε μεγάλες καθυστερήσεις…
Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα, όταν συνέβη το τραγικό έγκλημα στα Τέμπη, να μην έχει παραδοθεί και τεθεί ολοκληρωμένα σε λειτουργία, κανένα από τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας, που προβλέπονταν σε τέσσερις τουλάχιστον συμβάσεις, των οποίων ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης είχε παρέλθει προ πολλού. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την πλημμελή συντήρηση δικτύου και υποδομών, λόγω της υποχρηματοδότησης, καθώς και με τη μεθοδευμένη, συνεχή μείωση του ανθρώπινου δυναμικού και την ελλιπή εκπαίδευσή του, διαμόρφωσε ένα εκρηκτικό μείγμα για τον πολλαπλασιασμό των ανθρώπινων λαθών, ενώ έλειπαν εντελώς τα τεχνολογικά μέσα για την αποτροπή τους.
Επίσης, στην εξεταστική επιτροπή, αναδείχθηκαν οι αντιλαϊκές προτεραιότητες που θέτει και η ΕΕ για την αύξηση της χωρητικότητας του δικτύου και την ταχύτητα μεταφοράς εμπορευμάτων. Για το κέρδος δηλαδή, σε βάρος όλων των απαραίτητων μέτρων ασφαλείας. Άλλωστε, η έκθεση του Ευρωκοινοβουλίου, ήδη τον Ιούνιο του 2021, επισημαίνει ότι μόνο το 13% των διαδρόμων του κεντρικού δικτύου της ΕΕ λειτουργούσε με σύστημα ERTMS, δηλαδή το βασικό σύστημα ασφαλείας που προφυλάσσει από το ανθρώπινο λάθος!
Όλα αυτά είναι αποτελέσματα και της πολιτικής σας και της πολιτικής της ΕΕ που αντιμετωπίζει την ασφάλεια με τη ολέθρια λογική του “κόστους – οφέλους”, η οποία επιτρέπει να λειτουργούν στο δίκτυο της τρένα, τα οποία δεν πληρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές ασφάλειας και πυρασφάλειας. Τέτοια, για παράδειγμα, ήταν τα επίμαχα βαγόνια της HELLENIC TRAIN, τα οποία κυκλοφορούσαν με άδεια της Ευρωπαϊκής Αρχής Σιδηροδρόμων.
Και οι ευθύνες σας, κύριοι της κυβέρνησης, είναι τεράστιες γιατί εκτός των άλλων αρνηθήκατε στην εξεταστική επιτροπή, να εξεταστούν κρίσιμοι μάρτυρες, τόσο για το ζήτημα της έκρηξης και της πυρκαγιάς, η οποία στέρησε τη ζωή σε πάνω από τα μισά θύματα και γιατί προχωρήσατε βιαστικά στην αλλοίωση του τόπου του εγκλήματος. Θα το ξαναπούμε: Οι δεδομένες πολιτικές ευθύνες επισύρουν και συγκεκριμένες ποινικές ευθύνες, ιδιαίτερα για τους αρμόδιους υπουργούς, που με τις ενέργειες ή τις παραλείψεις τους, έθεσαν σε κίνδυνο τη ζωή χιλιάδων ανθρώπων που θα μπορούσαν να βρεθούν στη θέση των 57 θυμάτων των Τεμπών.
Ως ΚΚΕ θα συνεχίσουμε, χωρίς μεγαλοστομίες και λόγια του αέρα, όπως κάποιοι άλλοι εδώ μέσα, να κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να τιμωρηθούν οι ένοχοι, για να μην υπάρξουν νέα Τέμπη.
Και με την ευκαιρία, οι υπουργοί της κυβέρνησής σας ακόμα δεν έχουν απαντήσει στην ερώτηση που κατέθεσε πριν 20 μέρες σύσσωμη η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, για τις εξελίξεις στην υπόθεση των Τεμπών με αφορμή και την απώλεια του κρίσιμου βιντεοληπτικού υλικού σχετικά με την ύπαρξη επικίνδυνου φορτίου στην εμπορική αμαξοστοιχία.
Απαντήστε μας λοιπόν, εδώ, σήμερα, τι μέτρα θα πάρετε για να τεθεί στη διάθεση της Δικαιοσύνης το σύνολο του αποδεικτικού υλικού και να ολοκληρωθεί με πληρότητα η ανακριτική διαδικασία. Τι μέτρα θα πάρετε για να πραγματοποιηθεί με τους καλύτερους όρους η δίκη, για να μην επαναληφθεί το απαράδεκτο φαινόμενο της δίκης της Χρυσής Αυγής που με ευθύνη των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ χρειάστηκε πέντε χρόνια για να ολοκληρωθεί;
Βέβαια στην ερώτησή μας, ρωτούσαμε και τι μέτρα θα πάρετε για να διατεθούν οι αναγκαίοι πόροι από τον κρατικό προϋπολογισμό, για ουσιαστικά μέτρα ασφάλειας στον σιδηρόδρομο. Αφήστε το, το απαντήσατε με την ψήφιση ενός ακόμα αντιλαϊκού προϋπολογισμού που δεν προβλέπει τίποτα από τα παραπάνω αναγκαία μέτρα και τους αναγκαίους πόρους…
Και με το παρόν νομοσχέδιο, συνεχίζετε στην ίδια ρότα που μας έφερε εδώ. Συνεχίζετε να εγκληματείτε! Δεν κάνετε βήμα πίσω από την εγκληματική πολιτική της απελευθέρωσης και ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων, τις συνέπειες της οποίας πληρώνουν χρόνια τώρα, εκτός από τους επιβάτες και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους. Αυτή είναι η αιτία που οι εργαζόμενοι βιώνουν την εντατικοποίηση με τις 28 ακόμα και 29 μέρες δουλειά το μήνα, με ελάχιστα ρεπό, και ωράριο ως και 11 ώρες δουλειά τη μέρα. Κάτι θα θυμούνται και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, όταν το 2019, η κυβέρνησή τους ψήφιζε τη διευθέτηση με συνεχόμενη εργασία 7 ημερών – που, βέβαια, δεν κατάργησε η ΝΔ.
Δημιουργούν ή όχι οι συνθήκες αυτές το έδαφος για ένα νέο δυστύχημα, μαζί με όλα τα υπόλοιπα βέβαια, που αφορούν την έλλειψη συντήρησης του μηχανολογικού εξοπλισμού, τη μη τήρηση των κανόνων ασφαλείας, λειτουργίας και κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών, την έλλειψη σηματοδότησης σε βασικές γραμμές, όπως και το γεγονός ότι ακόμα εκκρεμεί η συνολική εγκατάσταση και λειτουργία ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας;
Με δυο λόγια σας λέμε ξανά και ξανά, μέχρι να ξεβουλώσουν τα αυτιά σας, αυτό που όλοι γνωρίζουν κι εσείς γνωρίζετε, πως όλα όσα οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών είναι εδώ.
Και αναλαμβάνετε μεγάλες ευθύνες. Γιατί την ίδια ώρα που δε δίνετε ούτε ένα ευρώ για να εξασφαλίσετε την ασφάλεια στην εργασία και την κυκλοφορία των τρένων, διαθέτετε εκατομμύρια για να εκσυγχρονίσετε τις γραμμές σύνδεσης στον Βόρειο Άξονα. Και τι εννοώ; Ενώ όλη η ηπειρωτική Ελλάδα θα μπορούσε να έχει ένα σύγχρονο και ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο – δεν χρειάζεται να εξηγήσω την αναγκαιότητά του – εσείς τι κάνετε;
Θέτετε ως προτεραιότητα τη διασύνδεση των βασικών λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας, δηλαδή της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης με τον σιδηρόδρομο και την ανάπτυξη των κάθετων αξόνων προς την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Για ποιο λόγο; Για να μπορούν, όπως ήδη γίνεται, να μεταφέρεται ο ΝΑΤΟϊκός στρατιωτικός, πολεμικός εξοπλισμός στα μέτωπα του πολέμου. Με δύο λόγια το παρόν νομοσχέδιο για το σιδηροδρομικό δίκτυο, εντάσσεται στο πλαίσιο της αξιοποίησης των υποδομών της χώρας στη βάση των αναγκών της πολεμικής σας οικονομίας.
Απ’ ότι φαίνεται μετά και τον κρατικό προϋπολογισμό, τον πρώτο προϋπολογισμό της επίσημα διακηρυγμένης εποχής της πολεμικής οικονομίας στην ΕΕ, ακολουθούν σειρά νομοθετικών πρωτοβουλιών με αντίστοιχο περιεχόμενο. Πώς σας το είπε ο ΓΓ του ΝΑΤΟ, ο Ρούτε; “Κόψτε από υγεία, κόψτε από συντάξεις, από κοινωνική ασφάλιση και δώστε τα στην πολεμική βιομηχανία”.
Και αυτό ακριβώς κάνετε. Κόβετε από την υγεία, την παιδεία, απ’ όλες τις κοινωνικές δαπάνες, κόβετε και από την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής… Τα δίνετε σε λεφτά για να σκοτώνονται οι λαοί.
Επαναλαμβάνω: Το ΚΚΕ θα συνεχίσει να κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του για να τιμωρηθούν οι ένοχοι για το έγκλημα των Τεμπών. Κι αυτό σημαίνει ότι θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να δυναμώσει ο αγώνας των εργαζομένων στο σιδηρόδρομο, στις μεταφορές, ο αγώνας του ελληνικού λαού για σύγχρονη, ασφαλή, τακτική και φθηνή σιδηροδρομική συγκοινωνία μακριά από τις ράγες του κέρδους.
Να δυναμώσει ο αγώνας για να μη θυσιάζονται οι βασικές καθημερινές μας ανάγκες και υποδομές και να γίνονται φρεγάτες, πύραυλοι και αεροπλάνα για το ΝΑΤΟ. Θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να μην υπάρξουν νέα Τέμπη, αλλά και για να μη συμμετέχει η Ελλάδα στα σφαγεία, στα Τέμπη του πολέμου!
Τα πράγματα είναι απλά: Εσείς με τον Ρούτε και τα υπόλοιπα γεράκια κι εμείς με τους εργαζόμενους που απαιτούν: “Λεφτά για μισθούς, Υγεία, Παιδεία – ΕΞΩ η Ελλάδα απ’ του πολέμου τα σφαγεία!”.
Είναι οι ίδιοι οι εργαζόμενοι που μπαίνουν μπροστά στον αγώνα για σταματήσουν οι πλειστηριασμοί και να σωθούν τα σπίτια των λαϊκών οικογενειών από τα κοράκια όπως τόσες φορές στο παρελθόν, όπως και αύριο, λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα στα Σεπόλια για να εμποδίσουν την έξωση της οικογένειας του Σπύρου, ενός παιδιού, αθλητή με αναπηρία. Σας το λέμε κι από αυτό το βήμα: Ούτε να διανοηθείτε να ξεσπιτώσετε την οικογένεια του Σπύρου.
Κι αυτό το καυτό ζήτημα των υπερχρεωμένων νοικοκυριών και των πλειστηριασμών από τα κοράκια των τραπεζών, που απειλούν χιλιάδες λαϊκές οικογένειες δεν το αγγίζετε καν, για να έρθω και στην τροπολογία – που καταθέσατε στο σημερινό ν/σ για τα μέτρα κοροϊδία για τις τράπεζες.
Αναφέρεστε σε κάποιες χρεώσεις, ενώ αφήνετε στο απυρόβλητο τα τεράστια κέρδη των τραπεζών – 3,5 δισ ευρώ μόνο το πρώτο 9μηνο του ‘24! Κέρδη από τους δυσβάστακτους όρους στα λαϊκά δάνεια, τη σχέση επιτοκίων χορηγήσεων – καταθέσεων, την υποχρεωτική χρήση των τραπεζών ως μέσα ηλεκτρονικής πληρωμής, τις τεράστιες χρεώσεις στους ΕΒΕ. Χώρια που προσπαθείτε να εμφανίσετε τα κοράκια και ως δήθεν ευεργέτες.
Εμείς προτάσεις, “κοστολογημένες” δηλαδή, κομμένες και ραμμένες στα μέτρα της κερδοφορίας των τραπεζών και των κατευθύνσεων της ΕΕ δεν κάνουμε. Άλλωστε πώς να κοστολογήσεις τελικά την ανθρώπινη ζωή; Αυτό μόνο εσείς το κάνετε.
Τέτοιες προτάσεις έχουν μπόλικες και τα κόμματα της βολικής σας αντιπολίτευσης, όπως το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ. Τα ακούσαμε και προχτές στον προϋπολογισμό, τα ακούσαμε και πριν απ’ τον κ. Φάμελλο. Δεν έχετε παράπονο μια χαρά σας βοηθούν και το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ με τις προτάσεις τους να εμφανίζεστε γενναιόδωροι με τα ίδια “ψίχουλα. Για να κερδίσουν όμως έστω και την παραμικρή ανακούφιση οι εργαζόμενοι πρέπει να χάσει το μεγάλο κεφάλαιο, αυτοί οι ληστές του λαϊκού μόχθου.
Και γι αυτό παλεύουμε, ως πραγματική εργατική λαϊκή αντιπολίτευση που βρίσκεται όχι μόνο εδώ μέσα αλλά κυρίως εκεί έξω, στους δρόμους του αγώνα, η οποία και συνεχώς δυναμώνει. Γι αυτό και από το βήμα της βουλής χαιρετίζουμε τους αγρότες της Θεσσαλίας, όλους τους κλάδους των εργαζομένων που διεκδικούν την ζωή τους, το εισόδημά τους. Με όλους αυτούς έχουμε μια μεγάλη συμμαχία, βαδίζουμε χέρι – χέρι, κατακτώντας και ανοίγοντας τον δρόμο για την συνολική ανατροπή όλων σας.
Θα ήθελα να κλείσω την παρέμβασή μου με ένα κρίσιμο ζήτημα, το οποίο το ΚΚΕ έθεσε από την πρώτη στιγμή και κατά την πρόσφατη συζήτηση του κρατικού προϋπολογισμού. Είναι το επικίνδυνο ενδεχόμενο υπογραφής ενός τουρκοσυριακού συμφώνου, κατά τα πρότυπα του τουρκολιβυκού, που θα αγνοεί εντελώς την κυριαρχία και τα κυριαρχικά δικαιώματα της Κυπριακής Δημοκρατίας καταρχήν.
Το ΚΚΕ καταδικάζει και προειδοποιεί για μία τέτοια εξέλιξη, ωστόσο τόσο η κυβέρνηση, όσο και τα υπόλοιπα κόμματα, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, που χαιρέτισαν την πτώση Άσαντ, δηλαδή την επέμβαση των στηριζόμενων απ’ την Τουρκία και του Ισραήλ τζιχαντιστών, γιατί τα δύο αυτά δεν διαχωρίζονται, έχουν τεράστια ευθύνη.
Δώσατε κάλυψη και νομιμοποίηση στην επέμβαση της Τουρκίας που έχει και τη στήριξη των ΗΠΑ, όπως δήλωσε και ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ και τώρα χύνετε κροκοδείλια δάκρυα για αυτά που έπονται σε βάρος των λαών της περιοχής. Δεν διδαχτήκατε τίποτα από αυτό που έγινε με την ευρωατλαντική επέμβαση στη Λιβύη, που και τότε στηρίξατε και την οποία εκμεταλλεύτηκε και τότε η τουρκική κυβέρνηση. Είστε υποκριτές και φαρισαίοι, πάνω απ’ όλα, όμως, είστε επικίνδυνοι».