Πρόσφατα, η Hyundai ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να ενσωματώσει περισσότερους φυσικούς διακόπτες στο ταμπλό των μελλοντικών της μοντέλων. Ωστόσο, ο επικεφαλής Σχεδιασμού της αναφέρθηκε σε ακόμα μεγαλύτερες οθόνες εντός.
Σύμφωνα όσα αναφέρονται σε ρεπορτάζ του βρετανικού Autocar, κατά την παρουσίαση του νέου Hyundai Ioniq 9, ο ΣανγκΓιούπ Λι, Αντιπρόεδρος Σχεδιασμού της νοτιοκορεατικής εταιρείας, ανέφερε ότι οι συνεργάτες του εξελίσσουν μια νέα γενιά οθονών.
Όπως άφησε να εννοηθεί, αυτές θα είναι μεγαλύτερες από τις παρούσες των 12,0 ιντσών, ωστόσο τόνισε ότι θα πρέπει να προσεχθούν κάποιες λεπτομέρειες.
Συγκεκριμένα δήλωσε: «Το πιο σημαντικό, εντούτοις, είναι το σωστό μέγεθος ώστε η οθόνη να είναι ευδιάκριτη και ευανάγνωστη. Εξίσου σημαντικό είναι και το περιεχόμενο, καθώς και η σωστή εμπειρία χρήστη».
Η τάση της παγκόσμιας Αυτοκινητοβιομηχανίας προς όλο και μεγαλύτερες οθόνες στο εσωτερικό των νέων μοντέλων είναι προφανής τα τελευταία χρόνια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Hyperscreen της Mercedes-Benz, η οποία πρωτοπόρησε.
Ωστόσο, ο Λι διαβεβαίωσε ότι η Hyundai δεν σκοπεύει να ακολουθήσει τον ίδιο δρόμο. Όπως είπε, η εταιρεία παραμένει προσηλωμένη στη στρατηγική να υπάρχουν περισσότεροι φυσικοί διακόπτες, ιδίως για βασικές λειτουργίες που αφορούν στην ασφάλεια και στα συστήματα που χρησιμοποιούνται συχνότερα, π.χ. τα «αλάρμ» ή ο κλιματισμός.
Οι οθόνες αφής επιτρέπουν έναν μινιμαλιστικό σχεδιασμό και μεγαλύτερη πρακτικότητα στη διαμόρφωση του ταμπλό και της κονσόλας.
Όμως, οι αδυναμίες τους είναι εμφανείς στην πράξη. Η χρήση των ψηφιακών μενού κατά την οδήγηση ακόμα και για τις πιο απλές ρυθμίσεις μπορεί να είναι μια απογοητευτική, εκνευριστική ή ακόμα και επικίνδυνη διαδικασία, εξαιτίας της απόσπασης προσοχής του οδηγού από τον δρόμο.
Έτσι, στη Hyundai αποφάσισαν να ενσωματώνουν περισσότερους φυσικούς διακόπτες στα μελλοντικά μοντέλα της. Το επανασχεδιασμένο Ioniq 5 είναι το πρώτο από αυτά στο οποίο εφαρμόστηκε αυτή η πρακτική.
Παρόλα αυτά, ο Λι δήλωσε ότι εάν στο μέλλον αλλάξουν οι προτιμήσεις των πελατών της εταιρείας και θέλουν να μειωθεί ο αριθμός τους -με την παράλληλη εξέλιξη της τεχνολογίας υποβοήθησης του οδηγού- τότε θα προσαρμοστούν κατάλληλα.
Τέλος, οι άνθρωποι της Hyundai προβλέπουν ότι η ενσωμάτωση στα καινούργια μοντέλα συστημάτων που επιτρέπουν την ημιαυτόματη ή την αυτόματη λειτουργία τους θα μειώνει την αναγκαιότητα ύπαρξης των φυσικών διακοπτών.
Σε αυτό θα συμβάλλουν τόσο η βελτίωση της αξιοπιστίας και η αμεσότητα απόκρισης των φωνητικών εντολών όσο και η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.