Σε τροχιά επέκτασης εισέρχεται το αεροδρόμιο της Αθήνας Ελευθέριος Βενιζέλος, με τα πρώτα έργα να βρίσκονται ήδη στον αέρα προς αναζήτηση αναδόχων – κατασκευαστικών εταιρειών.

Ο διεθνής διαγωνισμός που δημοσιεύθηκε πρόσφατα, προϋπολογισμού 188 εκατ. ευρώ, αφορά τα πρώτα συνοδά έργα για την επέκταση του αερολιμένα, προβλέποντας συγκεκριμένα την κατασκευή νέας πίστας αεροσκαφών στη βορειοδυτική πλευρά του αεροδρομίου και την ανέγερση πολυώροφου πάρκινγκ οχημάτων.

Το έργο για τη νέα πίστα των αεροσκαφών κοστολογείται στα 100 εκατ. ευρώ, ενώ το έργο για το πολυώροφο πάρκινγκ εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 88 εκατ. ευρώ.

Η υποβολή των προτάσεων έχει καταληκτική ημερομηνία τη 10η Ιανουαρίου 2025, ενώ οι σχετικές συμβάσεις εκτιμάται ότι θα υπογραφούν εντός του Ιανουαρίου (ο διαγωνισμός θα… τρέξει με μεγάλες ταχύτητες).

Και τα δύο έργα θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του 2027.

Το πολυώροφο πάρκινγκ συνολικής δυναμικότητας 3.365 οχημάτων θα ανεγερθεί εκεί που σήμερα βρίσκεται το πάρκινγκ μικρής διάρκειας 1, δίπλα από τον τερματικό σταθμό των τρένων.

Το κτίριο θα διαθέτει 7 ορόφους και έναν υπόγειο χώρο. Συνολικά θα κατασκευαστούν 98.600 τ.μ.

Οι πρώτοι δύο όροφοι θα είναι για τις εταιρείες leasing, ενώ θα κατασκευαστούν και χώροι γραφείων και πλυσίματος οχημάτων. Στους υπόλοιπους πέντε ορόφους θα εξυπηρετούνται οχήματα για στάθμευση μικρής και μακράς διάρκειας.

Στο πάρκινγκ θα υπάρχουν χώροι φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Η βορειοδυτική πίστα σχεδιάζεται να προσφέρει 34 νέους χώρους στάθμευσης αεροσκαφών. Θα εξυπηρετεί αεροσκάφη τύπου C (32 θέσεις), ενώ θα υπάρχουν και δύο θέσεις για τη στάθμευση μεγαλύτερων αεροσκαφών τύπου E.

Στην κατασκευή περιλαμβάνονται οι απαραίτητοι τροχιόδρομοι, ένα κτίριο υπηρεσιών 4.860 τ.μ., ένας χώρος υποστήριξης εξοπλισμού εδάφους κ.ά. Συνολικά η ανάπτυξη θα αφορά μια έκταση 260.000 τ.μ. Επίσης, το έργο περιλαμβάνει και την κατασκευή δύο νέων γεφυρών (φυσούνες).

Οι όροι συμμετοχής στον διαγωνισμό προβλέπουν, μεταξύ άλλων, την αποδεδειγμένη εμπειρία των ενδιαφερομένων σε έργα αεροδρομίων και κτιρίων (τουλάχιστον σε ένα παρόμοιο έργο κατά τα τελευταία 10 έτη, ύψους τουλάχιστον 100 εκατ. ευρώ), τα οποία θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει εγκαίρως.

Με την επιβατική κίνηση του αεροδρομίου να κλείνει πάνω από 31,5 εκατ. επιβάτες, το αρχικό σχέδιο επέκτασης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) σε τρεις φάσεις επιταχύνεται.

Ηδη, ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός για τον project manager που θα αναλάβει όλα τα έργα των επεκτάσεων, δηλαδή το κυρίως έργο επέκτασης του τερματικού σταθμού και τα συνοδά έργα, στα οποία περιλαμβάνονται και τα δύο παραπάνω.

Ο διαγωνισμός για την επέκταση του τερματικού σταθμού αναμένεται να βγει στον αέρα μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025.

Οπως όλα δείχνουν, η διοίκηση του ΔΑΑ προσανατολίζεται σε έναν μεγαλύτερο σταθμό σε σχέση με αυτόν που είχε προβλεφθεί αρχικά (ύψους 650 εκατ. ευρώ), όμως οι λεπτομέρειες θα γίνουν γνωστές στο επόμενο διάστημα.

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους του κατασκευαστικού κλάδου, θα πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα συμβόλαια του 2025, στα οποία οι μεγάλες κατασκευαστικές θα δώσουν μάχη για την ανάληψή του.