Το πιο όμορφο και εντυπωσιακό Peugeot των ημερών μας γίνεται πιο προσιτό χάρη στην υιοθέτηση του κινητήρα των 1,2 λίτρων με το υβριδικό σύστημα.
Μέσα στη μεγάλες αναταράξεις που επικρατούν στην παγκόσμια αυτοκινητοβομηχανία και εντός του γκρουπ Stellantis, η Peugeot δείχνει να έχει τον πιο ξεκάθαρο ρόλο και την πιο σταθερή θέση απέναντι στις προκλήσεις του μέλλοντος.
Η γαλλική εταιρεία έχει ασπαστεί πλήρως τον ρόλο του προσιτού premium κατασκευαστή, δίνοντας έμφαση σε προχωρημένες σχεδιαστικές αντιλήψεις, στην υιοθέτηση των πιο εξελιγμένων τεχνολογιών και στην εφαρμογή των πιο υψηλών ποιοτικών στάνταρ.
Το 408 είναι ένα από τα αυτοκίνητα-κλειδιά για την καθιέρωση της Peugeot ως μάρκα που γεμάτη αυτοπεποίθηση αφήνει πίσω το παρελθόν της και ανοίγεται οριστικά στη νέα της θέση στο ευρωπαϊκό πανόραμα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ακολουθώντας την επιτυχημένη συνταγή των 3008 και 5008, το 408 έρχεται να εμπλουτίσει την γκάμα της εταιρείας στα σύγχρονα SUV και crossover, με ένα αμάξωμα που εντυπωσιάζει τους πάντες με την σχεδίασή του και τις πολύ όμορφες γραμμές του.
Αποτελεί μία ιδανική συνύπαρξη πολλών και διαφορετικών κατηγοριών, με στοιχεία από SUV αλλά και ένα fastback τύπου κουπέ τελείωμα στο πίσω μέρος, τα οποία όλα καταφέρνουν να ισορροπούν τέλεια, δημιουργώντας ένα αποτέλεσμα που τραβάει το βλέμμα από κάθε γωνία.
Η κάθετη μάσκα με την χαρακτηριστική αισθητική των τελευταίας γενιάς Peugeot είναι ίσως ότι πιο καλαίσθητο κυκλοφορεί στην αγορά, με τους λεπτούς προβολείς LED Matrix και τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας με τους χαρακτηριστικούς «κυνόδοντες» να κάνουν το 408 άμεσα αναγνωρίσιμο και γεμάτο χαρακτήρα.
Το νέο σήμα της Peugeot πίσω από το οποίο κρύβεται το ραντάρ για τα συστήματα υποβοήθησης αλλά και οι μεγάλοι αεραγωγοί στο πλάι προσθέτουν έξτρα πόντους σε ένα αυτοκίνητο με χαρισματικό σχεδιασμό.
Αυτό που κερδίζει και τον πιο δύσκολο παρατηρητή είναι οι αναλογίες του αμαξώματος από το πλάι, με τις έντονες πτυχώσεις και την καμπύλη στο πίσω μέρος, που δίνουν ένα έντονο «αθλητικό» στιλ στο αυτοκίνητο.
Το σχέδιο ολοκληρώνεται ιδανικά στο πίσω μέρος με τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα με την τρεις «νυχιές» και την ελκυστική σχεδίαση, με στοιχεία όπως οι μικρές αεροτομές στο πάνω μέρος της πίσω πόρτας («αυτιά γάτας» τα ονομάζει η εταιρεία) να προσδίδουν έναν ευπρόσδεκτο σπορτίφ δυναμισμό.
Με μήκος που φθάνει τα 4,69 μέτρα, το 408 εντάσσεται ξεκάθαρα στην κατηγορία C, διαθέτοντας παράλληλα και ένα τεράστιο μεταξόνιο, στα 2,79 μέτρα, το οποίο υπόσχεται μεγάλη επάρκεια χώρων για τους επιβάτες και τις αποσκευές.
Βασισμένο πάνω στην πλατφόρμα EMP2 η οποία έχει δεχτεί αρκετές ενισχύσεις, έχει χαμηλό ύψος αμαξώματος (κάτι που σημαίνει ότι είναι και ιδιαίτερα αεροδυναμικό) παρά τα 19 εκατοστά απόστασης από το έδαφος και τον crossover χαρακτήρα.
Εξίσου εντυπωσιακό με το αμάξωμα είναι και το σαλόνι του 408. Το χαρακτηριστικό i-Cockpit δίνει και εδώ το παρών σε συνδυασμό με το μικρό σε διάμετρο τιμόνι που είναι το σήμα κατατεθέν των τελευταίας γενιάς Peugeot.
Το νέας γενιάς ψηφιακό περιβάλλον αποτελείται από μία οθόνη 10 ιντσών η οποία είναι τοποθετημένη στο ύψος των ματιών του οδηγού και σε καλύτερη θέση από τις παλαιότερες υλοποιήσεις της εταιρείας. Ο πίνακας οργάνων είναι προσαρμόσιμος και μπορεί να περιλαμβάνει όσες πληροφορίες επιθυμεί ο οδηγός.
Η κεντρική οθόνη για το σύστημα Infotainment είναι 10 ιντσών, με εξαιρετική ανάλυση και με εύκολη διάταξη των μενού των διαφόρων λειτουργιών.
Για να εξυπηρετηθεί καλύτερα ο οδηγός, η Peugeot έχει προσθέσει κάτω ακριβώς από την οθόνη μία επιφάνεια με διαμορφώσιμα πλήκτρα αφής (i-toggles), τα οποία πέρα από πολύ όμορφα αυξάνουν και την πρακτικότητα στις καθημερινές λειτουργίες.
Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από κορυφαίας ποιότητας υλικά, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι μαλακά στην αφή. Πρώτης κλάσης είναι και το φινίρισμα με τον διάκοσμο και την συναρμολόγηση να δικαιολογεί και στην πράξη τον premium χαρακτήρα του 408.
Στην όλη αναβαθμισμένη εμπειρία συμβάλλουν και χαρακτηριστικά όπως ο LED εσωτερικός φωτισμός ο οποίος μπορεί να διαμορφωθεί σε 8 διαφορετικές αποχρώσεις, και περιβάλλει τον οδηγό στο ταμπλό και στις πόρτες.
Οι ψηφιακές παροχές διασύνδεσης είναι ιδιαίτερα πλούσιες, προσφέροντας στην τελευταία αναβάθμιση του συστήματος και την λειτουργία τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT. Δεν λείπουν και άλλα σύγχρονα χαρακτηριστικά όπως οι over-the-air ενημερώσεις, η ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου, η σύνδεση Bluetooth για δύο συσκευές ταυτόχρονα, οι φωνητικές εντολές και πολλά ακόμα.
Εκτός από την premium αίσθηση ποιότητας το σαλόνι του 408 χαρακτηρίζεται από τους εξαιρετικούς χώρους για πέντε επιβάτες. Οι πίσω έχουν αρκετό «αέρα» εμπρός από τα πόδια τους αν και πρέπει να κάνουν κάποιες παραχωρήσεις για τα κεφάλια τους αν είναι αρκετά πάνω από το 1,80 (λόγω της κουπέ σχεδίασης της οροφής στο πίσω μέρος).
Τεράστιο είναι και το πορτ-μπαγκάζ, που σε αυτή την έκδοση ξεκινά από τα 536 λίτρα και φθάνει έως τα 1.611 λίτρα με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες. Στην τελευταία περίπτωση μπορεί να φιλοξενήσει αντικείμενα που φθάνουν έως και τα 1,89 μέτρα σε μήκος.
Για ακόμα μεγαλύτερη πρακτικότητα, ο χώρος των αποσκευών έχει πρίζα 12V, φωτισμό, δίχτυ αποθήκευσης, ιμάντες και άγκιστρα στερέωσης του φορτίου. Ως έξτρα προσφέρεται και η δυνατότητα ανοίγματος της πίσω πόρτας ηλεκτρικά.
Σε ό,τι την ασφάλεια και την υποβοήθηση του οδηγού, η Peugeot έχει εφοδιάσει το 408 με όλα τα τελευταίας γενιάς συστήματα, τα οποία συνεργάζονται με έξι κάμερες και 9 ραντάρ.
Μεταξύ άλλων διατίθενται προσαρμοζόμενο Cruise Control, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, σύστημα εκτροπής από την λωρίδα, διευρυμένη αναγνώριση πινακίδων, το πακέτο Drive Assist 2.0 για ημιαυτόνομη οδήγηση και πολλά ακόμα.
Σε ό,τι αφορά τα μηχανικά μέρη, το νέο που προκύπτει από την έκδοση της δοκιμής μας είναι η ενσωμάτωση του υβριδικού κινητήρα των 1,2 λίτρων και των 136 ίππων.
Μία επιλογή που αν και αρχικά μοιάζει λίγο ασύμβατη με την γενικότερη πληθωρική παρουσία του αυτοκινήτου και το μέγεθός του, στην πράξη αποδεικνύεται μία ιδιαίτερα έξυπνη κίνηση με σημαντικά οφέλη.
Το κλασικό μοτέρ της γαλλικής εταιρείας αποδεικνύεται επαρκέστατο στον συνδυασμό του με το 408 και σε καμία περίπτωση δεν νιώθεις ότι σου χρειάζεται κάτι περισσότερο. Είναι ελαστικός από χαμηλά, με διάθεση να σπρώξει το αυτοκίνητο δυναμικά μπροστά όταν ο οδηγός πιέσει το γκάζι, ενώ υποβοηθείται στο μέγιστο από το εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Το πιο σημαντικό πλεονέκτημα του συγκεκριμένου κινητήρα είναι ότι καταφέρνει να εξασφαλίζει εξαιρετική οικονομία για τα δεδομένα του αυτοκινήτου. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι μέσα στην πόλη, πάνω από το 50% του χρόνου οδήγησης γίνεται με ηλεκτρική ενέργεια.
Στην πράξη, αυτό που είδαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ήταν κάτω από τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. σε ένα τυπικό ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, και κοντά στα 6 λίτρα σε ήρεμες βόλτες στην πόλη. Τιμές πραγματικά εντυπωσιακές για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας και του όγκου.
Οδηγικά, το Peugeot 408 με τον υβριδικό κινητήρα δείχνει από την πρώτη κιόλας επαφή δεν αρκείται μόνο στις υποσχέσεις αλλά εκπληρώνει στο μέγιστο βαθμό την premium διάσταση που επιδιώκει σε όλα της τα μοντέλα η γαλλική εταιρεία.
Χάρη στην εξαιρετική ηχομόνωση και την προσεγμένη αεροδυναμική σχεδίαση, το 408 είναι πραγματική απόλαυση στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο. Άνετο και σίγουρο, μπορεί να καλύπτει αμέτρητα χιλιόμετρα, με τους επιβάτες να απολαμβάνουν μία κάψουλα ησυχίας και απόλυτης ηρεμίας.
Η ανάρτηση είναι λίγο πιο σφιχτή από όσο θα περίμενε κανείς, ταιριάζει όμως απόλυτα στην σπορ διάσταση του αυτοκινήτου. Σε διαδρομές δηλαδή του επαρχιακού δικτύου, με στροφές και μικρές ευθείες, όπου το 408 ξεδιπλώνει έναν άλλον χαρακτήρα, πιο δυναμικό και σαφώς πιο ευχάριστο.
Με την συνδρομή του εξαιρετικού σε αίσθηση τιμονιού και των πολύ αποδοτικών φρένων, το μεγάλο σε μέγεθος 408 (και με το πρόγραμμα οδήγησης στο sport) μοιάζει σαν να χάνει ξαφνικά μισό μέτρο από το μήκος του, και μετατρέπεται σε ένα ευχάριστο compact σπορτίφ hatchback, από αυτά που έφτιαξαν την φήμη της γαλλικής σχολής.
Ο κινητήρας δεν δείχνει να δυσανασχετεί με το αυξημένο βάρος και μόνο ψηλά, κοντά στο κόκκινο του στροφόμετρου, κάνει αισθητή την παρουσία του στην καμπίνα. Οι 136 ίπποι είναι υπεραρκετοί για κάθε είδους μεταφορική ανάγκη, ενώ αν χρειαστεί κάτι πιο άμεσο, τα paddles στο τιμόνι βάζουν τα πράγματα στην θέση τους.
Συνοψίζοντας, το 408 είναι ένα αυτοκίνητο που καταφέρνει να κάνει κλικ σε πολλά κουτάκια ενός σύγχρονου αγοραστή που ψάχνει ένα προσιτό εισιτήριο για να μπει στον κόσμο των premium κατασκευαστών.
Είναι από τα πιο όμορφα και εντυπωσιακά αυτοκίνητα που υπάρχουν σήμερα στην αγορά. Είναι ποιοτικό και άνετο. Είναι απολαυστικό στην οδήγηση. Είναι πλούσια εξοπλισμένο, ακόμα και από την βασική του έκδοση την Allure που ξεκινά από τις 34.900 ευρώ.
Πάνω από όλα είναι ένα αυτοκίνητο με χαρακτήρα και πολλές ενδιαφέρουσες πτυχές. Μία ακόμα εξαιρετική στιγμή της Peugeot που όπως όλα δείχνουν έχει καταφέρει να πιάσει τα μηνύματα της εποχής και να είναι από τις λίγες ευρωπαϊκές εταιρείες που πορεύονται σε ασφαλή νερά.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Peugeot 408 1.2 Hybrid 136PSΚινητήρας: 1.199 ccIσχύς βενζινοκινητήρα: 136 PS/5.500 rpmΡοπή βενζινοκινητήρα: 230 Nm/1.750 rpmΜετάδοση: Στους εμπρός τροχούςΚιβώτιο: Αυτόματο, 6 σχέσεωνΕπιτάχυνση 0-100 km/h: 9,4 secΤελική ταχύτητα: 205 km/hΜέση κατανάλωση (εργοστασίου/ δοκιμής): 5,1 lt/100 km/ 6,4 lt/100 kmΕκπομπές CO2: 115 gr/kmΔιαστάσεις ΜxΠxΥ: 4.687 x 1.848 x 1.478 mmΜεταξόνιο: 2.787 mmΒάρος: 1.544 kgΧώρος αποσκευών: 536-1.611 ltΤιμή: Από 34.900 ευρώ