Η Honda φρεσκάρει το υβριδικό HR-V, διατηρώντας αναλλοίωτα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που το έχουν αναδείξει ως μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στα premium compact SUV.

Σε έναν αυτοκινητικό πλανήτη που κυριαρχεί η βιομηχανική ομοιομορφία και τα αλισβερίσια ζωής και θανάτου μεταξύ ιστορικών ονομάτων, υπάρχει μία εταιρεία που έχει κατακτήσει δικαιωματικά το προνόμιο να πορεύεται αυτόνομη και χωρίς εκπτώσεις στην ιστορική της πορεία.

Η Honda ήταν και παραμένει -με όποιο κόστος- η μάρκα που επιμένει πεισματικά να κινείται στον δικό της ρυθμό, ακολουθώντας πιστά το πνεύμα του ιδρυτή της και έχοντας δημιουργήσει ένα φανατικό κοινό ανά τον κόσμο που την ακολουθεί τυφλά με μία σχεδόν θρησκευτική πίστη.

Αυτή η επιμονή της ιαπωνικής μάρκας να κάνει τα πράγματα με τον δικό της τρόπο και πάνω σε ένα πλάνο αυτονομίας και χωρίς δεσμεύσεις στα πλαίσια μεγαλεπήβολων ομίλων, την έχει δικαιώσει πολλαπλώς όλα αυτά τα χρόνια.

Και της δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα απέναντι σε όλο τον ανταγωνισμό: Τα αυτοκίνητά της είναι ξεχωριστά, έχουν χαρακτήρα και, πάνω από όλα, εκείνη την εμμονή με την τεχνολογική λεπτολόγηση που όμοιά της δεν υπάρχει στην παγκόσμια αγορά.

Και δεν χρειάζεται να φθάσουμε σε αυτοκίνητα τύπου Type-R που έτσι και αλλιώς απευθύνονται σε λίγους και μυημένους. Αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά σε αυτό το πανέμορφο θαλασσί HR-V της δοκιμής μας για να αντιληφθεί ότι η Honda είναι ταγμένη στο να κάνει τα πράγματα διαφορετικά, ακόμα και αν πρόκειται για ένα μοντέλο που ανήκει στην πιο λαοπρόβλητη κατηγορία της Ευρώπης, τα compact SUV.

Το HR-V αυτής της γενιάς που παρουσιάστηκε πριν τρία περίπου χρόνια, κατάφερε από την πρώτη στιγμή να δώσει μία νέα πνοή στην παρουσία της Honda σε αυτή την κατηγορία. Μοντέρνο και καλαίσθητο σχεδιαστικά, ιδιαίτερα πρακτικό και με κορυφαίους χώρους, και με ένα υβριδικό σύστημα από το πάνω ράφι των τεχνολογικών εξελίξεων, το coupe SUV της Honda έδωσε και πάλι το στίγμα του διαφορετικού.

Για το 2025 η ιαπωνική εταιρεία προχώρησε σε ένα ευπρόσδεκτο φρεσκάρισμα στο αμάξωμα το οποίο συνδύασε με μία τεχνολογική ενημέρωση, κυρίως στα συστήματα υποβοήθησης και το ψηφιακό πακέτο του αυτοκινήτου.

Παράλληλα βελτίωσε ακόμα περισσότερο κάποια χαρακτηριστικά του υβριδικού συστήματος ενώ προχώρησε και σε νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση και την βελτίωση του NVH ώστε να γίνει ακόμα πιο ποιοτικό και πολιτισμένο στην καθημερινή χρήση.

Οι επεμβάσεις στο αμάξωμα είναι λίγες αλλά αρκετές ώστε να δώσουν έναν πιο μοντέρνο αέρα στο αυτοκίνητο. Οι αλλαγές στον προφυλακτήρα και η ανανεωμένη μάσκα με μαύρο γυαλιστερό πλαστικό διακοσμητικό και τα νέα φωτιστικά σώματα λειτουργούν ως διακριτικές πινελιές ανανέωσης σε ένα εμπρός τμήμα που ήταν και παραμένει από τα πιο όμορφα και αναγνωρίσιμα σε όλη την αγορά.

Στο πίσω μέρος μία ενιαία φωτιζόμενη μπάρα διατρέχει όλο το αμάξωμα ανάμεσα στα ανανεωμένα φωτιστικά σώματα. Η κουπέ-SUV σχεδιαστική προσέγγιση παραμένει αναλλοίωτη, με την υψηλή γραμμή των παραθύρων, την αυξημένη κλίση της οροφής και κάποια έξτρα αεροδυναμικά στοιχεία, όπως η αεροτομή στο πάνω μέρος της πίσω πόρτας.

Οι διαστάσεις του παραμένουν αμετάβλητες, με τα 4,34 μέτρα του αμαξώματος να το τοποθετούν στο άνω όριο της κατηγορίας των compact SUV, και το μεταξόνιο των 2,61 μέτρων να δημιουργεί τις βάσεις για εξαιρετικούς χώρους για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Στο εσωτερικό, οι αλλαγές εντοπίζονται κυρίως στην κεντρική κονσόλα όπου έχει προστεθεί φινίρισμα σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα και έχει νέα σχεδίαση για βελτιωμένη εργονομία. Υπάρχουν επίσης και κάποιες μικρές διαφοροποιήσεις στο κάτω μέρος του ταμπλό έτσι ώστε να γίνει ευχερέστερη η χρήση της θήκης για ασύρματη φόρτιση του κινητού.

Από εκεί και πέρα, το σαλόνι του ανανεωμένου HR-V παραμένει πιστό στην φιλοσοφία της Honda. Τα πλαστικά είναι εξαιρετικής ποιότητας και μαλακά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, το φινίρισμα και η εμμονή με την λεπτομέρεια κερδίζουν και τον πιο απαιτητικό, ενώ και η εργονομία είναι και πάλι αψεγάδιαστη.

Η θέση οδήγησης είναι επίσης ένα από τα δυνατά χαρτιά του αυτοκινήτου, με σωστή τοποθέτηση του τιμονιού και καθίσματα άνετα και με καλή στήριξη της πλάτης. Θυμίζει κλασικό σπορτίφ Honda παρά τον SUV χαρακτήρα, ενώ και η ορατότητα είναι απρόσκοπτη προς όλες τις κατευθύνσεις.

Το ψηφιακό πακέτο παροχών είναι και αυτό αναβαθμισμένο. Η οθόνη των 9 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων έχει εξαιρετική ανάλυση και άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού. Παράλληλα, τα μενού είναι σωστά κατανεμημένα ενώ έχουν προστεθεί δυνατότητες όπως το mirroring του κινητού τηλεφώνου και ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto.

Στα θετικά της σχεδίασης να προσθέσουμε το γεγονός ότι η Honda επιμένει να διατηρεί αρκετούς φυσικούς διακόπτες για τις πιο συχνές λειτουργίες. Υπάρχει επίσης και μία η πολύ έξυπνη λειτουργία του κλιματισμού, το Σύστημα Διάχυσης Αέρα όπως το ονομάζει η ιαπωνική εταιρεία, με τους αεραγωγούς να κατευθύνουν την ροή του αέρα προς την οροφή δημιουργώντας ένα πολύ πιο ευχάριστο περιβάλλον για τους επιβάτες.

Οι χώροι παραμένουν και σε αυτή τη γενιά ένα από τα κορυφαία χαρακτηριστικά του HR-V. Οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Honda έβαλαν τα δυνατά τους ώστε να «κρύψουν» τα κομμάτια του υβριδικού συστήματος μέσα στον χώρο του κινητήρα, αφήνοντας ελεύθερη την καμπίνα για τους επιβάτες.

Το αποτέλεσμα είναι να δημιουργήσουν το πιο ευρύχωρο σαλόνι για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, με τους πίσω επιβάτες να έχουν αρκετή απόσταση από τα εμπρός καθίσματα για τα πόδια τους και ικανοποιητικό «αέρα» πάνω από τα κεφάλια τους. Παράλληλα έχουν στην διάθεσή τους παροχή του κλιματισμού, θήκες στις πόρτες καθώς και δύο θύρες φόρτισης USB.

Τα πίσω καθίσματα Magic Seats έχουν την δυνατότητα να αναδιπλώνουν πλήρως και να δημιουργούν μία ενιαία επιφάνεια με τον χώρο αποσκευών. Το πορτ-μπαγκάζ είναι και αυτό ιδιαίτερα πρακτικό και εύκολα αξιοποιήσιμο χάρη στο κανονικό του σχήμα και το πολύ χαμηλό κατώφλι φόρτωσης ενώ παρέχεται και η δυνατότητα hands-free ανοίγματος της πίσω πόρτας.

Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό, η Honda έχει εφοδιάσει το HR-V μία πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης με την ονομασία Sensing, η οποία βασίζεται σε μία νέα κάμερα υψηλής ανάλυσης που χρησιμοποιεί δεδομένα Τεχνητής Νοημοσύνης και περιλαμβάνει όλα όσα θεωρούνται απαραίτητα σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας τιμής.

Το πακέτο είναι πλήρες από την βασική έκδοση Elegance, με τις πιο πλούσιες Advance, Advance Style και Advance Style Plus με την τελευταία να αποκτά κάποια έξτρα στοιχεία εξοπλισμού που προσδίδουν έναν ξεκάθαρα premium χαρακτήρα στο αυτοκίνητο.

Περνώντας στα μηχανικά μέρη, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στο υβριδικό σύστημα κίνησης e:HEV. Έχοντας πίσω της μια παράδοση 25 ετών από το πρώτο Insight του 1999, η Honda έχει καταφέρει να φθάσει το δικό της σύστημα στο υψηλότερο σημείο εξέλιξης και χαρακτηριστικών απόδοσης.

Αποτελείται από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης 1,5 λίτρων που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson ο οποίος συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και μία μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου μονής σχέσης τύπου CVT το οποίο έχει βελτιωθεί ακόμα περισσότερο στα χαρακτηριστικά λειτουργίας τους.

Η εξελιγμένη μονάδα ελέγχου ECU του συστήματος ελέγχει συνεχώς την εναλλαγή μεταξύ του θερμικής και ηλεκτρικής κατάστασης κίνησης, εξασφαλίζοντας ότι όλα γίνονται με έναν πολύ ομαλό τρόπο και χωρίς να γίνεται αντιληπτός από τον οδηγό.

Υπάρχουν επίσης τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal και Sport) καθώς και δυνατότητα ρύθμισης της ανάκτησης ενέργειας σε τέσσερα στάδια μέσω των paddles που βρίσκονται στο τιμόνι.

H Honda αναφέρει μέση τιμή κατανάλωσης τα 5,4 λίτρα/100 χιλιόμετρα, τιμή που δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα, ιδίως σε συνθήκες χαλαρής κίνησης στην πόλη. Ως μέση τιμή στην δοκιμή μας, με διαδρομές στον αυτοκινητόδρομο και ταξίδι σε ορεινές διαδρομές, καταγράψαμε τα 6,4 λίτρα/100 χιλιόμετρα, τιμή ενδεικτική της εξέλιξης που έχει φθάσει το υβριδικό σύστημα της Honda.

Πέρα από τη μονάδα κίνησης, μεγάλη έμφαση έχει δοθεί και στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου. Τo πλαίσιο Global Small Platform της Honda είναι κατασκευασμένο από χάλυβα υψηλής αντοχής εξασφαλίζοντας κορυφαία για την κατηγορία ακαμψία. Το τιμόνι έχει κολόνα με βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία για καλύτερη αίσθηση.

Υπάρχουν επίσης επεμβάσεις στην ανάρτηση με διαφορετικό σετάρισμα των ελατηρίων για μείωση των πλευρικών δυνάμεων, ενώ έχουν αλλαχθεί και τα σινεμπλόκ, τα οποία είναι υδραυλικά στο πίσω μέρος, για καλύτερο έλεγχο και βελτίωση της άνεσης.

Τα φρένα απαρτίζονται από δίσκους 293 χιλιοστών εμπρός (αεριζόμενοι) και 282 χιλιοστών πίσω. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι έχει γίνει σοβαρή προσπάθεια για βελτίωση των χαρακτηριστικών NVH ώστε το SUV της Honda να γίνει ακόμα πιο ήσυχο και πολιτισμένο.

Στον δρόμο το ανανεωμένο HR-V διατηρεί όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά τα οποία του έχουν δώσει μία ξεχωριστή θέση στην αγορά. Αυτό που αντιλαμβάνεσαι αμέσως είναι ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα αυτοκίνητο που μοιάζει φτιαγμένο σαν ένα «κομμάτι».

Το πλαίσιο είναι με διαφορά ότι πιο στιβαρό υπάρχει στην κατηγορία, αποτελώντας το ιδανικό υπόβαθρο να «χτιστεί» πάνω του ένα αυτοκίνητο με ξεχωριστά οδηγικά χαρακτηριστικά.

Σε συνδυασμό με την εξαιρετική λειτουργία της ανάρτησης, η οποία ισορροπεί ιδανικά μεταξύ του ελέγχου του αμαξώματος και της απορρόφησης των κακοτεχνιών των δρόμων, το HR-V είναι ένα πραγματικά απολαυστικό αυτοκίνητο σε κάθε είδους διαδρομή.

Άνετο και σβέλτο, ταξιδεύει με σιγουριά και αυτοπεποίθηση, και με σημαντικά μειωμένο τον θόρυβο (αεροδυναμικό και μηχανικό) που φθάνει στην καμπίνα, το HR-V μεταφέρει και σε αυτή την κατηγορία την ικανότητα της Honda να φτιάχνει αυτοκίνητα που χαίρεσαι να οδηγείς..

Ευχάριστο και φιλικό μέσα στην πόλη, έχει εκείνη την χαρακτηριστική ευκολία των Honda να προσαρμόζονται αμέσως σε κάθε είδους συνθήκη. Το υβριδικό σύστημα έχει άμεση απόκριση από χαμηλά χάρη και στην συνδρομή των ηλεκτροκινητήρων, όμως το κιβώτιο παραμένει και σε αυτή την γενιά ο αδύναμος κρίκος.

Η επιμονή της Honda σε αυτή την διάταξη έχει την εξήγησή της σε θεωρητικό επίπεδο, όμως στην πράξη χρειάζεται να πας με τα νερά του κιβωτίου, αλλιώς υποχρεώνεις τον κινητήρα να περιστρέφεται σε υψηλές στροφές και να κάνει αρκετό θόρυβο.

Αν εξαιρέσουμε το κιβώτιο, το υβριδικό HR-V δεν θα διστάσει να βγάλει έναν ευδιάκριτο σπορτίφ χαρακτήρα σε δρόμους με στροφές, με τον οδηγό να μπορεί να «πατά» πάνω στο ακλόνητο πλαίσιο, τα «γεμάτα» φρένα, την εξαιρετική ανάρτηση και το πολύ καλό (αν και κάπως βαρύ) σε αίσθηση τιμόνι.

Στρίβει ακολουθώντας πρόθυμα τις γραμμές τους, γέρνει ελάχιστα, και -αν καταφέρεις να βρεις τα χούγια του κιβωτίου- είναι ένα από τα πιο απολαυστικά SUV της αγοράς για αυτούς που θέλουν πέρα από τις οικογενειακές μετακινήσεις να απολαμβάνουν και λίγες στιγμές οδήγησης.

Εκτός δρόμου θα φθάσει όπου επιτρέπουν τα πολύ καλά ασφάλτινα ελαστικά της Michelin και η απόσταση των 18,8 εκατοστών από το έδαφος, με την κίνηση μόνο στους δύο τροχούς να αποτελεί την πιο σημαντική τροχοπέδη για πιο ακραίες off-road δραστηριότητες.

Συνοψίζοντας, το ανανεωμένο HR-V e:HEV είναι μία ευπρόσδεκτη βελτίωση ενός αυτοκινήτου που ήδη βρισκόταν σε μία πολύ ολοκληρωμένη φάση της πορείας του. Οι αισθητικές αλλαγές στο αμάξωμα το κάνουν ακόμα πιο ελκυστικό, η πρακτικότητα και οι χώροι είναι αξεπέραστοι, οι αναβαθμίσεις στον εξοπλισμό του δίνουν την απαραίτητη εμπορική ενημερότητα, ενώ το κορυφαίο μηχανολογικό σύνολο το καθιστά και πάλι μία μοναδική περίπτωση για την κατηγορία του.

Με την τιμή του να ξεκινά από τις 35.300 ευρώ, το υβριδικό HR-V αποτελεί και πάλι ένα αυτοκίνητο που ορίζει την πραγματική έννοια του premium, εκεί που η ποιότητα και η τεχνολογική υπεροχή της Honda δεν αρκούνται σε επικοινωνιακούς εντυπωσιασμούς αλλά αφορούν την ουσιαστική ικανοποίηση του πελάτη.

Η Honda επιμένει στο δικό της μοναχικό δρόμο της μηχανολογικής τελειότητας και της εξαντλητικής προσοχής σε κάθε λεπτομέρεια. Και το HR-V e:HEV είναι αυτό ακριβώς: ένα αυτοκίνητο που ξεχειλίζει από κατασκευαστική αρτιότητα και οδηγικό χαρακτήρα. Όσοι πιστοί της θρησκείας Honda αλλά και όσοι είναι έτοιμοι να προσηλυτιστούν, με το HR-V e: HEV δεν θα χάσουν.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Honda HR-V e:HEVΚινητήρας: Τετρακύλινδρος 1.498 ccΙσχύς: 107 PS/6.000-6.400 rpmPοπή: 131 Nm/4.500-5.000 rpmΣυνδυαστική ισχύς: 131 PSΣυνδυαστική ροπή: 253 NmΜετάδοση: Στους εμπρός τροχούςΚιβώτιο: Αυτόματο e-CVTΕπιτάχυνση 0-100 km/h: 10,7 secΤελική ταχύτητα: 170 km/hΜέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 5,4 lt/100 km /6,4 lt/100 kmΕκπομπές CO2: 112 gr/kmΔιαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.340/1.790/1.582 mmΜεταξόνιο: 2.610 mmΒάρος: 1.455 kgΧώρος αποσκευών: 319-1.289 ltΤιμή: Από 35.300 ευρώ