Οι πωλήσεις των νέων αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων στη γαλλική αγορά αναμένεται να εισέλθουν σε πιο δύσκολη περίοδο, σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά.
Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το ειδησεογραφικό πρακτορείο ειδήσεων Reuters, η κυβέρνηση της Γαλλίας αποφάσισε να μειώσει δραστικά το ποσό κρατικής επιδότησης για την αγορά καινούργιου αμιγώς ηλεκτρικού που παρέχει προς τους υποψήφιους αγοραστές αυτών.
Όπως έγινε γνωστό, οι γαλλικές Αρχές αποφάσισαν να είναι πλέον το ποσό από 2.000 ευρώ έως και 4.000 ευρώ το ανώτερο, όταν ως τώρα το ποσό επιδότησης κυμαινόταν μεταξύ 4.000-7.000 ευρώ, αναλόγως του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Βάσει του δημοσιεύματος, η περικοπή του συγκεκριμένου οικονομικού κινήτρου εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια της γαλλικής κυβέρνησης για τον περιορισμό των δημόσιων δαπανών και την κάλυψη του μεγάλου ελλείμματος στον κρατικό προϋπολογισμό που έχει παρατηρηθεί.
Αυτό προσθέτει δυσκολίες στις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες ήδη αντιμετωπίζουν μειωμένη ζήτηση για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματά τους.
Όπως έγινε γνωστό, για το 2025 η κυβέρνηση της χώρας στοχεύει σε συνολική δημόσια χρηματοδότηση για τα καινούργια αυτοκίνητα αυτής της τεχνολογίας κίνησης η οποία θα φτάνει περίπου το ένα δισεκατομμύριο ευρώ.
Για να έχουμε μέτρο σύγκρισης, για την εφετινή χρονιά (σημ.: 2024) το ποσό αυτό ξεπερνά το ενάμισι δισεκατομμύριο ευρώ.
Όπως ανακοινώθηκε, για τη επόμενη χρονιά το 70% του νέου, μειωμένου ποσού θα διατεθεί ως μπόνους αγοράς για επιβατικά ηλεκτρικά οχήματα, ενώ το υπόλοιπο 30% για τα επαγγελματικά οχήματα και τη χρηματοδότηση του λεγόμενου σχεδίου «κοινωνικής μίσθωσης». Αυτό αφορά σε νοικοκυριά που αποδεδειγμένα έχουν χαμηλό ετήσιο εισόδημα.
Κληθείς να σχολιάσει την εξέλιξη, εκπρόσωπος του γαλλικού κράτους δήλωσε σχετικά: « Η κυβέρνηση παραμένει σταθερά δεσμευμένη στον εξηλεκτρισμό των οχημάτων… αλλά το δημοσιονομικό πλαίσιο είναι εξαιρετικά περιορισμένο», επιβεβαιώνοντας και με αυτόν τον τρόπο το γεγονός ότι η οικονομία της χώρας έχει εισέλθει σε περίοδο ύφεσης.