Θετικό αντίκτυπο φαίνεται ότι αφήνουν οι πρώτες 30 ημέρες λειτουργίας της κεντρικής γραμμής του πολυαναμενόμενου μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης.  

Όπως επισημάνθηκε μετά από τη διευρυμένη συνεδρίαση του Συντονιστικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης για το Flyover με θέμα τα συμπεράσματα για τον πρώτο μήνα λειτουργίας του Μετρό, το νέο μέσο σταθερής τροχιάς στην πόλη χρησιμοποίησαν πάνω από 1 εκατ. επιβάτες, κυρίως νέοι σε ηλικία. Επιπλέον, η ευκολία της μετακίνησης με το μετρό έφερε αύξηση της τάξης του 30% στην κίνηση των εμπορικών καταστημάτων στο κέντρο, σύμφωνα με τους ανθρώπους του εμπορικού κόσμου.

«Βέβαια, ο ένας μήνας με τις γιορτές στη μέση δεν δίνει τα πιο ασφαλή συμπεράσματα», σημείωσε ο υφυπουργός Εσωτερικών (τομέας Μακεδονίας-Θράκης), Κώστας Γκιουλέκας, τονίζοντας ωστόσο ότι το γεγονός της αύξησης στην κίνηση των εμπορικών καταστημάτων παραμένει δεδομένο.

Ο κ. Γκιουλέκας τόνισε επιπλέον ότι «είναι 15.000 λιγότερα τα ΙΧ οχήματα τα οποία κινούνται στο κέντρο της πόλης», ενώ σύμφωνα με τα ευρήματα των ερευνών τα οποία συζητήθηκαν στην ευρεία σύσκεψη, δήλωσε πως «στην πλειονότητά τους οι επιβάτες του μετρό είναι νέοι σε ηλικία».  

Ο υφυπουργός είπε ακόμη πως έρχονται αλλαγές στους χώρους στάθμευσης γύρω από τους σταθμούς του μετρό αλλά και στις μεθόδους των φορτοεκφορτώσεων.

«Δεν θέλουμε να έχουμε τη διαρκή αυθαίρετη στάση των οχημάτων φορτοεκφορτώσεων στην αγορά και για αυτό, το σχέδιο είναι να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά οι θέσεις φορτοεκφόρτωσης στις οποίες -πάντοτε σε συνεννόηση με τον δήμο Θεσσαλονίκης- θα προστεθούν κι άλλες. Όμως στις συγκεκριμένες θέσεις θα έχουν δικαίωμα να κινούνται αποκλειστικά τα οχήματα φορτοεκφόρτωσης», τόνισε. Σχετικά με τις θέσεις πάρκινγκ προέτρεψε τις Δημοτικές Αρχές να διαμορφώσουν χώρους πρόσκαιρης στάθμευσης στα διοικητικά όριά τους, οι οποίοι θα εξυπηρετούνται από λεωφορειακές Γραμμές του ΟΑΣΘ για να μεταφέρουν τους πολίτες στους σταθμούς του Μετρό.

Παράλληλα, ο κ. Γκιουλέκας ανακοίνωσε ότι σχέδιο αποτελεί η μετακίνηση του επιβατικού κοινού από ανατολική και δυτική Θεσσαλονίκη με τα αστικά λεωφορεία από και προς στους σταθμούς του μετρό, στο πλαίσιο του σχεδιασμού του νέου συγκοινωνιακού χάρτη από τον ΟΣΕΘ.

Σε ό,τι αφορά στις εργασίες για την κατασκευή του Flyover ο υφυπουργός τόνισε ότι αυτές «προχωρούν πολύ γρήγορα», αλλά και πως σιγά-σιγά «ο κόσμος θα βλέπει στους άξονες τις γέφυρες να τοποθετούνται».

Οι επιπτώσεις του μετρό στην κίνηση των οχημάτων στη Θεσσαλονίκη

Σχετικά, τώρα, με την επιρροή του μετρό στην κίνηση των οχημάτων στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της Θεσσαλονίκης, η Διευθύντρια Ερευνών στο Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), Γεωργία Αϋφαντοπούλου δήλωσε πως έχουν ήδη μειωθεί οι χρόνοι διαδρομής στην Εγνατία κατά 4’ λεπτά, ενώ μειώθηκε και η ροή των οχημάτων στον άξονα Βασιλίσσης Όλγας και Τσιμισκή.

«Το μετρό παίρνει επιβάτες και από τα λεωφορεία», πρόσθεσε ακόμη για να τονίσει πως «δεν είχαμε καμία αλλαγή στην κίνηση στον περιφερειακό Flyover στις πρώτες δύο εβδομάδες μετά από την έναρξη της λειτουργίας του».

Σχετικά, τώρα, με τις προτάσεις του ΕΚΕΤΑ, η κ. Αϋφαντοπούλου είπε ότι γίνονται συζητήσεις ώστε στις επόμενες εβδομάδες να ξεκινήσει ένα πιλοτικό σχέδιο εξυπηρέτησης με ταξί για τους κατοίκους του δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη ώστε να μετακινούνται προς τον σταθμό μετρό της Νέας Ελβετίας.

«Θα κλείνουν μέσω εφαρμογής και όποτε θέλουν ένα ταξί και θα μετακινούνται προς τον σταθμό περισσότεροι από ένας επιβάτες», είπε συγκεκριμένα.

Πάνω ένα εκατ. επιβάτες στον πρώτο μήνα λειτουργίας

Στη δίκη του δήλωση, ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., Νίκος Κουρέτας, είπε ότι πεποίθηση του είναι πως «το μετρό θα γίνει σιγά σιγά στοιχείο της καθημερινότητας των πολιτών της Θεσσαλονίκης», ενώ τόνισε ότι «τρέχουμε να ολοκληρώσουμε την επέκταση προς την Καλαμαριά».

Είπε ακόμη ότι περισσότεροι από ένα εκατομμύριο επιβάτες χρησιμοποίησαν το μετρό στις πρώτες 30 ημέρες λειτουργίας του, ενώ χαρακτήρισε τα προβλήματα στην έκδοση των εισιτηρίων «παιδικές ασθένειες» και σχετικά με τις δυσλειτουργίες στην κίνηση των συρμών είπε ότι «τηρήθηκαν όλα τα πρωτόκολλα».

Στη διευρυμένη σύσκεψη στο ΥΜΑΘ συμμετείχαν επιπλέον και ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας, η διευθύντρια Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου, ο πρόεδρος της Κ.Ε.Δ.Ε. και δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου, δήμαρχοι περιοχών του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, εκπρόσωποι των σωμάτων ασφαλείας αλλά και οι διοικήσεις των Ο.Α.Σ.Θ., Ο.Σ.Ε.Θ., Εγνατίας Οδού, αλλά και εκπρόσωποι της κοινοπραξίας του έργου.