Τουλάχιστον έναν δυνατό κρότο θυμάται επιζών του αεροπορικού δυστυχήματος στο Καζακστάν, ο οποίος μίλησε στο Reuters.
Επιβάτης του αεροσκάφους της Azerbaijan Airlines (ΑΑ) ανέφερε ότι υπήρξε τουλάχιστον ένας δυνατός κρότος καθώς αυτό πλησίαζε στον αρχικό του προορισμό, το Γκρόζνι της Τσετσενίας.
Η αεροπορική εταιρεία Azerbaijan Airlines ανακοίνωσε ότι τα προκαταρκτικά αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το αεροσκάφος που συνετρίβη στο Καζακστάν δέχθηκε «εξωτερική φυσική και τεχνική επέμβαση».
Η πτήση J2-8243 συνετρίβη κοντά στην πόλη Ακτάου του Καζακστάν αφού άλλαξε πορεία από τη νότια Ρωσία, όπου η Μόσχα έχει επανειλημμένως χρησιμοποιήσει τα συστήματα αντιαεροπορικής άμυνας κατά ουκρανικών drones.
Το αεροπλάνο «ήταν σαν να ήταν μεθυσμένο» είπε ο επιζών του αεροπορικού δυστυχήματος στο Καζακστάν
«Νόμιζα ότι το αεροπλάνο θα διαλυθεί» δήλωσε στο Reuters ο Σουμπχονκούλ Ραχίμοφ, ένας από τους επιζήσαντες της συντριβής, προσθέτοντας ότι μετά τον δυνατό κρότο είχε αρχίσει να κάνει προσευχές, προετοιμαζόμενος για το τέλος.
Μετά τον κρότο, άρχισε να συμπεριφέρεται περίεργα, «δεν ήταν το ίδιο αεροπλάνο πια, σαν να ήταν μεθυσμένο», είπε.
Τέσσερις αζερικές πηγές με γνώση των προκαταρκτικών ευρημάτων της έρευνας δήλωσαν στο Reuters ότι το αεροσκάφος κατερρίφθη κατά λάθος από τη ρωσική αντιαεροπορική άμυνα.
Το Embraer της Azerbaijan Airlines πέταξε από το Μπακού μέχρι το Γκρόζνι και από εκεί εξετράπη της πορείας του για εκατοντάδες μίλια, διασχίζοντας την Κασπία Θάλασσα, για να καταπέσει και να συντριβεί στο Καζακστάν. Τουλάχιστον 38 άνθρωποι σκοτώθηκαν και 29 επέζησαν.
Η Rosaviatsia, η ρωσική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας, ανακοίνωσε ότι το αεροσκάφος της Azerbaijan Airlines «αποφάσισε να παρεκκλίνει του αρχικού του προορισμού», του Γκρόζνι, εξαιτίας πυκνής ομίχλης και λόγω συναγερμού για ουκρανική επίθεση με drones στην περιοχή της Τσετσενίας.
«Εκείνη την ώρα, ουκρανικά στρατιωτικά drones πραγματοποιούσαν τρομοκρατικές επιθέσεις κατά μη στρατιωτικών υποδομών των πόλεων Γκρόζνι και Βλαντικαυκάζ» δήλωσε στο Telegram ο επικεφαλής της Rosaviatsia, Ντμίτρι Γιαντρόφ.
Σύμφωνα με τη Rosaviatsia, στον πιλότο του αεροσκάφους «προτάθηκαν εναλλακτικά αεροδρόμια προσγείωσης», «αλλά εκείνος επέλεξε το Ακτάου στο Καζακστάν», δηλαδή να διασχίσει κατά πλάτος ολόκληρη την Κασπία Θάλασσα (!).
Η Μόσχα έχει ζητήσει να μην εξαχθούν συμπεράσματα για τη συντριβή πριν από την ολοκλήρωση της έρευνας από το Καζακστάν και το Αζερμπαϊτζάν.
Ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου, Ντμίτρι Πεσκόφ, δήλωσε ότι δεν θα κάνει σχόλιο και ότι περιμένει τα πορίσματα της επίσημης έρευνας.