Η Formula 1 μεταβαίνει στο καταπληκτικό σιρκουί του Ιντερλάγκος με την ένταση στα ύψη. Και η βροχή που αναμένεται κατά τη διάρκεια του τριημέρου θα παίξει καθοριστικό ρόλο.
Τα πάντα παίζονται ακόμη τόσο στο πρωτάθλημα οδηγών όσο και σε εκείνο των κατασκευαστών. Ο Φερστάπεν διατηρεί μια διαφορά 47 βαθμών από τον Νόρις με τέσσερις αγώνες να απομένουν. Ωστόσο η Red Bull και ο Ολλανδός είναι σε δύσκολη θέση.
Από τη μία, ο ρυθμός αγώνα της RB20 με την σκληρή γόμα στο Μέξικο Σίτι ήταν εφάμιλλος εκείνου της… Haas! Και αυτό με τον Μαξ Φερστάπεν στο τιμόνι του μονοθέσιου. Επιπλέον ο Ολλανδός θα πάρει σίγουρα ποινή θέσεων στην εκκίνηση του αγώνα λόγω αλλαγής PU. Το πόσες θέσεις θα είναι αυτές θα εξαρτηθεί από τον αριθμό των επιπλέον στοιχείων που θα πάρει.
Από την άλλη όλα δείχνουν ότι δεν είναι μόνο η McLaren εκείνη που έχει ξεπεράσει την Red Bull. Στους δύο τελευταίους αγώνες η Ferrari ήταν η ομάδα που ανταγωνιζόταν με την βρετανική ομάδα για τα πρωτεία. Και κατάφερε να κερδίσει τόσο σε Μέξικο Σίτι όσο και σε Όστιν.
Τα φανταστικά αποτελέσματα των Λεκλέρ και Σάινθ έχουν βάλει και την Scuderia στο παιχνίδι του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Πλέον η Ferrari είναι δεύτερη. Και λογικά θα είναι εκείνη που θα κυνηγήσει μέχρι τέλους της McLaren για το πρωτάθλημα.
Σίγουρα η βροχή που αναμένεται στο Ιντερλάγκος θα ανακατέψει αρκετά την τράπουλα. Αυτό θα ευνοήσει τον Φερστάπεν ο οποίος δεν θα ήθελε σε καμία περίπτωση έναν «κανονικό» αγώνα, δεδομένης της ισορροπίας δυνάμεων στο grid.
Lewis Hamilton will honor Ayrton Senna by driving his 1990 McLaren following the Sprint race and Qualifying on Saturday 🇧🇷 pic.twitter.com/VSVBERbCI5— ESPN F1 (@ESPNF1) October 30, 2024
Αλλά τόσο οι Νόρις-Πιάστρι όσο και ο Λεκλέρ είναι εξίσου καλοί με τον Ολλανδό στην βροχή. Και δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και τον Λιούις Χάμιλτον ο οποίος το Σάββατο θα οδηγήσει την McLaren MP4/5B του 1990 με την οποίαν ο ήρωάς του, Άιρτον Σένα, κατέκτησε το δεύτερο παγκόσμιο πρωτάθλημα της καριέρας του.
Το αριστερόστροφο Autodromo de Interlagos (από το 1986 Jose Carlos Pace προς τιμήν του πρώτου Βραζιλιάνου νικητή εκεί το 1975) φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνες το 1940 στην αρχική… δαιδαλώδη, 8 χιλιομέτρων διαδρομή του. Με το πέρασμα των χρόνων η πίστα εκμοντερνίστηκε χωρίς όμως να χάσει τη γοητεία αλλά και την εκπληκτική της ατμόσφαιρα.
Η σημερινή της μορφή των 4,309 χλμ έχει παραμείνει λίγο-πολύ αναλλοίωτη από το 1990 οπότε και επανήλθε στο καλεντάρι για να φιλοξενήσει όλα τα Βραζιλιάνικα Grand Prix έκτοτε. Βρίσκεται σε υψόμετρο άνω των 700 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας. Παρουσιάζει την τρίτη μεγαλύτερη υψομετρική διαφορά (43 μέτρα) στο πρωτάθλημα ανάμεσα στη ζώνη φρεναρίσματος για την πρώτη στροφή και την έξοδο από την Decida do Lago.
Αν και έχει υποστεί πολλές ασφαλτοστρώσεις ανά τα χρόνια εξακολουθεί να έχει οδόστρωμα με πολλές ανωμαλίες που καταπονούν μηχανικά μέρη και οδηγούς. Οδηγικά, είναι επίσης μία μεγάλη πρόκληση. Το φρενάρισμα για το S του Senna η είσοδος στην Ferradura αλλά και το πέρασμα από την πολύ τεχνική, κατηφορική Mergulho ξεχωρίζουν. Οι ζώνες DRS είναι δύο, στην μεγάλη ευθεία και στην Reta oposta διευκολύνοντας πολύ τα προσπεράσματα.
Η βροχή δεν είναι καθόλου σπάνιο φαινόμενο στον Βραζιλιάνικο αγώνα προσθέτοντας ένταση και αβεβαιότητα για το τελικό αποτέλεσμα. Το Grand Prix ολοκληρώνεται έπειτα από 71 γύρους.
Σε αντίθεση με πέρσι οι ομάδες θα έχουν να επιλέξουν ανάμεσα στις C3, C4 και C5 γόμες. Η καταπόνηση στα ελαστικά δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη λόγω της χάραξης της πίστας και παραδοσιακά η ταχύτερη στρατηγική είναι εκείνη των δύο στάσεων. Ωστόσο οι πιο μαλακές φετινές γόμες ίσως δώσουν μία έξτρα πρόκληση σε οδηγούς και ομάδες.
Είναι εξαιρετικά πιθανό να δούμε περισσότερες ομάδες να σετάρουν τα μονοθέσια τους με γνώμονα τις επιδόσεις με την σκληρή γόμα. Βέβαια η βροχή που αναμένεται το Σάββατο και την Κυριακή μπορεί να ανατρέψει πλήρως τα δεδομένα ανά πάσα στιγμή.
Το τριήμερο θα καλυφθεί τηλεοπτικά αποκλειστικά και ζωντανά από το ANT1+ ενώ ο αγώνας θα μεταδοθεί ετεροχρονισμένα την Κυριακή στις 23:00 από τον ANT1. Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι: