Ο Τζορτζ Ράσελ πήρε την pole στο GP του Βέγκας έπειτα από συγκλονιστική μάχη με τους Σάινθ και… Γκασλί! Μπροστά από τον Νόρις ξεκινάει ο Φερστάπεν.

Η Mercedes έδειχνε να έχει τα πάντα υπό έλεγχο σε Q1 και Q2. Αλλά στο Q3 οι Σάινθ και Γκασλί έκαναν δύο απίστευτους γύρους απειλώντας να κλειδώσουν την πρώτη σειρά εκκίνησης. Έτσι χρειάστηκε μία φανταστική προσπάθεια από τον Ράσελ, ώστε η pole να πάει τελικά στην Mercedes.

Όπως συμβαίνει από την αρχή του τριημέρου η θερμοκρασία στην έρημο της Νεβάδα κατά τις νυχτερινές ώρες ήταν πολύ χαμηλή. Κατά συνέπεια η θερμοκρασία οδοστρώματος άγγιζε μετά βίας τους 14 βαθμούς Κελσίου. Η συνθήκη αυτή κατέστησε την προετοιμασία της μαλακής γόμας πριν τον γρήγορο γύρο ιδιαίτερα δύσκολη.

Οι Mercedes είναι, φυσικά, στο στοιχείο τους υπό αυτές τις προϋποθέσεις. Από την άλλη οι McLaren και Ferrari ήταν μεν γρήγορες αλλά όχι όπως σε άλλα σιρκουί παρόμοιας χάραξης. Τέλος, η Red Bull έχανε πολύ χρόνο στις ευθείες και την διαφορά έκανε ο Φερστάπεν στις στροφές.

Η κυριαρχία των Mercedes στις ελεύθερες δοκιμές συνεχίστηκε και κατά την πρώτη περίοδο των κατατακτήριων. Οι Ράσελ-Χάμιλτον έκαναν το 1-2 με τον πρώτο να υπερτερεί του δεύτερου για μόλις 39 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Παραδόξως πολύ καλό ήταν το Q1 για τον Φερστάπεν ο οποίος δυσκολεύεται από την αρχή του τριημέρου με την RB20. Ο Ολλανδός σημείωσε τον τρίτο καλύτερο χρόνο μπροστά από τις McLaren και τις Ferrari.

Αντιθέτως ο teammate του Φερστάπεν δεν είχε τον ρυθμό για να κερδίσει τις… RBF1 και τον Ζου οι οποίοι προκρίθηκαν στον Q2! Ο Πέρεζ έμεινε εκτός με τους Μπότας (θα πάρει έτσι κι αλλιώς ποινή θέσεων στην εκκίνηση), Άλμπον (ακυρώθηκε η τελευταία του προσπάθεια) και τις τραγικές για άλλον έναν αγώνα Aston Martin.

Οι Mercedes έκαναν τις πρώτες προσπάθειές τους στο Q2 με χρησιμοποιημένα σετ μαλακής γόμας. Αλλά αυτό δεν εμπόδισε τον Χάμιλτον από το να σημειώσει τον καλύτερο χρόνο στα πρώτα λεπτά, μπροστά από τις McLaren και τον Φερστάπεν που είχαν περάσει φρέσκια soft γόμα.

Ο Φερστάπεν με δεύτερη προσπάθειά του θα περνούσε προσωρινά μπροστά. Αλλά οι Mercedes θα τον υποσκέλιζαν αμέσως, μόλις έβαζαν φρέσκια μαλακή γόμα. Το ίδιο θα έπραττε και ο Λεκλέρ, επίσης με φρέσκα soft.

Big crash Franco Colapinto pic.twitter.com/N3iJIcQOdl— Marc🏎 (@433_marc) November 23, 2024

Στα τελευταία λεπτά οι Alpine, RBF1 και Haas πάλευαν για μια θέση στο Q3. Στην πίστα ήταν και ο Κολαπίντο ο οποίος είχε επίσης ελπίδες. Αλλά στον τρίτο τομέα ο Αργεντινός έκανε λάθος, καταστρέφοντας το μονοθέσιο και τερματίζοντας νωρίτερα την διαδικασία για όλους.

Έτσι εκτός συνέχειας έμειναν οι Οκόν, Μάγκνουσεν, Ζου, Λώσον όπως και ο ίδιος ο Κολαπίντο. Αντιθέτως οι Γκασλί, Τσουνόντα και Χούλκενμπεργκ τα πήγαν περίφημα και πέρασαν στο Q3.

Ο Ράσελ σημείωσε τον καλύτερο χρόνο έπειτα από τον πρώτο γύρο προσπαθειών. Οι Mercedes -όπως και οι McLaren-Ferrari- έκαναν δύο γύρους προετοιμασίας. Αντιθέτως οι πρώτες προσπάθειες των McLaren έγιναν με έναν γύρο προετοιμασίας και με χρησιμοποιημένα soft. Έτσι οι Νόρις και Πιάστρι ήταν πίσω από τους Σάινθ και Φερστάπεν.

Από την άλλη οι Λεκλέρ και Χάμιλτον έκαναν λάθη στις πρώτες τους προσπάθειες και θα είχαν μόνο μία ευκαιρία για την pole. Ο Χάμιλτον έκανε λάθος και στην δεύτερη προσπάθειά του και αυτό τον καταδίκασε στην 10η θέση εκκίνησης για αύριο.

Αντιθέτως οι Σάινθ και Γκασλί φύλαξαν το καλύτερο για το τέλος. Ο Ισπανός της Ferrari βρέθηκε προσωρινά στην πρώτη θέση, με τον Γάλλο της Alpine να έρχεται από το πουθενά για να σημειώσει την δεύτερη καλύτερη επίδοση!

Στο τέλος, όμως, ο Ράσελ θα έβαζε τα πράγματα σε τάξη, κατακτώντας την pole για τρίτη φορά φέτος. Ο Φερστάπεν κατάφερε να υποσκελίσει τον Νόρις και θα ξεκινήσει αύριο από την 5η θέση, πίσω από τον Λεκλέρ.