Η καταστροφική σεζόν της Sauber συνεχίζεται με την ελβετική ομάδα να μην έχει ακόμη σημειώσει βαθμό. Έτσι εξακολουθεί να φλερτάρει με την είσοδό της σε μία διόλου κολακευτική λίστα.

Η λίστα αυτή, όπως ίσως έχετε ήδη καταλάβει, αφορά στις ομάδες που τελείωσαν άποντες το πρωτάθλημα μίας οποιασδήποτε σεζόν. Και δεν είναι όσο μικρή φαντάζεστε.

Σε αυτήν θα συναντήσετε και οργανισμούς οι οποίοι έχουν παρουσία ετών στο πρωτάθλημα. Τα πιο πρόσφατα τέτοια παραδείγματα ήταν εκείνα των Williams (2020) και Haas (2021). Παρόμοιες καθόλου ζηλευτές επιδόσεις έχουν «επιτύχει» και οι Prost, Minardi, Midland και Super Aguri.

Μπορεί η Sauber να μην έχει την ιστορία της Williams. Ωστόσο πρόκειται για μία ομάδα η οποία έχει πάνω από τριάντα χρόνια συνεχούς παρουσίας στο πρωτάθλημα της F1. Έτσι, εάν όπως όλα δείχνουν, οι Μπότας και Ζου δεν κατορθώσουν μέχρι το Άμπου Ντάμπι να πάρουν έστω ένα βαθμό, το πλήγμα στο γόητρο της ομάδας θα είναι μεγάλο.

Ιδίως με την Audi να ετοιμάζεται να αναλάβει πλήρως το project της στην F1, μέσω της Sauber. Το φετινό μονοθέσιο των Ελβετών είναι με διαφορά το χειρότερο στο grid. Η υψηλότερη θέση τερματισμού για την C44 ήταν η 11η με τον Ζου στον πρώτο αγώνα της σεζόν.

Έκτοτε τόσο ο Κινέζος οδηγός όσο και ο Φιλανδός teammate δεν έχουν μπορέσει να κάνουν την υπέρβαση. Μέση θέση εκκίνησης για τους δύο οδηγούς είναι η 17η.

Μπορεί όλα τα παραπάνω να μοιάζουν καταθλιπτικά. Και όντως είναι. Ωστόσο υπάρχουν και χειρότερα! Βλέπετε, 51 από τις 196 ομάδες που έχουν κατεβάσει μονοθέσιο σε σεζόν της F1 δεν έχουν καταφέρει να βαθμολογηθούν. Όχι απλώς σε μία σεζόν αλλά σε ολόκληρη την ιστορία τους!

Προφανώς οι ομάδες αυτές δεν άντεξαν και πολύ. Ιδίως μέχρι και το 2002 όταν μόνο τα 6 πρώτα μονοθέσια έπαιρναν βαθμούς, τα πράγματα για έναν οργανισμό χωρίς στέρεες βάσεις μπορούσαν να γίνουν αποκαρδιωτικά πολύ γρήγορα. Όπως συνέβη, δηλαδή, με την Eurobrun από το 1988 έως το 1990.

Παρόμοιες ήταν οι πορείες των Pacific GP και Simtek F1 από το 1994 έως το 1995. Και οι δύο ομάδες δεν θα άντεχαν τρίτη σεζόν στο πρωτάθλημα. Δυστυχώς η δεύτερη έμεινε περισσότερο στη μνήμη του κοινού λόγω του θανατηφόρου ατυχήματος του Ρόλαντ Ρατσενμπέργκερ στο μαύρο τριήμερο της Ίμολα του 1994.

Βέβαια οι δύο αυτές ομάδες θα είχαν πάρει βαθμούς με το σημερινό σύστημα βαθμολόγησης. Οπότε ίσως έχουν ένα ελαφρυντικό. Κάτι που δεν ισχύει, όμως για τις Caterham και HRT, οι οποίες συμμετείχαν σε πρωταθλήματα μετά το 2010. Και οι δύο ομάδες δεν μπόρεσαν να πάρουν βαθμό και φυσικά σύντομα έφτασαν στο τέλος της πορείας τους.

Εάν, όμως, θέλετε να βρείτε την χειρότερη ομάδα στην ιστορία της F1, δεν έχετε παρά να ψάξετε για την Life Racing Engines. Η ιταλική ομάδα κατέβασε μονοθέσιο (πάντα ένα) σε 14 αγώνες της σεζόν του 1990. Και όχι μόνο δεν κατάφερε να πάρει βαθμό, αλλά δεν μπόρεσε να προκριθεί καν στην εκκίνηση ενός Grand Prix!

Και πώς να το έκανε άλλωστε; Το απαρχαιωμένο σασί της L190 ήταν κατώτερο ακόμη και από εκείνα των μονοθέσιων σε F3 και F3000. Ο επίσης απαρχαιωμένος W12 κινητήρας της απέδιδε 470 ίππους την στιγμή που ο μέσος όρος στο τότε grid ήταν στους 650.

Και η ομάδα είχε μόλις… εννέα μέλη σε κάθε αγώνα! Τον οδηγό, τον εφεδρικό οδηγό, τον επικεφαλής, την σύζυγο του ιδιοκτήτη, τον αρχιμηχανικό, τον οδηγό του φορτηγού (ο οποίος ήταν και μηχανικός) και τρεις ακόμη μηχανικούς! Η Life δεν διέθετε καν… πιεσόμετρο για τα ελαστικά. Δανειζόταν εκείνο της Eurobrun στους αγώνες…