Η Volkswagen βρίσκεται αντιμέτωπη με μεγάλες απεργίες από τον Δεκέμβριο εάν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων και η διοίκηση δεν βρουν τρόπους να συμφωνήσουν για τις περικοπές στην παραγωγή τις οποίες θέλει να κάνει η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης.
Εκπρόσωποι των εργαζομένων ζητούν 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ σε πρόσθετες περικοπές δαπανών – συμπεριλαμβανομένων των ορισμένων μπόνους – για να παραμείνουν ανοιχτά όλα τα εργοστάσια. Ομως εργαζόμενοι και διοίκηση απέχουν ακόμη πολύ από το συμφωνήσουν, με τη VW να επιδιώκει πολύ μεγαλύτερες μειώσεις και να κάνει λόγο για πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα.
Η Volkswagen πιέζει για βαθιά εξοικονόμηση πόρων και για κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία και αλλού λόγω των χαμηλών πωλήσεων σε ηλεκτρικά οχήματα και τον μεγάλο ανταγωνισμό από την Κίνα.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ολιβερ Μπλουμ προσπαθεί να μειώσει τα έξοδα ειδικά στη Γερμανία, όπου το κόστος εργασίας και ενέργειας είναι από τα υψηλότερα στην Ευρώπη.
Εκπρόσωποι των εργαζομένων δήλωσαν ότι η διοίκηση της VW στοχεύει σε περικοπές 17 δισ. ευρώ, εκ των οποίων αυτές από το εργατικό δυναμικό αποτελούν ένα μικρό μέρος. Η εταιρεία σταθμίζει μέτρα πολύ πιο ριζοσπαστικά από εκείνα που είναι πρόθυμα να υποστηρίξουν τα συνδικάτα, συμπεριλαμβανομένου του κλεισίματος ή της πώλησης πολλών εργοστασίων στη Γερμανία – σπάζοντας ένα βασικό ταμπού στη χώρα.