Στη Mercedes-Benz εξελίσσουν νέα τεχνολογία για τα μελλοντικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα της η οποία θα αλλάξει τη δομή του συστήματος πέδησης όπως τη γνωρίζουμε.
Η προσπάθεια για τη μείωση του βάρους στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα αφορά σε όλους του τομείς του. Στη Mercedes-Benz ασχολούνται και με το σύστημα των φρένων και ίσως σύντομα να δούμε τα αποτελέσματα της δουλειάς τους στα ηλεκτρικά μοντέλα παραγωγής.
Η λύση που προτείνουν είναι να ενσωματώσουν τα φρένα στη μονάδα του ηλεκτροκινητήρα και να καταργηθεί το κλασικό υδραυλικό μηχανικό σύστημα που χρησιμοποιείται.
Ως γνωστόν ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να επωφελείται επιβράδυνσης λόγω της αναγεννητικής πέδησης η οποία συμβάλλει στην ανάκτηση ενέργειας.
Σύμφωνα με όσα ανακοινώνουν οι άνθρωποι της γερμανικής εταιρείας, αυτός ο τρόπος είναι αποτελεσματικός στο 98% των περιπτώσεων που χρειάζεται να μειώσει ταχύτητα ή και να ακινητοποιηθεί το όχημα.
Η κλασική διάταξη των φρένων είναι απαραίτητη για το υπόλοιπο 2% των καταστάσεων, δηλαδή σε αυτές όπου απαιτείται η μέγιστη δύναμη φρεναρίσματος, σύμφωνα με τους μηχανικούς της Mercedes-Benz.
Έτσι, μετέφεραν τα φρένα από την πλήμνη στο εσωτερικό της κινητήριας μονάδας, μειώνοντας το μη αναρτώμενο βάρος σε εκείνο το σημείο, βελτιώνοντας την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου -συγκεντρικά- και επιτρέποντας στους σχεδιαστές να δημιουργούν ζάντες με κλειστό το εξωτερικό μέρος τους, βελτιώνοντας και την αεροδυναμική του αμαξώματος, αυξάνοντας σχετικά και τη μέγιστη αυτονομία.
Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, με αυτόν τον τρόπο το μη αναρτώμενο βάρος του οχήματος μπορεί να μειωθεί ως και περίπου 91 κιλά, συνολικά. Για τη απαραίτητη ψύξη των ενσωματωμένων φρένων φροντίζει το υδραυλικό κύκλωμα που υπάρχει ούτως ή άλλως.
Όπως ανακοινώθηκε από τη Mercedes-Benz, η λύση που έχουν δημιουργήσει και εξελίσσουν για τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα τους έχει την εξής δομή: Στις δύο πλευρές του ηλεκτροκινητήρα έχουν ενσωματώσει το σύστημα πέδησης, το οποίο αποτελείται από έναν δίσκο και από το υλικό τριβής, που η επιφάνειά του έχει την ίδια διάμετρο με αυτόν.
Κατά την κίνηση του οχήματος περιστρέφεται το υλικό τριβής και όχι ο δίσκος. Όταν ο οδηγός πιέζει το πεντάλ του φρένου, αυτό εφαρμόζει στον δίσκο και επιβραδύνει εντονότερα ή ακινητοποιεί το αυτοκίνητο.
Καθώς το σύστημα είναι κλειστό έχουν τοποθετηθεί συλλέκτες σκόνης για να μην μειώνεται η αποτελεσματικότητά του σε βάθος χρόνου. Οι άνθρωποι της γερμανικής εταιρείας δηλώνουν ότι η διάρκεια ζωής του είναι ίδια με αυτή του αυτοκινήτου και ότι δεν χρειάζεται σέρβις ή αντικατάσταση.
Σε ό,τι αφορά στη διάρθρωσή του νέου συστήματος, έγινε γνωστό ότι μπορεί να σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που είναι είτε πισωκίνητα είτε διαθέτουν δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα. Στη πρώτη περίπτωση (πισωκίνητη εκδοχή) το νέο σύστημα πέδησης τοποθετείται στον εμπρός άξονα.
Από τη Mercedes-Benz έγινε γνωστό ότι η διαδικασία εξέλιξής του έχει προχωρήσει σημαντικά και τα αποτελέσματα είναι θετικά. Όμως, δεν ανακοινώθηκε εάν και πότε αυτό θα τοποθετηθεί στα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της.