Ρεκόρ 15ετίας καταγράφουν οι αγοραπωλησίες πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου σε αντίθεση με τον κλάδο των δεξαμενοπλοίων που οι συναλλαγές είναι πιο υποτονικές.

Η δραστηριότητα αγοραπωλησιών ξηρού φορτίου συνεχίζει να επιδεικνύει αξιοσημείωτη δυναμική φέτος μέχρι στιγμής, επιτυγχάνοντας τον δεύτερο μεγαλύτερο όγκο συναλλαγών στην ιστορία του τομέα για τους πρώτους δέκα μήνες του έτους, που ξεπερνάται μόνο από το ρεκόρ των 754 πωλήσεων του 2021, αναφέρει ο Γιάννης Παραγανάς, αναλυτής της Intermodal.

Ειδικότερα, κατά τους πρώτους δέκα μήνες του 2024 καταγράφηκαν 605 πωλήσεις πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (μεγαλύτερων των 20.000 dwt), μέγεθος που αντιπροσωπεύει μια αύξηση 46 συναλλαγών σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023. Εντός των διαφόρων κατηγοριών μεγέθους, ο τομέας Ultramax/Supramax κατέγραψε 208 πωλήσεις, ακολουθούμενος από τον τομέα Handysize με 158 μονάδες να αλλάζουν χέρια. Οι μονάδες Capesize, τα μεγαλύτερα σε μεταφορική ικανότητα πλοία, παρουσίασαν επίσης σημαντικό ενδιαφέρον, με 109 συμφωνίες να ολοκληρώνονται τους πρώτους δέκα μήνες. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει τον υψηλότερο αριθμό πωλήσεων κατά τους πρώτους δέκα μήνες ενός έτους, ακολουθούμενος από τις 106 πωλήσεις που καταγράφηκαν το 2023. Επιπλέον, ολοκληρώθηκαν 105 πωλήσεις Panamax/Kamsarmax και 25 πωλήσεις Post Panamax. Παρά ταύτα, τον Οκτώβριο οι συναλλαγές «φρέναραν» με αποτέλεσμα να καταγραφεί ο χαμηλότερος όγκος συναλλαγών πώλησης και αγοράς ξηρού χύδην φορτίου από τον Δεκέμβριο του 2022.

Αντίθετα, η δραστηριότητα πώλησης και αγοράς δεξαμενοπλοίων ήταν η ασθενέστερη των τελευταίων πέντε ετών. Συγκεκριμένα, το 2024 μέχρι στιγμής έχουν καταγραφεί συνολικά 268 πωλήσεις δεξαμενοπλοίων (μεγαλύτερων των 20.000 dwt), λιγότερες κατά 172 πωλήσεις σε σχέση με τον όγκο του 2023. Οι μονάδες MR2 κυριαρχούν με 114 συναλλαγές, ακολουθούμενες από 45 συμφωνίες Aframax/LR2. Οι συναλλαγές VLCC και Handysize ανήλθαν σε 34 και 40 αντίστοιχα, ενώ μόνο 14 πλοία Suezmax και 21 Panamax άλλαξαν χέρια. Είναι ενδιαφέρον ότι, όπως και στην περίπτωση της δραστηριότητας πώλησης και αγοράς ξηρού χύδην φορτίου, τον περασμένο μήνα σημειώθηκε ο χαμηλότερος αριθμός συναλλαγών δεξαμενοπλοίων από τον Ιούλιο του 2020.

Ο αναλυτής της Intermodal εκτιμά πάντως ότι μια διόρθωση στις αξίες των πλοίων είναι απαραίτητη, λόγω και της πτώσης των ναύλων το τελευταίο διάστημα, τόσο για να συνεχιστεί ο ικανοποιητικός ρυθμός αγοραπωλησιών στο χύδην ξηρό φορτίο όσο και για να τονωθούν οι συναλλαγές στα δεξαμενόπλοια.