Ένα καινούργιο, αμιγώς ηλεκτρικό πολυτελές σεντάν έκανε ντεμπούτο στην Κίνα, με εμφάνιση που διχάζει.
Είναι αλήθεια πως η Κίνα αποτελεί για τα καλά μέρος της αυτοκινητικής πραγματικότητας σε κάθε πλευρά του πλανήτη, με προϊόντα που εξιτάρουν με τις τεχνολογίες, την ποιότητα και το ντιζάιν τους.
Όμως, το τελευταίο μπορεί καμία φορά να διχάζει, ειδικά το ευρωπαϊκό κοινό που έχει μάθει από κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες τι σημαίνει «premium» και «πολυτελές».
Απέναντι σε τέτοιες μάρκες πολυτελών και premium μοντέλων έρχεται τώρα να ταχθεί η Maextro, μία νέα μάρκα η οποία αποτελεί το «παιδί» της κοινοπραξίας μεταξύ Huawei και JAC.
Είναι η τέταρτη μάρκα που δημιουργείται έπειτα από κοινοπραξία της Huawei, στο πλαίσιο του πρότζεκτ HIMA. Το πρώτο της μοντέλο έχει ξεκάθαρο στόχο: Μία καίρια θέση στην αγορά των πολυτελών αυτοκινήτων.
Ονομάζεται Maextro S800 και μόλις παρουσιάστηκε στην Κίνα, με το λανσάρισμά του στην εκεί αγορά να έχει προγραμματιστεί για την άνοιξη του 2025.
Η σχεδίασή του είναι αμφιλεγόμενη, παρότι ακολουθεί τη δοκιμασμένη φόρμουλα των πολυτελών αυτοκινήτων, με μακρύ καπό, κυρτή και καθαρή σχεδιαστική γραμμή οροφής η οποία ρέει μέχρι το πίσω μέρος και μεταξόνιο που είναι όσο πιο… μακρύ γίνεται.
Συνολικά, η σιλουέτα μοιάζει με παράγωγο μερικών εκ των κορυφαίων κατασκευαστών πολυτελών αυτοκινήτων της Ευρώπης. Το Maextro S800 δεν παρουσιάζει κάτι καινούργιο, αφού δανείζεται στοιχεία από όποια πλευρά και αν το κοιτάξεις.
Οι ζάντες είναι ξεκάθαρα εμπνευσμένες από μοντέλα της Rolls-Royce, ενώ οι λεπτομέρειες χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα θυμίζουν Bentley.
Η διχρωμία του αμαξώματος φέρνει έντονα σε Maybach, την ώρα που το πίσω μέρος είναι αρκετά όμοιο με Porsche Panamera. Η μόνη σχεδιαστική πρωτοτυπία του S800 βρίσκεται στις χειρολαβές των θυρών και στα φώτα LED.
Εάν η Huawei μπορεί να είναι για κάτι περήφανη σχετικά με το πρώτο Maextro, αυτό είναι οι διαστάσεις του. Ο CEO του κινεζικού κολοσσού τεχνολογιών, Richard Yu τονίζει περήφανα πως είναι μεγαλύτερο από το 99,99% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Κίνα.
Με μήκος 5,48 μέτρα, πλάτος 2,0 μέτρα, ύψος 1,53 μέτρα και μεταξόνιο στα 3.370 χιλιοστά (!), το S800 θυμίζει περισσότερο λιμουζίνα παρά σεντάν, όπως τα γνωρίζουμε.
Πάντως, αν θυμίζει κάποιο ευρωπαϊκό μοντέλο περισσότερο από άλλα, αυτό είναι η Mercedes-Maybach S-Class, στην οποία μοιάζει ξεκάθαρα να βασίστηκε. Ωστόσο, υπολείπεται σε μήκος κατά 65 χιλιοστά.
Η Maextro δημοσιοποίησε μόνο μία teaser φωτογραφία του εσωτερικού, όπου η ποιότητα και η ατμόσφαιρα πολυτελείας που θέλει να προσφέρει είναι έκδηλα.
Ονομάζει την οροφή «starry sky» χάρη στα αστεράκια τα οποία δημιουργούν ένα απόκοσμο περιβάλλον, θυμίζοντας ξανά κάτι από Rolls-Royce. Φυσικά, τα υλικά δείχνουν κορυφαίας ποιότητας και συντελούν στο πολυτελές αποτέλεσμα.
Βάσει της εικόνας, μάλλον μιλάμε για τετραθέσια καμπίνα που θα αποτελεί ιδανική επιλογή για εκείνους που προτιμούν έναν σοφέρ, παρά να οδηγούν οι ίδιοι.
Από τεχνολογίες, εννοείται ότι το S800 θα εξοπλίζεται με τις τελευταίες της Huawei, μεταξύ των οποίων σύστημα με τεχνητή νοημοσύνη και αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3.
Το σασί θα είναι το Tuling Intelligent Chassis της Huawei, με την Maextro να μην αποκαλύπτει τίποτα σχετικά με το ηλεκτροκίνητο σύστημα του πολυτελούς σεντάν.
Η τιμή του στην κινεζική αγορά αναμένεται μεταξύ 130.000 και 200.000 ευρώ, βάσει της παρούσας ισοτιμίας. Πράγμα που σημαίνει πως εισέρχεται στην «καρδιά» της κατηγορίας, απέναντι σε Mercedes-Benz EQS και BMW i7.