H αυτοκινητοβιομηχανία στη γηραιά ήπειρο διέρχεται από μια πολύ δύσκολη περίοδο και αυτό επιβεβαιώνεται από τις ραγδαίες εξελίξεις.
Το εργοστάσιο του Λούτον, στο Ηνωμένο Βασίλειο, ιδρύθηκε από την Vauxhall το 1905 και σ’ αυτά τα 120 χρόνια, δεν σταμάτησε ποτέ -ούτε κατά τη διάρκεια των δύο Παγκοσμίων Πολέμων- την παραγωγή αυτοκινήτων.
Φαίνεται, όμως, ότι στις μέρες μας, ακόμα και τα πιο… παλαιά οχυρά πέφτουν! Παρά το γεγονός ότι ο όμιλος Stellantis είχε ανακοινώσει τον περασμένο Φεβρουάριο την πρόθεσή του να κατασκευάσει στο Λούτον, το σύνολο των επαγγελματικών του οχημάτων, όπως τα Citroen ë-Dispatch, Peugeot E-Expert, Fiat Professional E-Scudo, Opel Vivaro Electric και Vauxhall Vivaro Electric, τώρα επιβεβαιώνει ότι η ιστορική μονάδα παραγωγής οδεύει προς κλείσιμο!
Και ότι ουσιαστικά, η μεταφορά αυτής της δραστηριότητας σε πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις στο Ellesmere Port, υα συμβάλλει στην αύξηση της αποδοτικότητας για την επίτευξη του στόχου, «που είναι η κορυφή στα ελαφρά επαγγελματικά».
Ο όμιλος αναφέρεται και σε «εγγυημένες θέσεις εργασίας», κάτι που δεν έχει πάει καθόλου καλά στην Ιταλία, με τις περικοπές στο, επίσης, ιστορικό, εργοστάσιο του Mirafiori στο Τορίνο, όπως το ίδιο ισχύει και για το VW Group, με τις εγκαταστάσεις της Audi στις Βρυξέλλες.
Την ώρα, δηλαδή, που οι μεγάλες κινεζικές εταιρείες αναζητούν και βρίσκουν μονάδες παραγωγής στη γηραιά ήπειρο, για να εδραιώσουν την παρουσία τους, σημαντικές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, δείχνουν τάσεις υποχώρησης ακόμα και στο… δικό τους γήπεδο.