Οι επεκτάσεις του δικτύου, αλλά και η αύξηση της πυκνότητας των δρομολογίων, είναι η προτεραιότητα των αρμόδιων φορέων.

Επιβεβαιώνοντας του λόγου το αληθές,  ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ανέφερε ότι αναζητούνται πόροι για να γίνουν διαγωνισμοί για νέους συρμούς που θα προστεθούν στον στόλο της Αθήνας.

Οι συρμοί αυτοί χωρίζονται σε επτά διρευματικούς συρμούς που θα δρομολογηθούν στην γραμμή 3 και θα εξυπηρετούν την διαδρομή από/προς το αεροδρόμιο και εξετάζεται η προμήθεια οκτώ ακόμα συρμών για τις γραμμές 2 και 3.

Η αύξηση της επιβατικής κίνησης στις γραμμές, αλλά και η μεγάλη αύξηση στην διακίνηση επιβατών από/προς το αεροδρόμιο λόγω του μεγάλου τουριστικού ρεύματος έχει δημιουργήσει συνθήκες κορεσμού αρκετές ώρες την ημέρα στην γραμμή 3.

Οι νέοι διρευματικοί συρμοί θα κληθούν να βελτιώσουν τις συχνότητες στα δρομολόγια του αεροδρομίου που σήμερα είναι ανά 36 λεπτά. Παρά του ότι στο αεροδρόμιο δρομολογείται και η προαστιακή γραμμή που φτάνει στον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό, δεν είναι ελκυστική για τους περισσότερους επιβάτες με αποτέλεσμα να γεμίζουν οι συρμοί σχεδόν άμεσα σε κάθε δρομολόγιο.

Παράλληλα, η προμήθεια νέων συρμών θα βοηθήσει στην βελτίωση της συχνότητας των δρομολογίων που σήμερα στις ώρες αιχμής είναι στα 4 λεπτά. Το κόστος για τους 15 συρμούς υπολογίζεται μεταξύ 170-200 εκατ. ευρώ, ποσό καθόλου ευκαταφρόνητο. Όλες οι προηγούμενες παραγγελίες συρμών έγιναν μέσω ΕΣΠΑ, αλλά σε εποχές στις οποίες το επιχειρησιακό πρόγραμμα για υποδομές-μεταφορές ήταν πολύ πιο αυξημένο.