Μια μέρα μετά την έναρξη λειτουργίας του μετρό, μια σειρά από νέα μέτρα διευκόλυνσης των πολιτών και των επισκεπτών της πόλης θα τεθούν σε ισχύ στη Θεσσαλονίκη.

Τη νέα εφαρμογή DriveThess για τις κυκλοφοριακές συνθήκες σε πραγματικό χρόνο, τις περίπου 800 επιπλέον θέσεις πρόσκαιρης στάθμευσης σε ΟΛΘ και ΔΕΘ και μια καινούρια λεωφορειακή γραμμή στο κέντρο της πόλης παρουσίασε σήμερα κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας Θράκης) Κωνσταντίνος Γκιουλέκας παρουσία όλων των εμπλεκόμενων φορέων της πόλης. Πρόκειται για τα μέτρα που έχουν αποφασιστεί από το Συντονιστικό Συμβούλιο για το Flyοver, τα οποία τίθεται πλέον σε ισχύ για τη διευκόλυνση των πολιτών.

Από σήμερα στα κινητά η νέα εφαρμογή DriveThess

Στα κινητά τους θα μπορούν από σήμερα να κατεβάσουν δωρεάν κάτοικοι και επισκέπτες της πόλης την εφαρμογή DriveThess, η οποία θα εμφανίζει σε πραγματικό χρόνο τις κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν στις βασικές οδικές αρτηρίες της Θεσσαλονίκης λόγω των εργασιών κατασκευής του Flyover. Οι χρήστες της εφαρμογής θα επιλέγουν εκείνοι τις οδούς στις οποίες θα κινηθούν για να φτάσουν στον προορισμό τους. Θα είναι διαθέσιμη δωρεάν για κινητά android και ios. «Δεν είχαμε ως σκοπό να δώσουμε άλλη μια εφαρμογή, αλλά να δώσουμε μια ειδική εφαρμογή, όπου για τις βασικές οδικές αρτηρίες θα έχουν σε πραγματικό χρόνο απεικόνιση στα κινητά τηλέφωνα των χρηστών», διευκρίνισε ο κ. Γκιουλέκας.

Στην εφαρμογή θα μπορούν οι χρήστες να δουν την κυκλοφορία για τους εξής άξονες:

– Η περιφερειακή οδός
– Ο άξονας Καραμανλή – Εγνατία – Μοναστηρίου
– Βασ. Όλγας – Τσιμισκή – Πολυτεχνείου
– Πλατεία Δημοκρατίας – Λαγκαδά – Νοσοκομείο Παπαγεωργίου
– Η οδός Δενδροποτάμου
– Η Λεωφόρος Παπανδρέου στη Νεάπολη
– Ανθέων – Πλατεία Δημοκρατίας μέσω Επταπυργίου και Ανδρέα Παπανδρέου
– Κατσιμίδη, ο κάθετος άξονας της περιφερειακής έως την πλατεία Δημοκρατίας μέσω Αγίου Δημητρίου και Κασσάνδρου
– Γρηγορίου Λαμπράκη
– Προφήτη Ηλία – Εγνατία

«Γι΄ αυτές τις συγκεκριμένες οδούς – και βλέποντας στην πορεία θα προστεθούν και άλλοι – ο χρήστης θα έχει μια σαφή εικόνα για τις κυκλοφοριακές συνθήκες», τόνισε ο υφυπουργός, σημειώνοντας πως η Google δίνει τους χάρτες γενικά ενώ η νέα εφαρμογή τους συγκεκριμένους άξονες. «Αποτιμήσαμε πραγματικά δεδομένα βλέποντας ότι οι οδηγοί έβρισκαν διεξόδους μέσα από τις γειτονιές και δημιουργούσαν μεγαλύτερη συμφόρηση» σημείωσε η Γεωργία Αϋφαντοπούλου Διευθύντρια Ερευνών ΙΜΕΤ-ΕΚΕΤΑ.  Διευκρινίστηκε επίσης ότι στόχος είναι να αποφευχθεί η διοχέτευση της κίνησης στις γειτονιές και σε στενούς δρόμους.  

Από 1η Δεκεμβρίου 800 νέες πρόσκαιρες θέσεις στάθμευσης

Στη διάθεση κατοίκων και επισκεπτών δίνονται περίπου 800 θέσεις στάθμευσης, προκειμένου να αποφευχθεί επιπλέον κυκλοφοριακό φόρτο στο κέντρο της πόλης. Συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε θα δοθούν:

– 400 θέσεις στάθμευσης εντός της ΔΕΘ. Θα διατίθεται, δωρεάν, από τις 7.00 έως τις 19.00 και θα βρίσκονται στα περίπτερα 3 και 17 με είσοδο από την πύλη εμπορίου. Για τη διευκόλυνση των οδηγών θα υπάρχουν, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΘ Κυριάκο Ποζρικίδη, υπάλληλοι σε δύο 9ωρές βάρδιες, οι οποίοι θα κατευθύνουν τους οδηγούς. Ήδη έχουν γίνει οι απαραίτητες διαγραμμίσεις των θέσεων που θα παραχωρηθούν στο κοινό. Οι συγκεκριμένες θέσεις δεν θα είναι στη διάθεση των οδηγών την περίοδο λειτουργίας της ΔΕΘ και της Zootechnia.

– 242 στον ΟΛΘ στα πάρκινγκ P2 και P3 βάση της τιμολογιακής πολιτικής της ΟΛΘ και συγκεκριμένα με 3 ευρώ την ημέρα.

– 150 θέσεις δωρεάν στην πύλη 11 εντός του λιμανιού, από την πλευρά των Σφαγείων. Σε αυτές τις θέσεις οι πολίτες θα μπορούν να σταθμεύουν από τις 8.00 έως τις 5.30 το απόγευμα.

Όπως διευκρινίστηκε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου, μετά από αυτό το χρονικό περιθώριο, η Διεύθυνση Τροχαίας θα βεβαιώνει παραβάσεις με πρόστιμα, ενώ το όχημα θα απομακρύνεται με γερανό. Ωστόσο ξεκαθαρίστηκε ότι τις πρώτες ημέρες θα υπάρχει κάποια περίοδο προσαρμογής. Ο κ. Γκιουλέκας ανακοίνωσε παράλληλα ότι είναι σε αναζήτηση επιπλέον χώρων, κυρίως στη δυτική πλευρά της πόλης – πιθανότατα στην περιοχή της Ευκαρπίας – προκειμένου να δημιουργηθούν επιπλέον θέσεις για πρόσκαιρη στάθμευση.

Η νέα λεωφορειακή γραμμή Νο 44 Ιστορικού Κέντρου

Για τη διευκόλυνση όσων σταθμεύουν τα οχήματά τους στους συγκεκριμένους  ξεκινά από την 1η Δεκεμβρίου μια νέα λεωφορειακή γραμμή, Νο 44 Ιστορικού Κέντρου, η οποία θα πραγματοποιεί κυκλικό δρομολόγιο. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Κωνσταντίνος Ταγγίρης, δρομολόγια θα πραγματοποιούνται με δύο νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, στις ώρες 7:00 – 22:30. Σύμφωνα με τον κ. Ταγγίρη αρχικά τα δρομολόγια θα είναι κάθε 20 λεπτά και το κόστος του εισιτηρίου στα 0,60 λεπτά. Η διαδρομή της νέας λεωφορειακής γραμμής, όπως ανακοινώθηκε είναι: Πλατεία Ελευθερίας (αφετηρία), Μητροπόλεως, Παύλου Μελά, Νικολάου Γερμανού, Αγγελάκη, Εγνατία, αριστερά Δωδεκανήσου, Σαλαμίνος, Κουντουριώτη, Λεωφ. Νίκης, Βενιζέλου, Τσιμισκή, Ίωνος Δραγούμη, Πλατεία Ελευθερίας. «Η λεωφορειακή γραμμή εντάσσεται στον συγκοινωνιακό χάρτη που ιδρύουμε είναι μια σημαντική πρωτοβουλία», σημείωσε ο Ιωάννης Τόσκας, Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΕΘ, τονίζοντας ότι περισσότερες πληροφορίες για τη νέα γραμμή αλλά και για όλες θα υπάρχουν στη σελίδα του Οργανισμού.

Αίτημα για λειτουργία καμερών και στη Θεσσαλονίκη

Σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, την Περιφέρεια και το Ινστιτούτο Μεταφορών προχωρούν ρυθμίσεις φαναριών, ώστε με τη λειτουργία του μετρό, να εξεταστεί ποιοι σηματοδότες πρέπει να αλλάξουν χρονικό όριο. Παράλληλα, γίνονται συζητήσεις με το Ινστιτούτο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τον υπουργό Δημήτρη Παπαστεργίου για αισθητήρες σε συγκεκριμένα οδικά σημεία, προκειμένου να ενημερώνεται άμεσα η Τροχαία, όπου υπάρχει παράνομη στάθμευση. Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Γκιουλέκα έχει τεθεί στο τραπέζι και το θέμα τοποθέτησης και λειτουργίας καμερών στη Θεσσαλονίκη, όπως μπαίνουν στην Αθήνα. «Το ζήτησε η Τροχαία, θα εξετάσουμε να δούμε πώς μπορούν να μπουν και στη Θεσσαλονίκη, όπως ζήτησε η Διεύθυνση Τροχαίας», σημείωσε ο υφυπουργός, αναφέροντας πως είναι προς συζήτηση και άλλα μέτρα για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας στην πόλη.

«Η Θεσσαλονίκη αποτελεί προτεραιότητα για τον πρωθυπουργό. Η Θεσσαλονίκη αλλάζει πλέον», τόνισε ο Ιωάννης Παπαγεωργίου, Συντονιστής του Γραφείου του Πρωθυπουργού. Όπως σημείωσε, «όταν σχεδιάζεται κάτι δεν αφήνουμε τους πολίτες στην τύχη τους. Με το Συντονιστικό κάθε δύο εβδομάδες συνεδριάζουμε και με σχέδιο προσπαθούμε να βρίσκουμε λύσεις», τόνισε ο κ. Παπαγεωργίου.  

Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης, οι Έλενα Σώκου, Συντονίστρια Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Μακεδονία, Γεωργία Αϋφαντοπούλου, διευθύντρια ερευνών ΙΜΕΤ ΕΚΕΤΑ, εκπρόσωπος της Διεύθυνσης Τροχαίας, Κωνσταντίνος Ταγγίρης, πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Ιωάννης Τόσκας, Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΕΘ, Κυριάκος Ποζρικίδης, Διευθύνων σύμβουλος ΔΕΘ και Κώστας Νικολόπουλος, Υπεύθυνος Τροχαίας Λιμεναρχείου Θεσσαλονίκης.