Θέμα ωρών είναι πλέον το άνοιγμα της κάλπης στις Ηνωμένες Πολιτείες με τους Αμερικανούς να «βομβαρδίζονται» από πολιτικές διαφημίσεις οι οποίες προβάλλονται στα εθνικά δίκτυα, στα τοπικά κανάλια, σε ραδιοφωνικούς σταθμούς και εφημερίδες, τα social media και τις ιστοσελίδες. Ο όγκος μεγάλος, αφού την 5η Νοεμβρίου η ψήφος δεν αφορά μόνο το ποιος θα περάσει το κατώφλι του Λευκού Οίκου αλλά και τη σύνθεση της Γερουσίας και της Βουλής των Αντιπροσώπων.
Η προσοχή, ωστόσο, όπως είναι φυσικό, στρέφεται στη μάχη για τον προεδρικό θώκο. Τόσο η εκστρατεία του Ντόναλντ Τραμπ, όσο και της Κάμαλα Χάρις, επικεντρώθηκε σε μία σειρά θεμάτων τα οποία βρίσκονται εδώ και μήνες, ίσως και χρόνια, ψηλά στην ατζέντα του δημοσίου διαλόγου στις Ηνωμένες Πολιτείες. Μεταναστευτικό, αμβλώσεις, οικονομία, είναι μόνο μία πτυχή των όσων θέλουν να θίξουν οι υποψήφιοι, με τον φόβο να είναι το βασικό συναίσθημα που θέλουν να προκαλέσουν με τα διαφημιστικά τους μηνύματα τόσο οι Ρεπουμπλικανοί όσο και οι Δημοκρατικοί.
Ο μεγάλος όγκος διαφημίσεων και η προσοχή των υποψηφίων πέφτει στις επτά πολιτείες-κλειδιά τις λεγόμενες swing states καθώς αυτές αναμένεται να κρίνουν τον νικητή αφού σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις όλα είναι πιθανά.
Από την μία, η στρατηγική της Κάμαλα Χάρις περιλαμβάνει ένα συνδυασμό προβολής θεμάτων που απασχολούν την καθημερινότητα, όπως η οικονομία και η φορολογία, η προστασία του δικαιώματος στην άμβλωση και οι κίνδυνοι που συνεπάγεται μια πιθανή επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο.
Από την άλλη, η εκστρατεία του Τραμπ κυριαρχείται από ένα και μοναδικό μήνυμα: η εκλογική ήττα της Χάρις είναι ζήτημα ζωής και θανάτου για τον αμερικανικό λαό.
Ο Τραμπ ποντάρει στον φόβο, το μεταναστευτικό και την ασφάλεια
Στη μία διαφήμιση μετά την άλλη, οι παράνομοι μετανάστες εμφανίζονται να κατακλύζουν τα σύνορα. Τρομακτικές φωτογραφίες συλλήψεων συνοδεύουν τις πιο σκοτεινές προειδοποιήσεις: «Οι Αμερικανοί θα συνεχίσουν να χάνουν τις ζωές τους», λέει μια διαφήμιση της Make America Great Again Inc που κόστισε 9,2 εκατομμύρια δολάρια που έπαιξε 4.101 φορές σε 11 ημέρες στα τέλη Οκτωβρίου.
“KAMALA WON’T CHANGE A THING”Posted by Donald J. Trump on Sunday, October 20, 2024
Σε μια ακόμη μεγαλύτερη διαφημιστική καταιγίδα, 5.914 προβολές σε μόλις έξι ημέρες στα τέλη Οκτωβρίου για 19,3 εκατομμύρια δολάρια, ο ίδιος όμιλος δημοσίευσε διαφήμιση στην οποία λέει τα «αθώα θύματα» της «κρίσης των συνόρων» της κυρίας Χάρις «ξυλοκοπήθηκαν, βιάστηκαν, στραγγαλίστηκαν, μαχαιρώθηκαν, πυροβολήθηκαν και δολοφονήθηκαν».
Μία από τις πιο χαρακτηριστικές διαφημίσεις που προβάλλουν οι σύμμαχοι του Τραμπ προέρχεται από την υπερκομματική επιτροπή Right for America, με προϋπολογισμό 7 εκατομμυρίων δολαρίων τον Οκτώβριο. Σε αυτήν, μια φωνή ρωτά δραματικά: «Πώς θα επιβιώσει η οικογένειά σας τέσσερα ακόμη χρόνια, αν δεν καταφέρετε να επιβιώσετε καν τη νύχτα;». Η διαφήμιση απεικονίζει έναν εφιαλτικό κόσμο, με παράνομους μετανάστες και εγκληματίες που φέρνουν χάος και θάνατο στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Μία άλλη διαφήμιση από την επιτροπή Make America Great Again Inc., με κόστος 9,2 εκατομμυρίων δολαρίων, αναφέρει ότι οι Αμερικανοί «θα συνεχίσουν να χάνουν τις ζωές τους» λόγω της μεταναστευτικής κρίσης που, σύμφωνα με την εκστρατεία του Τραμπ, δημιούργησε η Χάρις.
Η συγκεκριμένη καμπάνια, η οποία μεταδόθηκε περισσότερες από 4.100 φορές στα τέλη Οκτωβρίου, προβάλει σοκαριστικές εικόνες εγκληματιών, υποστηρίζοντας ότι «αθώα θύματα» της πολιτικής της Χάρις υπέστησαν φρικιαστικές πράξεις βίας.
Μία από τις πιο χαρακτηριστικές διαφημίσεις της καμπάνιας αυτής κατηγορεί τη Χάρις ότι επέτρεψε σε καταδικασμένους σεξουαλικούς παραβάτες να ζουν κοντά σε σχολεία και πάρκα. Με 8.560 προβολές και κόστος σχεδόν 23 εκατομμύρια δολάρια, παρουσιάζεται η ιστορία ενός μικρού κοριτσιού που «βιάστηκε και θάφτηκε ζωντανή», συνδέοντας την πολιτική της Χάρις με την αύξηση της εγκληματικότητας.
Η Χάρις θέλει να καλύψει το χαμένο έδαφος στην Οικονομία
Οι ανησυχίες των ψηφοφόρων σχετικά με την οικονομία και τον πληθωρισμό αποτελούν σημαντικά θέματα της προεκλογικής εκστρατείας.
Οι Δημοκρατικοί γνωρίζουν ότι οι οικονομικές πολιτικές της Χάρις αποτελούν αδύναμο σημείο για την εκστρατεία της. Η υπερκομματική επιτροπή Future Forward έχει επενδύσει πάνω από 52 εκατομμύρια δολάρια για να παρουσιάσει τη Χάρις ως υπερασπιστή της μεσαίας τάξης.
Σε μία από τις πιο ακριβές διαφημίσεις, που μεταδόθηκε 33.000 φορές, ένας άνδρας που δηλώνει δια βίου Ρεπουμπλικανός επικρίνει τη δέσμευση του Τραμπ να επιβάλει δασμούς σε όλα τα εισαγόμενα αγαθά, υποστηρίζοντας ότι αυτό θα κάνει τα πάντα πιο ακριβά για τον απλό πολίτη, ενώ οι δισεκατομμυριούχοι θα επωφεληθούν.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Republican Voters Against Trump (@accountablegop)
Μία άλλη διαφήμιση, με κόστος 25 εκατομμυρίων δολαρίων και 28.536 προβολές, δείχνει τη Ρεμπέκα Φ., πρώην ψηφοφόρο του Τραμπ, να παρακολουθεί ένα βίντεο στο οποίο ο Τραμπ λέει στους υποστηρικτές του ότι είναι «πλούσιοι σαν τον διάολο» και θα λάβουν φορολογικές ελαφρύνσεις. Η Ρεμπέκα επισημαίνει ότι η Χάρις υπόσχεται να μειώσει τους φόρους για τους εργαζόμενους και να καταπολεμήσει την κερδοσκοπία στις τιμές.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Republican Voters Against Trump (@accountablegop)
Από την άλλη πλευρά, οι υποστηρικτές του Τραμπ προβάλλουν διαφημίσεις που τονίζουν τις οικονομικές του υποσχέσεις, όπως η κατάργηση των φόρων στα φιλοδωρήματα, την κοινωνική ασφάλιση και τις υπερωρίες. Μία από τις διαφημίσεις αυτές, που κόστισε 7 εκατομμύρια δολάρια, είναι από τις λίγες που χρησιμοποιούν τη φωνή του Τραμπ, όπου λέει ότι οι εργαζόμενοι υπερωρίας είναι από τους πιο σκληρά εργαζόμενους πολίτες της χώρας.
Η μάχη για το δικαίωμα στην άμβλωση
Από την ανατροπή της απόφασης Roe v. Wade το 2022, οι Δημοκρατικοί έχουν αυξήσει την επιρροή τους για τη στάση υπέρ του δικαιώματος στην άμβλωση. Η εκστρατεία της Χάρις δίνει έμφαση σε αυτό το ζήτημα, επενδύοντας 17,5 εκατομμύρια δολάρια για διαφημίσεις που υπερασπίζονται το δικαίωμα στην επιλογή.
Μία από τις διαφημίσεις επαναφέρει την ιστορία της Χάντλι Ντιβάλ, μιας νέας γυναίκας που βοήθησε τον κυβερνήτη Άντι Μπεσάρ του Κεντάκι να επανεκλεγεί, μιλώντας για την κακοποίηση που υπέστη σε ηλικία 12 ετών και την εγκυμοσύνη που ακολούθησε. Σε αυτή τη διαφήμιση, η Ντιβάλ καταγγέλλει ότι από την κατάργηση της Roe έχουν προκύψει 64.000 εγκυμοσύνες από βιασμούς σε πολιτείες που έχουν απαγορεύσει την άμβλωση, ενώ δηλώνει ευθέως: «Ο Τραμπ το έκανε αυτό».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη The Meteor (@themeteor)
Μία άλλη διαφήμιση δείχνει γυναίκες να προειδοποιούν για περαιτέρω περιορισμούς αν ο Τραμπ επιστρέψει στον Λευκό Οίκο, ενώ τονίζουν ότι εκείνος ήταν υπεύθυνος για τον διορισμό τριών συντηρητικών δικαστών στο Ανώτατο Δικαστήριο.
Επιθέσεις στα δικαιώματα των τρανς
Οι διαφημίσεις της καμπάνιας του Τραμπ επιτίθενται στη Χάρις για τις θέσεις της σχετικά με τα δικαιώματα των τρανς ατόμων.
Σε μία από αυτές, αξίας άνω των 10 εκατομμυρίων δολαρίων, παρουσιάζεται ένας καταδικασμένος δολοφόνος από την Καλιφόρνια, με το μήνυμα ότι η Χάρις «πίεσε για να χρησιμοποιηθούν φορολογικά χρήματα για την αλλαγή φύλου του». Το μήνυμα κλείνει με τη φράση: «Η ατζέντα της Χάρις είναι υπέρ των “αυτοπροσδιοριζόμενων”, όχι των απλών πολιτών».
在 Instagram 查看这篇帖子
President Donald J. Trump (@realdonaldtrump) 分享的帖子
Μία άλλη διαφήμιση απευθύνεται ειδικά σε Αφροαμερικανούς άνδρες και χρησιμοποιεί δηλώσεις του γνωστού ραδιοφωνικού παρουσιαστή Charlamagne Tha God, ο οποίος είχε θέσει το θέμα των τρανς αθλητών στην εκπομπή του.
Πατριωτισμός
Στις τελευταίες ημέρες της καμπάνιας, οι διαφημίσεις και των δύο πλευρών απευθύνονται στο πατριωτικό συναίσθημα, αποφεύγοντας να κατονομάσουν τον αντίπαλο. Το τελευταίο μήνυμα της Χάρις, διάρκειας δύο λεπτών, που θα προβληθεί κατά τη διάρκεια αγώνων του NFL, εστιάζει σε θέματα ενότητας και οικονομικής στήριξης, με εικόνες από όλη τη χώρα. Η διαφήμιση κλείνει με την ίδια να απευθύνεται στους ψηφοφόρους, λέγοντας: «Βλέπουμε στους συμπολίτες μας γείτονες, όχι εχθρούς».
Αντίστοιχα, η διαφήμιση του Τραμπ, διάρκειας ενός λεπτού, ξεκινά με έναν αφηγητή να περιγράφει την «κατάντια» της Αμερικής υπό τη διακυβέρνηση των Μπάιντεν-Χάρις. Οι εικόνες με μετανάστες και εγκληματίες διαδέχονται σκηνές που απεικονίζουν τη χώρα σε κρίση, ενώ το μήνυμα κλείνει με ένα κάλεσμα σε μια «αμερικανική αναγέννηση».
Ειδήσεις σήμερα:
Η διήγηση της Σίρλεϊ Μακ Λέιν για τη νύχτα που η Μέριλιν Μονρόε έκανε σεξ και με τα δύο αδέρφια Κένεντι
Σε κόκκινο συναγερμό λόγω καταιγίδας η Βαρκελώνη – Πλημμύρισε το κεντρικό αεροδρόμιο, έκλεισαν αυτοκινητόδρομοι, δείτε βίντεο
Τρίζει ο κυβερνητικός συνασπισμός στην Γερμανία – Ο Σολτς προσπαθεί να τα… βρει με τους Ελεύθερους Δημοκράτες και τους Πράσινους
Ο «φόβος για τον άλλον» είναι από τα βασικά συναισθήματα που προκαλούν οι καμπάνιες των υποψηφίων πριν τις εκλογές
Content snippet: CookieBar