«Η σκάλα της επιτυχίας πρέπει να στηριχτεί πρώτα σε κάτι σταθερό προτού μπορέσεις να την ανέβεις», είχε πει ο Γάλλος φιλόσοφος Βολταίρος.
Στη σύγχρονη εποχή οι συμπατριώτες του τα έχουν καταφέρει περίφημα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, για την περίσταση μιλώντας για τους ιθύνοντες της Peugeot που με εφαλτήριο το 3008 κλήθηκαν να κάνουν ένα ακόμη μεγαλύτερο άλμα προς την επόμενη γενιά.
Και το κατάφεραν με την… πρώτη σχεδιάζοντας ένα ακόμη πιο ελκυστικό SUV, πασπαλισμένο με τεχνολογικές καινοτομίες και μία ολοκαίνουργια αποδοτική πλατφόρμα. Ενδεικτικό είναι ότι το νέο 3008 είναι το πρώτο μοντέλο της Stellantis που βασίζεται στη μεταβλητή STLA Medium που προορίζεται και για πολλά άλλα μοντέλα με μήκος από 4,3 έως 4,9 μέτρα.
Προς το παρόν εστιάζουμε στο E-3008 (την επόμενη εβδομάδα η δοκιμή του Hybrid) που έχει σχεδιαστικά μετεξελιχθεί σε ένα ακόμη πιο θελκτικό σύνολο με μία πιο δυναμική προσέγγιση.
Κάτι η μεγάλη κάθετη μάσκα με τους νέους προβολείς Pixel LED και τα χαρακτηριστικά «νύχια», κάτι οι μεγάλοι θόλοι των πολύ ιδιαίτερων τροχών (20 ιντσών παρακαλώ με ελαστικά 235/50), κάτι τα πίσω χαρακτηριστικά φώτα με το αεροδυναμικό χείλος της πόρτας, και να που το νέο SUV καταφέρνει να διεκδικεί το τίτλο του πιο όμορφου στην κατηγορία του.
Το μεγαλύτερο όμως τρικ για τους Γάλλους είναι η έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος προσδίδοντας μια κουπέ προσέγγιση. Κάτι που δίνει το δικαίωμα στους ανθρώπους της Peugeot να μιλούν για ένα fastback.
Προσωπικά, θα συνεχίσω να το εντάσσω ως ένα SUV της κατηγορίας C, όσο ιδιαίτερο και αν είναι το στιλ του, χάρη σε στοιχεία όπως η αεροτομή της οροφής με τα προεξέχοντα πτερύγια που ως ένα σημείο ίσως και να φλερτάρουν με την υπερβολή.
Όπως και να έχει το E-3008 είναι από τα αυτοκίνητα που τραβάει τα βλέμματα με το εμπνευσμένο ντιζάιν που σε μήκος μετρά 4,54 μέτρα.
Είναι ελάχιστα πιο μακρύ από το απερχόμενο μοντέλο, λίγο πιο φαρδύ και χαμηλότερο με το μεταξόνιο να είναι στα 2.739 χιλιοστά εξασφαλίζοντας κάτι παραπάνω από ικανοποιητικούς χώρους για τους πίσω επιβάτες, αν και ο μεσαίος θα πρέπει να κάνει παραχωρήσεις λόγω της άβολης θέσης.
Το πορτμπαγκάζ προσφέρει 520 λίτρα, μία τιμή που θεωρείται ικανοποιητική τηρουμένων των αναλογιών. Υπάρχει ένας βολικός υποδαπέδιος χώρος, αλλά οι κοιλότητες στα άκρα θα μπορούσαν να είναι μεγαλύτερες για ακόμα καλύτερη εκμετάλλευση του χώρου (π.χ. να χωρά μια ομπρέλα θαλάσσης).
Και αν σας κάνει κλικ το «απέξω», τι έχετε να πείτε για το ποιοτικό «από μέσα» με την premium αύρα; Οι σχεδιαστές της Peugeot έχουν περάσει σε ένα άλλο επίπεδο το i-cockpit που θα μπορούσε να πει κανείς ότι προέρχεται από ένα concept car.
Το βασικό στοιχείο λοιπόν έχει να κάνει με το Panoramic i-Cockpit που περιλαμβάνει δύο 10άρες οθόνες (μία ως πίνακας οργάνων, μία ως touch-screen) πίσω από ένα ενιαίο πάνελ με διαγώνιο 21 ιντσών δίνοντας την εντύπωση πως αιωρείται πάνω από το ταμπλό.
Και οι δύο οθόνες είναι εξαιρετικές στα πάντα: σε φωτεινότητα, ευκρίνεια, ανάλυση και ταχύτητα. Το σημαντικότερο για μένα πάντως είναι ότι βρίσκονται ψηλά τοποθετημένες έτσι ώστε να μην σου κόβει το οπτικό πεδίο το σχεδόν ορθογώνιο τιμόνι.
Το οποίο χρίζει συνήθειας, αλλά έχει βολικούς διακόπτες με απτική ανάδραση. Κάτι που είναι εξίσου βολικό είναι το μικρό πάνελ με τα i-Toggles, τα απτικά πλήκτρα που δίνουν άμεση πρόσβαση σε μια δεκάδα από βασικές λειτουργίες και συστήματα.
Ένα νέο στοιχείο είναι η μεταφορά του επιλογέα κίνησης στα δεξιά του τιμονιού. Όπου και αυτό το συνηθίζεις, όπως ισχύει σε κάθε τι νεωτεριστικό.
Από εκεί και πέρα η κεντρική κονσόλα με την κρυφή θήκη φόρτισης smartphone (στα 15W), τις δύο ποτηροθήκες και το κρυφό ντουλαπάκι είναι πράγματι εντυπωσιακή. Είναι όμως και ογκώδης αφού το ύψος της ξεπερνά ακόμη και το δεξί γόνατο του οδηγού που βρίσκεται σε συνεχή επαφή μαζί της.
Εννοείται ότι από πλευράς συνδεσιμότητας υπάρχουν σχεδόν τα πάντα, όπως και ο ψηφιακός βοηθός με ενσωματωμένο ChatGPT. Το Android Auto λειτουργεί ιδανικά, ενώ το ηχοσύστημα της Focal έχει εξαιρετική ποιότητα ήχου.
Πριν πατήσουμε το… μπουτόν της εκκίνησης, ας δούμε τα βασικά στοιχεία που κουμπώνουν στην STLA Medium πλατφόρμα. Στην περίπτωση του E-3008 της δοκιμής μας, το οποίο είναι και το βασικό, υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 214 ίππων που κινεί τους εμπρός τροχούς.
Το δίκτυο 400V της πλατφόρμας υποστηρίζει μία συστοιχία ιόντων λιθίου των 77 kWh (net: 73 kWh), που κατασκευάζεται από την BYD και του χρόνου θα αντικατασταθεί με αυτή που θα προέρχεται από την κοινοπραξία ACC που έχει δημιουργηθεί από τις Stellantis, Mercedes-Benz και Total Energies.
Η εργοστασιακή αυτονομία φτάνει τα 527 χλμ. (WLTP) και μπορεί να ταχυφορτίσει με DC έως και 160 kW, με την φόρτιση να διαρκεί περίπου 30 λεπτά από το 20% έως το 80% της χωρητικότητάς της μπαταρίας. Για το ίδιο ποσοστό ο on board 11άρης AC φορτιστής χρειάζεται περίπου 4,5 ώρες. Κάτι πολύ σημαντικό είναι ότι για το χειμώνα υπάρχει στάνταρ αντλία θερμότητας.
Στο δρόμο και από τα πρώτα χιλιόμετρα γίνεται αντιληπτό ότι όλο αυτό το σικ premium σύνολο του ηλεκτρικού 3008 ανταποκρίνεται όχι μόνο στο μάτι αλλά και στη λειτουργία του.
Ο τρόπος με τον οποίο κινείται αντανακλά το γεγονός ότι οι Γάλλοι έχουν φτιάξει ένα πραγματικό ολοκληρωμένο ηλεκτρικό SUV που σε ταξιδεύει άνετα και σβέλτα.
Και πολύ μακριά θα έλεγα μιας και η έκδοση της δοκιμής μας με το ηλεκτρομοτέρ των 214 ίππων και την μπαταρία των 73 kWh αποδείχτηκε στον πραγματικό κόσμο ένα ισορροπημένο πακέτο που πετυχαίνει το στόχο του. Ποιος είναι αυτός; Μία αυτονομία που ξεπερνά τα 500 χιλιόμετρα και που λειτουργεί ως ένα αγχολυτικό. Τουλάχιστον για όσους αγχώνονται με το εν λόγω ζήτημα.
Το E-3008 είναι ένα ηλεκτρικό SUV που τα κάνει όλα εκλεπτυσμένα και ραφιναρισμένα. Κάτι που γίνεται αντιληπτό από τον προοδευτικό τρόπο που επιταχύνει. Προσωπικά, δεν με χαλάει καθόλου, αλλά όσοι θα θέλατε το κάτι παραπάνω θα σας λείψει το ηλεκτρικό kick-boost που θα μπορούσε να υπάρχει στο Sport πρόγραμμα.
Υπάρχουν και άλλα δύο (τα Normal και Eco) με την ανάλογη προσαρμογή/ διαχείριση του ηλεκτρικού συστήματος. Μάλιστα, στο Eco μία μέση κατανάλωση μπορεί να συγκρατηθεί χαλαρά κάτω από τις 18 kWh/100 χλμ., μία εντυπωσιακή τιμή για το όγκο του καινούργιου γαλλικού SUV.
Αν δεν σου αρέσουν οι υπερβολές στο τομέα των επιδόσεων δεν θα ζητήσεις κάτι παραπάνω με το E-3008 να κινείται σβέλτα και όπως είπαμε ραφιναρισμένα. Στον αυτοκινητόδρομο οδηγείς αρχοντικά χάρη στην κορυφαία ποιότητα κύλισης και τα εξαιρετικά επίπεδα ηχομόνωσης, ενώ ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες δεν υπάρχουν άξιοι λόγου αεροδυναμικοί θόρυβοι.
Στους δρόμους της πόλης το E-3008 είναι απίστευτα ευκολοδήγητο, ειδικότερα όταν συνηθίσεις το μικρό βολάν και το εύλογα μικρότερο «στρίψιμο» της στεφάνης. Το τιμόνι κόβει αρκετά και η ανάρτηση προσφέρει ικανοποιητικά επίπεδα άνεσης. Στα δύσκολα σημεία είναι ελαφρώς σφιχτή, αλλά με γεμάτη απόσβεση.
Κάτι που είναι αναμενόμενο και από τη σχετικά μεγάλη μπαταρία και από την ανάγκη το set-up να «κρύψει» όσο το δυνατόν γίνεται περισσότερα κιλά από το απόβαρο των σχεδόν 2,2 τόνων. Πάντως, δεν έχεις να ανησυχείς ιδιαίτερα για τις λακκούβες και τις σχετικές κακοτοπιές αφού τα 19,8 εκατοστά που χωρίζουν το αμάξωμα από το έδαφος είναι μία τιμή που αρμόζει σε ένα SUV.
Στις στροφές το γαλλικό SUV στρίβει με εξαιρετική ευχέρεια και ουδέτερα, εμπνέοντας εμπιστοσύνη, όπως τα περισσότερα προσθιοκίνητα, αλλά ταυτόχρονα γίνεται αντιληπτό και το σχετικά βαρύ σασί. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά και καλά σε αίσθηση, αλλά θα πρέπει να εξοικειωθείς με ένα μικρό gap στην αρχή της διαδρομής του pedal, ειδικά στην τελευταία (από τις τρεις) βαθμίδες έντασης της ανάκτησης ενέργειας. Πάντως, θα ήθελα να υπάρχει one pedal λειτουργία.
Όπως τα περισσότερα ηλεκτρικά, έτσι και στον τρόπο που κινείται το E-3008 δεν διαφέρει από το γενικότερο κανόνα. Βέβαια, αυτό δε σημαίνει κάτι, αφού όποιος επιλέξει ένα ηλεκτρικό SUV -όπως το εν λόγω Peugeot- το σημαντικότερο είναι να υπάρχει ισορροπία σε όλους τους τομείς, έστω και αν δεν υπάρχει κάτι που να σου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση.
Συνοψίζοντας το νέο 3008 είναι ένα από τα πιο ιντελεκτουέλ SUV που υπάρχουν αυτή τη στιγμή. Έχει τον τρόπο του να μην περνά από πουθενά απαρατήρητο και όποιος τύχει και βρεθεί στο εσωτερικό του θα εντυπωσιαστεί από το τεχνολογικό υπόβαθρο.
Η καμπίνα συνάδει με κορυφαία ποιοτικά στάνταρ και τα δυναμικά του χαρακτηριστικά είναι φιλικά και προσαρμοσμένα σε κάθε τύπο οδηγού. Ειδικότερα για όποιον κάνει τη μετάβαση από ένα συμβατικό σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο η αυτονομία των 500+ χιλιομέτρων είναι καθοριστικός παράγοντας.
Και αν δεν σας φτάνει αυτή, τότε να ξέρετε ότι με λίγα περισσότερα χρήματα υπάρχει και η ισχυρότερη έκδοση των 230 ίππων με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 98 kWh και την εργοστασιακή αυτονομία των 680 χιλιομέτρων! Χωρίς να ξεχνάμε το επερχόμενο τετρακίνητο E-3008 με τα δύο ηλεκτρομοτέρ…
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Peugeot Ε-3008 GT 214 PS 73 kWh FWDΚινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτηΙσχύς, ροπή: 214 PS, 345 NmΜετάδοση: Στους εμπρός τροχούςΧωρητικότητα μπαταρίας: 73,0 kWhΦορτιστής: 11 kW (AC), 160 kW (DC)Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσηςΕπιτάχυνση 0-100 km/h: 8,8 secΤελική ταχύτητα: 170 km/hΜέση κατανάλωση (εργοστασιακή/ δοκιμής): 16,7 / 19 kWh/100 kmΑυτονομία (εργοστασιακή/ δοκιμής): 527 / 510 χλμ.Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.542 × 1.895 × 1.641 mmΜεταξόνιο: 2.739 mmΒάρος: 2.183 kgΧώρος αποσκευών: 520-1.480 ltΤιμή: Από 52.500 ευρώ (43.500 ευρώ με την κρατική επιδότηση)