Έχουμε και λέμε. Το T03 δεν είναι ένα microcar. Είναι ένα κανονικό αυτοκίνητο. Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που ξεκινάει από τις 15.850 ευρώ με όλες τις επιδοτήσεις. Έχουμε και λέμε, Leap-on!
Οι Ελληνες το είδαν για πρώτη φορά από κοντά πριν ενάμιση μήνα στην μεγάλη έκθεση συτοκινήτου της Αθήνας, την AUTO ATHINA 2024. Και η αλήθεια είναι οτι άρεσε. Και άρεσε και η τιμή του! Αλλωστε τα πραγματικά φτηνά ηλεκτρικά citycars, εκεί όπου η ηλεκτροκίνηση έχει το μεγαλύτερο νόημα, είναι θέμα χρόνου. Έστω και με την κρατική επιδότηση, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο (όχι microcar) που να φορτίζει σε ένα βράδυ για να προσφέρει πάνω από 250 «πραγματικά» χιλιόμετρα και που να κοστίζει πολύ κάτω από το 20άρικο ακούγεται αν μη τι άλλο ως μία πολύ δελεαστική επιλογή.
Μία επιλογή που έρχεται να προσφέρει η καινούργια στην Ευρώπη κινεζική Leapmotor για να ανταγωνιστεί το μέχρι πρότινος φτηνότερο ηλεκτρικό, το Dacia Spring. Και όπως η ρουμανική εταιρία πορεύεται κάτω από την ομπρέλα της Renault, έτσι και η Leapmotor μπαίνει στις αγορές της Ευρώπης έχοντας ως διαμεσολαβητή τον τεράστιο όμιλο της Stellantis.
Στη χώρα μας η Leapmotor ξεκινά την εμπορική της δραστηριότητα με δύο μοντέλα, ένα SUV (το C10, έρχεται η σχετική δοκιμή) και ένα αυτοκίνητο πόλης (το T03). Όλα ηλεκτρικά, ενώ μέσα στο 2025 θα δούμε και το B10 που θα διαθέτει και υβριδική έκδοση με range extender.
Για την ώρα την τιμητική του έχει το T03, το οποίο δίνει ακόμη μεγαλύτερο νόημα στην ηλεκτροκίνηση. Πώς και έτσι; Πολύ απλά, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι αυτά που χρειάζεται η πόλη περισσότερο από κάθε άλλο I.X. μειώνοντας όχι μόνο την περιβαλλοντική μόλυνση, αλλά και την ηχορύπανση που συμβάλλει στη μείωση του στρες και του άγχους.
Θα έλεγε κανείς πως κανένα… άγχος δεν προκαλεί ο σχεδιασμός του T03 αφού είναι απλός. Και για αρκετούς ίσως αδιάφορος για ένα citycar που σε μήκος φτάνει τα 3,6 μέτρα και είναι λίγο πιο μακρύ από ένα συμβατικό Fiat 500.
Και ενώ το εμπρός μέρος θυμίζει κάτι από «πεντακοσαράκι», το γενικότερο σύνολο θυμίζει και κάτι από το πάλαι ποτέ Suzuki Alto. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η θύρα φόρτισης βρίσκεται σε ένα από τα πιο βολικά σημεία, στη μάσκα.
Περνώντας στο εσωτερικό σε περιμένει μια μικρή έκπληξη (με τη θετική έννοια του όρου) για ένα ηλεκτρικό που κοστίζει κάτι λιγότερο από 16 χιλιάρικα! Οι Κινέζοι δεν τσιγκουνεύονται και προσφέρουν στάνταρ το πακέτο με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 8 ιντσών και την οθόνη αφής των 10,1 ιντσών. Και όχι μόνο αυτό.
Τα γραφικά, η απόκριση, η πληροφόρηση, το μενού, όλα είναι υψηλών προδιαγραφών για ένα πραγματικά φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Σημειώστε ότι ο επιλογέας κίνησης είναι δεξιά της κολόνας του τιμονιού, ενώ ανάμεσα στα δύο εμπρός καθίσματα υπάρχει κενό για την τοποθέτηση π.χ. ενός σακιδίου.
Ταυτόχρονα, πλήρης είναι ο εξοπλισμός άνεσης και συνδεσιμότητας (μου λείπει μία θύρα USB-C, αφού υπάρχουν USB-A, όπως και το σύνολο της ασφάλειας με όλα τα βασικά συστήματα υποβοήθησης. Όσο για την ποιότητα κατασκευής είναι τουλάχιστον ικανοποιητική, με σκληρά πλαστικά που έχουν προσεγμένο φινίρισμα και συναρμολόγηση για να είναι ευχάριστα στην αφή.
Τηρουμένων των αναλογιών, θετική έκπληξη προκαλούν και οι άνετοι χώροι για τέσσερις ενήλικες με το χώρο αποσκευών να προσφέρει 210 λίτρα και να χωρά τα ψώνια από το σουπερμάρκετ (η πίσω ενιαία πλάτη πέφτει με μία κίνηση αυξάνοντας την πρακτικότητα). Θα ήθελα λίγες περισσότερες θήκες για μικροαντικείμενα ή μια δεύτερη ποτηροθήκη μπροστά.
Στάνταρ είναι η γυάλινη οροφή με το ηλεκτρικό(!) σκιάδιο, στάνταρ είναι και ο αυτόματος κλιματισμός! Και κάπως έτσι παραδέχεσαι ότι μπροστά στο πλούσιο τεχνολογικό πακέτο που προσφέρει το T03, χαλάλι του το αμφιλεγόμενο αισθητικά περιτύλιγμά του.
Έτσι και αλλιώς η ουσία κρύβεται πίσω από το αμάξωμα όπου το T03 είναι ότι πρέπει για την πόλη (ή και έξω από αυτή). Το ηλεκτρομοτέρ των 95 ίππων κινεί αγόγγυστα τα σχεδόν 1.200 κιλά του με την τελική να περιορίζεται στα 130 χλμ./ώρα (το κοντέρ πάει και πιο πέρα). Πρακτικά, δεν θα χρειαστείς κάτι παραπάνω. Η επιτάχυνση είναι αρκούντως ικανοποιητική ακόμη και με τέσσερα άτομα, ενώ η κατανάλωση παραμένει σε χαμηλά επίπεδα.
Υπολογίστε κάπου στις 15-16 kWh για μία αυτονομία πάνω από 250 χιλιόμετρα. Μάλιστα, με λίγο πιο προσεκτική οδήγηση «εντός των τειχών» το νούμερο αυτό μπορεί να πάει ακόμη πιο ψηλά. Όσο για τη φόρτιση ένα Wallbox στο σπίτι για τον on board φορτιστή έως τα 6,6 kW (AC) είναι μια χαρά για να φορτίσει την μπαταρία των καθαρών 37,3 kWh σε ένα βράδυ. Εννοείται ότι για τους βιαστικούς υπάρχει και DC ταχυφόρτιση με ισχύ έως 48 kW.
Γενικότερα, το T03 είναι οδηγικά πολύ ευχάριστο με το τιμόνι να προσφέρει καλή πληροφόρηση και την ανάρτηση να φιλτράρει το μεγαλύτερο μέρος των ανωμαλιών. Παρόλο που η ρύθμισή της είναι κάπως σφιχτή (μην ξεχνάτε και το βάρος των μπαταριών), η απορροφητικότητα της είναι λες και σεταρίστηκε ειδικά για μέτριας ποιότητας δρόμους, όπως οι ελληνικοί. Θα ήθελα μία λειτουργία one-pedal, αλλά ακόμη και στο Eco (υπάρχουν και τα Standard και Sport) υπάρχει μία ικανοποιητική light λειτουργία ανάκτησης ενέργειας.
Τα φρένα (με δίσκους εμπρός/ πίσω, παρακαλώ), είναι αποτελεσματικά (παρά τις 15άρες ζάντες με λάστιχα 165/65) με το μεσαίο πεντάλ να έχει και πολύ καλή αίσθηση. Ο έντονος ήχος για τους πεζούς είναι μία από τις ελάχιστες παραφωνίες που ακούν περισσότερο οι… από μέσα παρά οι απέξω. Τουλάχιστον μέχρι τα 30 χλμ./ώρα, αφού από εκεί και μετά απενεργοποιείται αυτόματα.
Ειδικότερα σε μποτιλιάρισμα ο προειδοποιητικός ήχος γίνεται ιδιαίτερα ενοχλητικός, κάτι που ίσως μελλοντικά να μπορεί να διορθωθεί με κάποιο update. Στον αυτοκινητόδρομο το T03 είναι εντυπωσιακά σταθερό με καλή ποιότητα κύλισης, ενώ ακόμη και στην περίπτωση ισχυρών πλευρικών ανέμων δεν επηρεάζεται διόλου η κατευθυντικότητά του .
Συμπερασματικά, το μόνο που λείπει από το πιο μικρό μοντέλο της Leapmotor θα ήταν ένα πιο ελκυστικό εξωτερικό ντιζάιν. Κατά τα υπόλοιπα έχει όλα όσα χρειάζεσαι για να αλωνίζεις στην πόλη άνετα και ευέλικτα φορτίζοντας το 1-2 φορές την εβδομάδα. Και το κυριότερο καταβάλλοντας λιγότερα ακόμη και από ένα συμβατικό αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης. Έτσι, απλά, Leap-on!
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Leapmotor T03Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτηΙσχύς, ροπή: 95 PS, 158 NmΜετάδοση: Στους εμπρός τροχούςΧωρητικότητα μπαταρίας: 37,3 kWhΦορτιστής: 6,6 kW (AC), 48 kW (DC)Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσηςΕπιτάχυνση 0-100 km/h: 12,7 secΤελική ταχύτητα: 130 km/hΜέση κατανάλωση (εργοστασιακή/ δοκιμής): 16,3 / 15-16 kWh/100 kmΑυτονομία (εργοστασιακή/ δοκιμής): 265 / 250 χλμ.Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.620 × 1.652 × 1.577 mmΜεταξόνιο: 2.400 mmΒάρος: 1.175 kgΧώρος αποσκευών: 210-880 ltΤιμή: Από 20.900 ευρώ (15.850 ευρώ με την κρατική επιδότηση + προσφορά εταιρίας)