To Puma είναι χωρίς αμφιβολία το πιο σημαντικό μοντέλο της Ford στη χώρα μας. Τώρα πλέον είναι και το πιο high-tech.
Ποια είναι η έκταση που μπορεί να έχει ένα facelift; Η μια προσέγγιση είναι αυτή των περιορισμένων, των «τόσο όσο» αλλαγών, ενώ η άλλη θέλει πιο εκτεταμένες παρεμβάσεις, που να δείχνουν άμεσα πως εδώ υπάρχει κάτι καινούργιο.
Στην περίπτωση του Puma, όσο και αν ακούγεται περίεργο, οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Ford, ακολούθησαν και τις δύο δυνατότητες που είχαν στη διάθεσή τους. Tη μίνιμουμ για την εξωτερική εμφάνιση και τη μάξιμουμ για το εσωτερικό. Όπου οι αλλαγές είναι κοσμογονικές, μιας και στο ταμπλό δεν έμεινε τίποτα… όρθιο από όσα ξέραμε.
Αν είναι κανείς έστω και ελάχιστα εξοικειωμένος με την αρχική εκδοχή του μικρού SUV της Ford τότε εκεί που θα εστιάσει καταρχήν την προσοχή του στην καινούργια είναι η κεντρική οθόνη αφής του συστήματος infotainment.
Η οποία όχι μόνο είναι πιο χορταστική από πλευράς διαστάσεων -η διαγώνιός της είναι πλέον σε όλες τις εκδόσεις 12,0 ίντσες– αλλά και σαφώς πιο ωραία και σωστά ενσωματωμένη στο σύνολο. Δείχνει σαν να ήταν ευθύς εξαρχής το επίκεντρο του σχεδιασμού και της προσοχής και όχι σα να προστέθηκε εκ των υστέρων.
Στα συν της τα πολύ καλά γραφικά της, ενώ το σύστημα infotainment, του οποίου είναι το κύριο στοιχείο, είναι πλέον το εξελιγμένο SYNC 4. Με μόντεμ 5G και μόνιμη σύνδεση στο διαδίκτυο, με ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto, με φωνητικές εντολές, με Alexa στην περίπτωση που υπάρχει και FordPass, με Over the Air (OTA) αναβαθμίσεις και κυρίως με εύκολο, κατανοητό μενού.
Πολύ εύκολος είναι και ο χειρισμός, μέσω ξεχωριστών μπουτόν, του συστήματος κλιματισμού που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του νέου Ford Puma. Στάνταρ, πέρα από την οθόνη αφής των 12,0 ιντσών που προαναφέραμε, είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,8 ιντσών. Ο οποίος είναι ευανάγνωστος και ευδιάκριτος, διαθέτει κάποιες δυνατότητες παραμετροποίησης για την εμφάνισή του και πολλές για τις πληροφορίες που θέλει ο οδηγός να προβάλλονται.
Η high-tech πλευρά του Puma ολοκληρώνεται από το ουσιαστικά πλήρες πακέτο των συστημάτων υποβοήθησης που περιλαμβάνει και ενεργό cruise control. Στάνταρ και αυτό και όπως είδαμε στην πράξη με ιδιαίτερα καλή και αποτελεσματική λειτουργία, διευκολύνοντας τον οδηγό και συμβάλλοντας στην οικονομία καυσίμου.
Όσοι πάντως θέλουν να υπερθεματίσουν τεχνολογικά μπορούν να επιλέξουν και σύστημα καμερών με περιμετρική ορατότητα 360 μοιρών, ενώ στη λίστα των εξτρά υπάρχει και ηχοσύστημα 10 ηχείων της B&O.
Πάντως, οι αλλαγές δεν είναι μόνο τεχνολογικές. Είναι και αισθητικές, καθώς η νέα διαμόρφωση του ταμπλό πάνω από τον πίνακα οργάνων και κυρίως η επένδυσή του με ύφασμα, δημιουργούν σαφώς μια πιο premium και πολυτελή αίσθηση.
Οι χώροι, όπως άλλωστε συμβαίνει σε μια ανανέωση που γίνεται στα πλαίσια του χρόνου ημίσειας ζωής, δεν έχουν αλλάξει. Συνεχίζουν ως είχαν και παραμένουν άνετοι τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους (πορτμπαγκάζ από 456 έως και 1.216 λίτρα).
Φυσικά, υπάρχει και το Mega Box. Ο στεγανός χώρος των 80 λίτρων κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ, που στην πράξη αποδεικνύεται ιδιαίτερα πρακτικός. Όχι μόνο γιατί βάζεις χωρίς να το σκεφτείς καθόλου ότι βρεγμένο έχεις από τη θάλασσα αλλά και γιατί αυξάνει σημαντικά το ωφέλιμο ύψος του χώρου αποσκευών. Στοιχείο που όταν υπάρξει ανάγκη λύνει κυριολεκτικά τα χέρια.
Προσοχή στη λεπτομέρεια λοιπόν, κάτι που ισχύει και γενικά για την ποιότητα τόσο της κατασκευής όσο και των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στο διάκοσμο.
Οι αλλαγές στο εσωτερικό του νέου Puma είναι όπως έχετε καταλάβει αυτές που προσδιορίζουν την ανανέωση του επιτυχημένου SUV. Την ίδια στιγμή αυτές στην εξωτερική του εμφάνιση είναι περιορισμένες. Και αριθμητικά και επεμβατικά και στην ουσία περιορίζονται στο νέο σήμα της Ford και τους καινούργιους προβολείς με τη νέα φωτεινή υπογραφή.
Για να είμαστε πάντως δίκαιοι στην ουσία δεν υπήρχε κάποιος λόγος για να αλλάξει αισθητά η σχεδίαση του αμαξώματος. Και σύγχρονη εξακολουθεί να είναι και δυναμική, την εικόνα ολοκληρώνουν οι νέες ζάντες των 17 ιντσών, ενώ υπάρχει πλέον μια πιο διακριτή διαφοροποίηση μεταξύ των εκδόσεων εξοπλισμού.
Χωρίς τροποποιήσεις συνεχίζουν και τα μηχανικά μέρη. Και εδώ γιατί δεν υπήρχε λόγος για αλλαγές.
Το Puma της δοκιμής μας κινείται από την τελευταία εκδοχή του γνωστού και βραβευμένου χιλιάρη EcoBoost των 125 ίππων με την ήπια υβριδική υποβοήθηση των 48 Volt. Ο τρικύλινδρος σε νορμάλ ρυθμούς δεν προβληματίζεται, δεν δυσανασχετεί και δεν έρχεται ακουστικά στο προσκήνιο.
Αν ο οδηγός θελήσει να κινηθεί πιο γρήγορα απλά θα πρέπει να ασχοληθεί λίγο περισσότερο με τον καλό επιλογέα του κιβωτίου των 6 σχέσεων -προαιρετικά υπάρχει και αυτόματο κιβώτιο με 7- και να υπολογίσει την ελαφρώς αυξημένη κατανάλωση.
Στην περίπτωση αυτή θα επιλέξει βέβαια και το πρόγραμμα Sport (τα άλλα τρία είναι τα Normal, Eco, και Slippery), ενώ το σημαντικό είναι πως το Puma εξακολουθεί να είναι το πιο συμμετοχικό SUV της κατηγορίας B. Σωστά στημένο, με ελάχιστες κλίσεις στις στροφές και πολύ καλό έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος από την ανάρτηση.
Η οποία στην έκδοση ST-Line της δοκιμής μας έχει αρκετά σφιχτές ρυθμίσεις που ναι μεν ταιριάζουν στο οδηγικό προφίλ του Puma αλλά σε κακό οδόστρωμα ενδέχεται να κουράσουν μακροπρόθεσμα τους επιβάτες.
Για όσους δίνουν μεγαλύτερη σημασία στην άνεση μπορούν να επιλέξουν την εξίσου καλά εξοπλισμένη Titanium. H οποία δεν διαθέτει την πιο σπορ ανάρτηση και διαφοροποιείται οπτικά από την ST-Line μιας και δεν έχει και το σπορτίφ body kit της τελευταίας, ενώ η μάσκα της χαρακτηρίζεται από την πλήρη απουσία χρωμίου.
Ανεξαρτήτως πάντως από την έκδοση το Puma είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να το οδηγείς, τόσο μέσα στην πόλη καθώς είναι κόμπακτ και ευέλικτο όσο και έξω από αυτήν όπου και πάλι στους δευτερεύοντες δρόμους αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευχάριστο και συμμετοχικό και στις εθνικές οδούς άνετο, σβέλτο και οικονομικό.
Συνολικά η ανανέωσή του είχε σαν αποτέλεσμα ένα πιο ολοκληρωμένο και αναβαθμισμένο σύνολο, που όχι μόνο έχει προσαρμοστεί τεχνολογικά στις σύγχρονες ψηφιακές απαιτήσεις αλλά με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας τα ξεπερνά. Όσο για την τιμή του ξεκινά από τις 23.647 ευρώ, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα χρηματοδοτικά της Ford, που ξεκινούν με επιτόκιο από 2,99%.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PSΚινητήρας: Τρικύλινδρος turbo βενζίνης, 998 ccΙσχύς: 125 PS/ 6.000 rpmΡοπή: 170 Nm/3.000 rpmΜετάδοση: Στους εμπρός τροχούςΚιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεωνΕπιτάχυνση 0-100 km/h: 9,8 δλ.Τελική ταχύτητα: 191 km/hΜέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,4/ 7,3 l/100 kmΕκπομπή CO2: 121 gr/kmΒάρος: 1.280 kgΔιαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.207 x 1.805 x 1.536 mmΧώρος αποσκευών: 456- 1.216 ltΤιμή: από 23.647 ευρώ (Titanium)