Κάποια μοντέλα γερνούν σαν το παλιό καλό κρασί, χαρακτηρίζονται ως κλασικά και αποκτούν αξία. Τα ηλεκτρικά όμως δεν πρόκειται να το καταφέρουν αυτό.
Μία πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε ερευνά τις προκλήσεις της μακροζωίας των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες αντιπαραβάλλοντάς τα με εμβληματικά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όπως τα Land Rover και οι Ferrari, που είναι γνωστά για την αντοχή τους.
Η Land Rover έχει εκτιμήσει ότι το 75% όλων των Land Rover και Defender της σειράς είναι ακόμη λειτουργικά από την πρώτη κυκλοφορία τους το 1948.
Το ρεκόρ της Ferrari είναι ακόμη υψηλότερο, με πάνω από το 90% των οχημάτων της να είναι ακόμη σε χρήση.
Αντίθετα, τα ηλεκτρικά αντιμετωπίζουν σημαντικά εμπόδια στην επίτευξη τόσο μακράς διάρκειας ζωής λόγω των περιορισμών των μπαταριών ιόντων λιθίου.
Η υποβάθμιση της μπαταρίας αποτελεί πρωταρχική ανησυχία: οι κυψέλες ιόντων λιθίου χάνουν τη χωρητικότητά τους με την πάροδο του χρόνου και τη χρήση, με αποτέλεσμα να απαιτούνται δαπανηρές αντικαταστάσεις.
Τα ηλεκτρικά έχουν επίσης συστοιχίες μπαταριών που βρίσκονται κάτω από το αυτοκίνητο, γεγονός που τις καθιστά πιο ευάλωτες σε ζημιές, ιδίως σε περιοχές με κακές οδικές συνθήκες.
Το κόστος επισκευής των κατεστραμμένων συστοιχιών μπαταριών είναι απαγορευτικό, ξεπερνώντας συχνά την αξία του οχήματος, όπως φάνηκε σε πολύκροτες περιπτώσεις που αφορούσαν τα μοντέλα Tesla και BMW iX.
Ο υψηλός ρυθμός απόσβεσης των ηλεκτρικών προσθέτει άλλο ένα επίπεδο πολυπλοκότητας: η αξία μεταπώλησής τους μειώνεται γρήγορα, με την αντικατάσταση της μπαταρίας να κοστίζει ενδεχομένως περισσότερο από την αγοραία αξία του οχήματος μέσα σε λίγα χρόνια.
Αντίθετα, οχήματα όπως τα Land Rover και οι Ferrari είναι σχεδιασμένα για μακροζωία, με αλουμινένια αμαξώματα και ανθεκτικούς κινητήρες, καθιστώντας τις επισκευές οικονομικά αποδοτικές για δεκαετίες.
Η πολιτιστική και επενδυτική τους αξία έχει επίσης συμβάλει στη διαρκή ελκυστικότητά τους.
Για να μπορέσουν τα ηλεκτρικά να φτάσουν αυτή τη μακροζωία, η τεχνολογία των μπαταριών θα χρειαστεί μια σημαντική ανακάλυψη, ίσως με τη μορφή καθολικών προτύπων για την αντικατάσταση ή την ανταλλαγή μπαταριών ή την ανάπτυξη χημικών ουσιών μπαταριών μεγαλύτερης διάρκειας.
Μέχρι τότε, τα ηλεκτρικά θα συνεχίσουν να είναι κάποια εφήμερα προϊόντα, χωρίς να μπορούν να γίνουν κλασικά σε 20 ή 30 χρόνια από σήμερα.