Η ευρωπαϊκή παρουσίαση του Yamaha NMAX 125 στην Ισπανία ήταν μόνο ένα κομμάτι της αδιαμφισβήτητης νέας τάξης πραγμάτων της Yamaha.
Είχαμε παρατηρήσει από τις αρχές του 2024 μια αλλαγή στάσης της Yamaha όσον αφορά τον τρόπο που επικοινωνεί το πέρασμα σε μια νέα εποχή τόσο για τα προϊόντα όσο και για τον τρόπο λειτουργίας της εταιρείας. Η παρουσίαση στη Βαρκελώνη του νέου NMAX 125 ήρθε να επιβεβαιώσει ότι όντως αυτή η αλλαγή σελίδας δεν είναι μόνο κάτι που αιωρείται στον αέρα, αλλά είναι πλέον χειροπιαστό, συμβαίνει, είναι γεγονός.
Η λέξη κλειδί στη νέα αυτή προσέγγιση της Yamaha είναι η εξωστρέφεια. Η εταιρεία και τα προηγούμενα χρόνια είχε μια σχετικά καλή σχέση με τον κόσμο της και τους ανθρώπους της μοτοσικλέτας, αλλά σε έναν σημαντικό βαθμό είχε επαναπαυθεί στις δάφνες των «τριών διαπασών».
Όπως μου είχε πει ένας άνθρωπος κορυφαίος στον τομέα του μάρκετινγκ, «αναρωτήθηκες ποτέ γιατί η Coca-Cola ξοδεύει τεράστια ποσά για να προβληθεί και να διαφημιστεί;». Η αλήθεια είναι ότι μια εταιρεία όπως η Coca-Cola θα μπορούσε να πουλάει κουτάκια ακόμα και αν εξαφανιζόταν από κάθε μέσο, ωστόσο υπάρχουν πολύ πιο σημαντικά στοιχεία που κρύβονται πίσω από μια συνεχή ανανέωση της σχέσης με τον πελάτη.
Αυτό ακριβώς ήταν το στοιχείο που συναντήσαμε στη Βαρκελώνη. Εκτός από το εξαιρετικό από κάθε άποψη NMAX 125, συναντήσαμε μια Yamaha ανοιχτή, ζωντανή και κυρίως χωρίς να κρύβεται πίσω από κληρονομιές, πωλήσεις και όλες τις παρωχημένες αγκυλώσεις. Φυσικά, και το βαρύ όνομα της μάρκας είναι ένα αδιαμφισβήτητο ατού, ωστόσο η νέα προσέγγιση της Yamaha δεν μένει εκεί.
Ένα από τα πιο δυνατά παραδείγματα αυτής της προσέγγισης είναι ο τρόπος με τον οποίο Έλληνες και μη άνθρωποι της Yamaha, ρώταγαν, συζητούσαν και ήθελαν να μάθουν τη γνώμη μας για τα προϊόντα, την αγορά, τους ανταγωνιστές. Άκουγαν με ενδιαφέρον, έδειχναν να κατανοούν τη νέα εποχή και κατά τη γνώμη μου τα (θετικά) αποτελέσματα θα φανούν πολύ σύντομα.
Θέλει να βγει προς τα έξω, αφουγκράζεται πλέον το συνεχώς μεταβαλλόμενο κοινό του mobility και μπαίνει δυναμικά σε χωράφια που δεν είχε μπει μέχρι τώρα. Απευθύνεται ανοιχτά σε νέους, οδηγούς αυτοκινήτου που θέλουν να κάνουν τη μετάβαση στα δίκυκλα, δραστήριους επαγγελματίες, commuters, γυναίκες και φοιτητές, έμπειρους μοτοσικλετιστές που γνωρίζουν μεν τη Yamaha, αλλά δεν γνωρίζουν πραγματικά τι σημαίνει.
Και τι είναι αυτό που σημαίνει; Σπορ DNA, εξοπλισμός, τεχνολογία, αξιοπιστία, απόδοση και ποιότητα για όλους και για όλες. Το σύγχρονο mobility θέλει μια φρέσκια προσέγγιση και η Yamaha βγαίνει μπροστά με όλα της τα όπλα.
Αυτή η εξωστρέφεια της Yamaha μόνο σε καλό μπορεί να της βγει και θα της βγει. Άλλωστε ήδη έχει επιστρέψει στις κορυφαίες θέσεις πωλήσεων σε Ελλάδα και Ευρώπη και δεν θα μου φανεί περίεργο αν τη δω να φιγουράρει στην πρώτη θέση μέχρι την ολοκλήρωση του 2024. Μήπως θα έπρεπε και κάποιοι άλλοι κατασκευαστές να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Yamaha;