Τι δείχνει η βαθμολογία του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP και αφορά στη δοκιμασία σύγκρουσης αυτοκινήτου με πεζό;
27 Νοεμβρίου, 2024 11:00 Βασίλης Σαρημπαλίδης (saribal@otenet.gr)
Μία από τις μετρήσεις που πραγματοποιεί ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP και αφορά στις δοκιμές πρόσκρουσης έχει να κάνει με την ασφάλεια των πεζών. Με λίγα λόγια όταν… χτυπήσεις κάποιον που διασχίζει το δρόμο πόσο θα τον… προστατεύσεις;
Όσο και αν ακούγεται περίεργο (για όσους τουλάχιστον που δεν ασχολούνται), οι εταιρείες έχουν εξελιχθεί σημαντικά σε αυτόν τον τομέα, δίνοντας βαρύτητα από τη σχεδίαση στο εμπρός τμήμα, μέχρι και την τοποθέτηση αερόσακου που ανοίγει στην περίπτωση που ένας πεζός χτυπήσει σε αυτοκίνητο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2024 (και μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές),το μοντέλο που προσφέρει τη μεγαλύτερη προστασία στους πεζούς είναι το Toyota C-HR. Το ιαπωνικό SUV έχει καταφέρει να αποσπάσει συνολική βαθμολογία 86% που είναι και η μεγαλύτερη της σχετικής λίστας.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται ένα ακόμα ιαπωνικό μοντέλο. Ο λόγος για το Subaru Crosstrek, που ακόμα δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο στην ελληνική αγορά. Το εν λόγω έχει καταφέρει να αποσπάσει 85% στην συγκεκριμένη δοκιμασία του Euro NCAP.
Από την τρίτη θέση ακολουθεί το VW Tiguan, ένα όχημα που έχει καταφέρει να αποσπάσει πέντε αστέρια ασφαλείας στο σύνολο των δοκιμών και να βαθμολογηθεί με 84% στις μετρήσεις που αφορούν στην προστασία πεζών.
Στην… αντίπερα όχθη, τα μοντέλα που δεν… προστατεύουν σημαντικά τους πεζούς όταν έρθουν σε επαφή, είναι τα Jeep Avenger (έχει τη χαμηλότερη βαθμολογία με 59%), το Dacia Duster με 60% και το Honda CR-V με 76%.