Ο εικοστός γύρος της σεζόν διεξάγεται στην ιδιαίτερη πίστα του Μέξικο Σίτι με τον Λάντο Νόρις να χρειάζεται επειγόντως μία εκτός έδρας πειστική επικράτηση.

Και γράφουμε «εκτός έδρας» όχι επειδή ο αγώνας αυτός γίνεται στην ιδιαίτερη πατρίδα του Τσέκο Πέρεζ. Ο λόγος είναι ότι η πίστα του Μέξικο Σίτι είναι κάτι σαν προσωπική ιδιοκτησία του Μαξ Φερστάπεν.

Ο Ολλανδός έχει κερδίσει πέντε φορές το συγκεκριμένο Grand Prix. Και στις περισσότερες από αυτές άφησε… μίλια πίσω τους αντιπάλους του. Σίγουρα ο Μαξ θα ελπίζει σε μία νίκη εκεί ώστε να καθαρίσει στην ουσία το φετινό πρωτάθλημα. Επιπλέον η Red Bull θα περιμένει ένα καλό αποτέλεσμα και από τον Πέρεζ ώστε να κλείσει την διαφορά της από την McLaren στους κατασκευαστές.

Ωστόσο αυτή δεν είναι μία χρονιά κυριαρχίας της Red Bull όπως οι δύο προηγούμενες. Έτσι, ο ανταγωνισμός θα είναι έντονος. Όχι μόνο από την McLaren αλλά και από την Ferrari η οποία έδειξε στο Τέξας να κάνει ένα σημαντικό βήμα βελτίωσης.

Για την ομάδα από το Γουόκινγκ τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Ο Νόρις πρέπει να κερδίσει και ο Πιάστρι να κόψει βαθμούς από τον Φερστάπεν. Και αυτό το σενάριο θα πρέπει να επαναληφθεί και σε όλους τους εναπομένοντες αγώνες.

Σίγουρα η MCL38 είναι το συνολικά καλύτερο μονοθέσιο φέτος. Ωστόσο οι συνθήκες είναι ιδιαίτερες στο Μέξικο Σίτι λόγω του μεγάλου υψομέτρου. Και στο παιχνίδι αναμένουμε να μπει δυνατά και η Ferrari η οποία πολύ συχνά φτάνει κοντά σε νίκη στο Μεξικό αλλά ποτέ δεν την κατακτά. Θα αλλάξει φέτος η ιστορία για την ομάδα του Φρεντ Βασέρ;

Το σιρκουί κατασκευάστηκε το 1959 μέσα στην έκταση του πάρκου Magdalena Mixhuca στο Μέξικο σίτυ. Φιλοξενούσε Grand Prix από το 1963 ως το 1970 και από το 1986 ως το 1992. Αναμορφώθηκε από τον Τίλκε και επέστρεψε στο καλεντάρι το 2015.

Ήταν μια άμεση συνέπεια της υψηλότατης δημοτικότητας που απολαμβάνει στη χώρα του ο Σέρχιο Πέρεζ αλλά και λόγω των αρκετών και υψηλού προφίλ Μεξικανών χορηγών που έχουν επενδύσει στο σπορ.

Η πίστα βρίσκεται σε υψόμετρο 2.229 μέτρων, μακράν το μεγαλύτερο από τις πίστες του πρωταθλήματος. Αυτό συνεπάγεται μικρότερη πυκνότητα ατμοσφαιρικού αέρα και κατά συνέπεια διαφοροποίηση των αεροδυναμικών στοιχείων που απαιτούνται από τα μονοθέσια.

Η 4,304 χιλιομέτρων διαδρομή είναι από τις πιο επίπεδες στο πρόγραμμα καθώς μόλις 2,8 μέτρα χωρίζουν το υψηλότερο και το χαμηλότερο σημείο. Οι κύριες αλλαγές που έχει υποστεί κατά την ανακατασκευή της εντοπίζονται στην διαφοροποίηση των Esses και την αλλαγή της περίφημης τελευταίας στροφής Peraltada.

Από αυτήν την παραβολική κεκλιμένη στροφή έχει απομείνει μόλις το δεύτερο μισό καθώς το πρώτο έχει αντικατασταθεί από ένα αργό σύμπλεγμα που θυμίζει γήπεδο ποδοσφαίρου. Μία αναμφίβολα εντυπωσιακή εικόνα, στο βωμό της οποίας θυσιάστηκε ένα από τα πιο όμορφα σημεία σε σιρκουί παγκοσμίως.

Οι ζώνες DRS είναι δύο, με την πρώτη να βρίσκεται στην… ατελείωτη κυρίως ευθεία και την δεύτερη στην αμέσως επόμενη προσφέροντας καλές ευκαιρίες για προσπεράσματα. Το σημείο ανίχνευσης είναι κοινό και βρίσκεται μέσα στο στάδιο λίγο πριν τη είσοδο της Peraltada. Ο αγώνας ολοκληρώνεται έπειτα από 71 γύρους.

Η Pirelli φέρνει στο Μεξικό τις C3, C4 και C5 γόμες, τις πιο μαλακές στο φάσμα της. Φυσικά, η πίστα στο Mexico City θέτει μία πολύ διαφορετική πρόκληση από εκείνην στο Τέξας.

Η άσφαλτος είναι λεία και το οδόστρωμα χωρίς πολλές ανωμαλίες. Κατά συνέπεια το στοίχημα για τους μηχανικούς είναι η αποφυγή γλιστρημάτων στις αργές στροφές του σιρκουί. Η φθορά ποτέ δεν αποτέλεσε μείζον ζήτημα, ενώ το overcut ευνοείται έναντι του undercut.

Καθώς η πίστα δεν χρησιμοποιείται πολύ συχνά, η πρόσφυση αναμένεται να αυξηθεί κατά την διάρκεια του τριημέρου σημαντικά. Λογικά, ο αγώνας θα βγει με ένα pit-stop.

Το τριήμερο θα καλυφθεί τηλεοπτικά, ζωντανά και αποκλειστικά από το ΑΝΤ1+. Ο αγώνας θα μεταδοθεί ετεροχρονισμένα την Κυριακή στις 23:30 από τον ΑΝΤ1. Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι: