Τα συστήματα που θα πατάτε το γκάζι και το αυτοκίνητο δεν θα επιταχύνει λόγω υπέρβασης του ορίου ταχύτητας είναι ήδη εδώ.
Μια πρόσφατη έρευνα από το Insurance Institute of Highway Safety (IIHS) έδειξε ότι περισσότεροι από το 60% των Αμερικανών οδηγών θα δεχόταν τεχνολογία κατά της υπερβολικής ταχύτητας στα αυτοκίνητά τους.
Η έρευνα βρήκε ότι πολλοί οδηγοί δεν θα είχαν πρόβλημα το αυτοκίνητό τους να εκπέμπει ηχητικό προειδοποιητικό σήμα όταν υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας, ενώ οι μισοί από αυτούς θα ήταν εντάξει ακόμη και με συστήματα που καθιστούν δύσκολη ή αδύνατη την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας.
Η ταχύτητα θεωρείται παράγοντας σε ένα τέταρτο των θανάτων σε τροχαία ατυχήματα, σύμφωνα με το IIHS.
Από τον επόμενο μήνα, η τεχνολογία κατά της υπερβολικής ταχύτητας γίνεται υποχρεωτική για όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη, και φαίνεται ότι οι Αμερικανοί οδηγοί είναι ανοιχτοί στην υιοθέτηση των ίδιων συστημάτων στις ΗΠΑ.
Στην έρευνα, οι οδηγοί που ανήκαν στο 60% που θα δεχόταν προειδοποιητικά σήματα για υπέρβαση της ταχύτητας, ήταν θετικοί και σε πιο παρεμβατικές εκδοχές της τεχνολογίας Intelligent Speed Assist (ISA).
Περίπου οι μισοί από τους ερωτηθέντες είπαν ότι δεν θα τους πείραζε αν το επόμενο νέο τους αυτοκίνητο είχε συσκευή που κάνει το πεντάλ του γκαζιού πιο δύσκολο να πιεστεί ή που αυτόματα περιορίζει την ταχύτητα.
Ένας λόγος για αυτή τη θετική στάση θα μπορούσε να είναι η σκέψη των χαμηλότερων ασφαλίστρων.
Όταν ρωτήθηκαν συγκεκριμένα αν θα δεχόταν την τεχνολογία ISA στο νέο τους αυτοκίνητο αν εγγυόταν χαμηλότερα ασφάλιστρα, το 70% είπε ότι θα το έκανε, με το 80% αυτών που προτιμούσαν μόνο ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις να υποδέχονται την ISA αν είχε ανοχή στα 15-20 χλμ/ώρα.
Συνολικά, το IIHS, που επιθυμεί να κάνει υποχρεωτικά τα χαρακτηριστικά υποβοήθησης ταχύτητας στις ΗΠΑ, μίλησε με 1.802 οδηγούς, τους οποίους χώρισε σε τρεις ομάδες για την έρευνα.
Μια ομάδα ρωτήθηκε για συστήματα ISA που παρέχει μόνο συμβουλευτικές προειδοποιήσεις για υπέρβαση της ταχύτητας, μια άλλη για τεχνολογία ISA που κάνει το πεντάλ του γκαζιού πιο δύσκολο να πιεστεί, και μια τρίτη για ISA που περιορίζει την επιτάχυνση όταν το όχημα υπερβαίνει το όριο ταχύτητας.
Η τεχνολογία ISA λειτουργεί είτε διαβάζοντας πινακίδες είτε μέσω δεδομένων χαρτογράφησης GPS, και ενώ τα συστήματα που είναι τώρα εξοπλισμένα στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα μπορούν να απενεργοποιηθούν και ενεργοποιούνται ξανά όταν το αυτοκίνητο επανεκκινείται.
Σχεδόν το 60% των οδηγών που ρωτήθηκαν για συστήματα ISA που παρέχουν μόνο προειδοποιήσεις είπε ότι θα το έβρισκε αποδεκτό αν η τεχνολογία ενεργοποιείται στην αρχή κάθε διαδρομής, σε σύγκριση με το 51% αυτών στην ομάδα με το πιο σκληρό πεντάλ και το 48% στην ομάδα με την πλήρη τεχνολογία περιορισμού ταχύτητας.