Από την 1η Νοεμβρίου ξεκινούν οι δοκιμές προσομοίωσης του Μετρό Θεσσαλονίκης, ενόψει της παράδοσής του, στις 30 Νοεμβρίου, όπως επεσήμανε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Νίκος Ταχιάος, μιλώντας σήμερα το πρωί στο Πρώτο Πρόγραμμα του ραδιοφώνου της ΕΡΤ.

Ο υφυπουργός ανέφερε χαρακτηριστικά ότι την προηγούμενη εβδομάδα έκανε μία διαδρομή στο σύνολο της γραμμής «και την ίδια ώρα εκινούντο 9 συρμοί μέσα στη γραμμή, δηλαδή ήταν μία προσομοίωση της κανονικής λειτουργίας του Μετρό».

Ο κ. Ταχιάος, ερωτηθείς για το κατά πόσο το Μετρό θα επιλύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Θεσσαλονίκη, επισήμανε ότι «αυτό το οποίο σε πρώτη φάση έρχεται να λύσει είναι η πρόσβαση στο κέντρο. Η Θεσσαλονίκη είναι μια μονοκεντρική πόλη και πρακτικά, δίνει τη δυνατότητα μετεπιβιβάσεων από τα λεωφορεία στο Μετρό, στην περιοχή του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού και επίσης, και στην περιοχή της Νέας Ελβετίας. Επίσης, θα είναι εύκολο με αυτό τον τρόπο να αποσυμφορήσουμε και όλους εκείνους τους δρόμους που οδηγούν στο κέντρο της πόλης, κάτι το οποίο θα επιτρέψει και στον Δήμο Θεσσαλονίκης, κυρίως, να προχωρήσει σε σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Υπό την έννοια αυτή, είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο κυκλοφοριακά. Σε ένα μεγάλο βαθμό εξαρτάται από το πώς θα τροφοδοτηθεί από τις λεωφορειακές γραμμές. Κυρίως όμως είναι ένα έργο το οποίο τελικά θα αλλάξει την ψυχολογία της πόλης. Γιατί επιτέλους τελειώνει, και η πόλη ξεπερνάει ένα φάντασμα της».

Ο υφυπουργός διαβεβαίωσε, για μία ακόμη φορά, για την ασφάλεια του Μετρό, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για ένα «Μετρό χωρίς οδηγό» και υπενθύμισε ότι «η γραμμή 4 του Μετρό, η οποία κατασκευάζεται αυτή την εποχή στην Αθήνα θα έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με διαφορετικά γεωμετρικά στοιχεία, δηλαδή, θα είναι και αυτό Μετρό χωρίς οδηγό. Σε κάθε περίπτωση, την ασφαλή λειτουργία του εγγυάται η TUV Rheinland, η οποία κάνει την πιστοποίηση της κατασκευής του και της εταιρείας λειτουργίας. Επίσης, το εγγυάται και η εταιρεία λειτουργίας, η ΤΗΕΜΑ, της οποίας ο κορμός είναι η γαλλική EGIS και η ιταλική ATM. Η ATM, μάλιστα, είναι η εταιρεία του Μετρό του Μιλάνο, η οποία λειτουργεί παρόμοιο Μετρό στην Ιταλική πόλη, ενώ για πρώτη φορά το λειτούργησε το 2000 στην Κοπεγχάγη».

Σε πρώτη φάση, η χρονοαπόσταση μεταξύ των συρμών θα είναι της τάξεως των τρεισήμισι λεπτών, όπως σημείωσε, ενώ στην πορεία θα πυκνώσουν και θα φτάσουν μέχρι ενάμισι λεπτό.

Αναφερόμενος στην εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί κατά την τελετή παράδοσης του, ο κ. Ταχιάος διευκρίνισε: «Θα υπάρξει μια σεμνή τελετή παράδοσης του έργου στους Θεσσαλονικείς, προεξάρχοντος του πρωθυπουργού, και στη συνέχεια θα υπάρξει μία περίοδος εξοικείωσης του κόσμου με το έργο».