Τα στοιχεία πωλήσεων των γερμανικών εταιρειών στην Κίνα το τρίτο τρίμηνο του έτους δείχνουν σημαντική μείωση σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2023.

Οι Κινέζοι αγοραστές έχουν αρχίσει να στρέφουν την πλάτη τους στα καινούργια μοντέλα των Γερμανών κατασκευαστών, γεγονός που προβληματίζει έντονα τα στελέχη τους..

Σύμφωνα με τα στοιχεία, το τρίτο τρίμηνο του 2024 οι πωλήσεις τους μειώθηκαν σημαντικά. Συγκεκριμένα, αυτές της BMW μειώθηκαν κατά 27%, της Porsche κατά 19%, της Volkswagen κατά 15% και της Mercedes-Benz κατά 13%, συγκριτικά με το ίδιο περυσινό χρονικό διάστημα.

Οι αναλυτές της αγοράς θεωρούν ότι το φαινόμενο δύσκολα θα ανατραπεί στους επόμενους μήνες, καθώς οι Κινέζοι αγοραστές στρέφονται πλέον στα μοντέλα της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Όπως δηλώνουν, προτιμούν να αποκτήσουν ένα όχημα αυτής το οποίο να είναι πιο προσιτό και να έχει σύγχρονη τεχνολογία και εφαρμογές που επιθυμούν παρά ένα γερμανικό.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της ευρωπαϊκής χώρας προσπαθούν να βρουν λύσεις στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν. Σύμφωνα με το Bloomberg, πριν την πανδημία του νέου κορωνοϊού αυτές κατείχαν συνολικά μερίδιο 25% των πωλήσεων στην Κίνα. Τώρα, αυτό έχει μειωθεί στο 15% και συνεχίζει να περιορίζεται.

Επίσης, τα γερμανικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που πωλούνται εκεί έχουν μερίδιο 10% (συνολικά). Για να αντιμετωπίσουν το θέμα, οι Γερμανοί προσπαθούν πλέον να ενισχύσουν τις υπάρχουσες συνεργασίες τους με τις κινεζικές εταιρείες.

Αυτό που επιδιώκουν είναι να καταλάβουν καλύτερα τι αποζητούν σε ένα αυτοκίνητο οι αγοραστές της ασιατικής χώρας και να εξετάσουν το ενδεχόμενο να εξελίξουν και να κατασκευάζουν νέα μοντέλα που να προορίζονται αποκλειστικά για τη συγκεκριμένη αγορά, σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ό,τι το έπρατταν ως τώρα.

Τα δεδομένα έγιναν πιο δύσκολα για τους Γερμανούς έπειτα από την οριστική ψήφιση από την Ευρωπαϊκή Ένωση των επιπλέον δασμών στα κινεζικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που εισάγονται σε αυτή.

Να σημειώσουμε ότι οι Κινέζοι δεν έχουν αντιδράσει επί τοις ουσίας ακόμα στο μέτρο αυτό και όλοι αναμένουν να δουν ποια αντίμετρα θα λάβουν τα οποία σαφώς θα επιδεινώσουν την κατάσταση για τις γερμανικές εταιρείες, αλλά και τις ευρωπαϊκές γενικότερα.

Ο Στέφαν Μπράτζελ, ιδρυτής και Εκτελεστικός Διευθυντής του Center of Automotive Management, δήλωσε σχετικά: «Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν τόσο ευρεία γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων όπως οι κινεζικές.

»Οι Κινέζοι εξελίσσονται ταχύτερα και καλύτερα σε ό,τι αφορά στην καινοτομία, κάτι που είναι εμφανές στον ανταγωνισμό και στο κόστος. Οι ευρωπαϊκές εταιρείες δεν είναι σε θέση να τους συναγωνιστούν σε ό,τι αφορά στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα», κατέληξε ο Μπράτζελ.