To ΜΙΝΙ Aceman δεν δημιουργήθηκε για να γεμίσει το εμπορικό κενό μεταξύ MINI Cooper και MINI Countryman, απλώς. Ήρθε για να γεφυρώσει την ιστορία της εταιρείας, το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον αυτής.
Aceman: Ένα έξυπνα επιλεγμένο όνομα από τους ανθρώπους της MINI για το καινούργιο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο τους. Κατά μία έννοια, η ονοματοδοσία προσδιορίζει και τα χαρακτηριστικά του υποκειμένου, είτε νομοτελειακά είτε σαν άλλη αυτοεκπληρούμενη προφητεία.
Εφόσον αυτό ισχύει, τότε το τρίτο όχημα στην παρούσα γκάμα της βρετανικής εταιρείας έχει να προσφέρει πολλά σε αυτή και στους πελάτες της και οι τελευταίοι έχουν να περιμένουν πολλά από το αυτοκίνητο.
Η διαδικασία για τη δημιουργία του νέου crossover άρχισε το 2018, όταν η (σύγχρονη) ηλεκτροκίνηση βρισκόταν στα πρώτα βήματά της. Σύμφωνα με τα στελέχη της MINI η ιδέα ήταν να εντάξουν στην γκάμα της ένα καινούργιο μοντέλο το οποίο να είναι πιο ευρύχωρο από το πεντάθυρο, αλλά να μην είναι τόσο μεγάλο όσο το Countryman.
Αυτή ήταν η πρώτη πρόκληση για τους ανθρώπους της βρετανικής εταιρείας. Η δεύτερη -ίσως η μεγαλύτερη- ήταν πώς θα το έκαναν να είναι ένα γνήσιο και άμεσα αναγνωρίσιμο μοντέλο της, αλλά να μην είναι ένας μεγαλύτερων διαστάσεων κλώνος του MINI.
Δηλαδή να έχει την ταυτότητα και τον χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου της εταιρείας αλλά και τη δική του ξεχωριστή προσωπικότητα. Πρωτίστως, όμως, το βασικό ήταν να απηχεί το πνεύμα καινοτομίας, πρακτικότητας και μοναδικότητας που ξεχειλίζει στο αρχέτυπο Mini του Sir Αλέξανδρου Ισηγόνη.
«Charismatic Simplicity»Αυτή η έκφραση προσδιορίζει τη φιλοσοφία σχεδίασης και παραγωγής του Aceman. Οι απλές γραμμές, εκτός και εντός, είναι το βασικό συστατικό στη μορφοποίησή του. Όπου χρειάζεται, οι καμπύλες και οι γωνίες παρεμβαίνουν με ομαλό τρόπο προσδιορίζοντας το τελικό αποτέλεσμα.
Τα πολυγωνικά LED φώτα εμπρός, η αψιδωτή μάσκα, το μαύρο προστατευτικό πλαστικό περιμετρικά του αυτοκινήτου, τα χαρακτηριστικά πίσω φώτα -με τη φωτεινή ένδειξη λεπτομέρειας της Union Jack, της σημαίας του Ηνωμένου Βασιλείου- και η (προαιρετικά) ιδιότυπη διχρωμία στην οροφή του αυτοκινήτου το κάνουν να διακρίνεται.
Το αμάξωμα του νέου Aceman ταιριάζει στον crossover χαρακτήρα του μοντέλου. Αυτό που θέλησαν να επιτύχουν οι σχεδιαστές του, δηλαδή να έχει τη δική του προσωπικότητα, το κατάφεραν.
Αναφορικά με τις διαστάσεις του, έχει μήκος 4.079 χλστμ., πλάτος 1.800 χλστμ. και το ύψος του φτάνει τα 1.514 χλστμ. Tέλος το μεταξόνιό του είναι 2.606 χλστμ.
Στο εσωτερικό του, το νέο μοντέλο διατηρεί τη γενικότερη εικόνα των καινούργιων MINI Cooper και Countryman η οποία παραπέμπει στην απλή υλοποίηση του προ εξηκονταπενταετίας μοντέλου.
Τότε ήταν η ανάγκη της απλότητας και του μικρού κόστους, τώρα είναι η αναγκαιότητα να προσελκύσεις νέους πελάτες που δεν ενδιαφέρονται γι’ αυτά που θεωρούν περιττά και αχρείαστα.
Άλλωστε, ό,τι ζητούν υπάρχουν στην κεντρική οθόνη τεχνολογίας OLED η οποία εντυπωσιάζει με το μέγεθός της (είναι 9,4 ιντσών αλλά η διάμετρός της φτάνει τα 240 χλστμ.), την ευκρίνειά της και τα γραφικά της.
Το σύστημα infotainment είναι το αναβαθμισμένο «MINI Operating System 9» το οποίο ενεργοποιείται τόσο μέσω της αφής όσο και μέσω φωνητικής εντολής, με τον ψηφιακό βοηθό «Spike».
Εμπρός από τον οδηγό δεν υπάρχει πίνακας οργάνων, όλες οι ενδείξεις αυτού εμφανίζονται στην κεντρική οθόνη. Προαιρετικά, διατίθεται σύστημα Head-up Display.
Περισσότερα στοιχείαΠοια είναι η βάση του και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του; Στο νέο Aceman έχει χρησιμοποιηθεί η καινούργια πλατφόρμα «Spotlight» η οποία δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την GWM (Great Wall Motors).
Το καινούργιο αυτοκίνητο της MINI διατίθεται σε δύο εκδόσεις αναφορικά με την απόδοσή του και την ενεργειακή χωρητικότητα της μπαταρίας του: Την Aceman S και την Aceman SE, αντίστοιχα.
Στην πρώτη, ο ηλεκτροκινητήρας (σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη) αποδίδει 184 ίππους και μέγιστη ροπή 290 Nm. Επιταχύνει το αυτοκίνητο από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα.
Ο συσσωρευτής του είναι τύπου NMC (ιόντων λιθίου, νικελίου, κοβαλτίου, οξειδίου του μαγγανίου) ονομαστικής χωρητικότητας 42,5 kWh, ο οποίος παρέχει μέγιστη τυποποιημένη αυτονομία 309 χλμ. (κατά WLTP).
Στη δεύτερη, δηλαδή το Aceman SE, η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα φτάνει τους 218 ίππους και η μέγιστη ροπή τα 330 Nm. Για το 0-100 χλμ./ώρα επιταχύνεται σε 7,1 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του περιορίζεται στα 170 χλμ./ώρα.
Σε αυτή, η μπαταρία (επίσης, τύπου NMC) έχει ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 54,2 kWh η οποία δίνει μέγιστη τυποποιημένη αυτονομία 405 χλμ. (κατά WLTP).
Και στις δύο εκδόσεις του καινούργιου αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με εναλλασσόμενο ρεύμα σε παροχή ισχύος έως 11 kW.
Το Aceman E φορτίζει σε παροχή DC έως και 75 kW, ενώ το Aceman SE σε έως και 95 kW. Σε ταχυφορτιστή χρειάζεται λιγότερο από μισή ώρα για την πλήρωση με ενέργεια στο 10%-80%.
Η εμπρός ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο, ενώ πίσω υπάρχει διάταξη τριών συνδέσμων.
Τα αμορτισέρ είναι ψηλότερα από τα αντίστοιχα του MINI Cooper, καθώς η απόσταση του Aceman από το έδαφος είναι μεγαλύτερη, συγκριτικά. Συγκεκριμένα, φτάνει το 143 χλστμ. όπως ανακοινώνει η εταιρεία.
Τέλος, το βάρος του Aceman Eείναι 1.720 κιλά, χωρίς οδηγό και αποσκευές, και του Aceman SE 1.710 κιλά, επίσης χωρίς οδηγό και αποσκευές.
Το Aceman κατασκευάζεται στην Κίνα, προς το παρόν. Οι πληροφορίες από τα στελέχη της εταιρείας αναφέρουν ότι από το 2026 η παραγωγή του θα επιστρέψει στα πάτρια εδάφη, στο εργοστάσιό της που βρίσκεται στην Οξφόρδη.
Έτσι, θα αντισταθμιστεί η επιβάρυνση από τους επιπλέον δασμούς που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση σε όσα ηλεκτρικά μοντέλα κατασκευάζονται στην ασιατική χώρα και εισάγονται στη Γηραιά Ήπειρο.
«Πόσο MINI είναι στον δρόμο»;Κατά τη διάρκειά της επίσημης παρουσίασής του τον Τύπο, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Aceman τόσο εντός πόλης όσο και σε αυτοκινητόδρομο.
Ως οδηγός κάθεσαι σχετικά ψηλά και έχεις καλή ορατότητα. Αφού συνηθίσεις να ενημερώνεσαι για τις απαραίτητες πληροφορίες μέσω της κεντρικής οθόνης, θέλεις να ανακαλύψεις τις διαφορές στα προγράμματα του συστήματος «MINI Experience Modes».
Το ταμπλό έχει διαμορφωθεί με τη φιλοσοφία του κλασικού Mini. Το μικρότερης διαμέτρου τιμόνι, η μεγάλη κυκλική οθόνη OLED στο κέντρο και οι ολιγάριθμοι διακόπτες κάτω από αυτή είναι τα βασικά στοιχεία του.
Εάν έχεις στο μυαλό σου τα δεδομένα που επικρατούσαν στις προηγούμενες γενιές των μοντέλων της MINI, όπου οι πολυάριθμοι διακόπτες σε… ζάλιζαν, τώρα αισθάνεσαι σαν να λείπουν πολλά από το εσωτερικό του…
Το Aceman είναι ευρύχωρο για τους επιβάτες του και με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής. Η επένδυση και το πλαστικό προέρχονται από ανακυκλωμένο υλικό σε μεγάλο ποσοστό και είναι ανθεκτικά στον χρόνο, όπως δηλώνουν τα στελέχη της εταιρείας.
Το πορτμπαγκάζ είναι επίπεδο και η χωρητικότητά του είναι τουλάχιστον 300 λίτρα. Όταν διπλωθούν οι πλάτες του πίσω καθίσματος φτάνει ως τα 1.005 λίτρα.
Η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή, η αίσθηση του τιμονιού αλλάζει αναλόγως του επιλεγμένου προγράμματος και το επίπεδο θορύβου αυξάνεται όσο συμβαίνει το ίδιο και με την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου.
Τέλος, η επιτάχυνση είναι ικανοποιητική τόσο στην έκδοση με τους 184 PS όσο και σε αυτή με τους 218 PS, αν και η διαφορά μεταξύ των δύο δεν είναι τόσο μεγάλη όσο θεωρεί κάποιος βασιζόμενος μόνο στην εντύπωση που αφήνει η αυξημένη ισχύ, συγκριτικά.
Το νέο μοντέλο της MINI διατίθεται ήδη στη χώρα μας από την επίσημη ελληνική αντιπροσωπεία της εταιρείας και η τιμή πώλησης του Aceman E ξεκινά από τα 35.450 ευρώ και αυτή για το Aceman SE από τα 39.450 ευρώ, αντίστοιχα.
Περισσότερα για το νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο θα μπορούμε να σας πούμε στην δοκιμή του επί ελληνικού εδάφους.