Η νέα γενιά της BMW M3 θα περάσει σε μια φάση εξηλεκτρισμού με την ιπποδύναμη να ξεπερνά και τους 1.000 ίππους.

Η BMW ετοιμάζεται για την επόμενη γενιά της εμβληματικής της M3, η οποία αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο της γύρω στο 2028.

Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες θα εμφανιστεί με μία ηλεκτρική εκδοχή και μία έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης η οποία θα διαθέτει ήπια υβριδική τεχνολογία.

Σε αντίθεση με την plug-in υβριδική διάταξη της νέας M5, η παραλλαγή με κινητήρα εσωτερικής καύσης της επόμενης M3 θα χρησιμοποιεί ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48 volt σε συνδυασμό με έναν εξακύλινδρο κινητήρα.

Την απόφαση να χρησιμοποιηθεί ένα ήπιο υβριδικό αντί για ένα plug-in υβριδικό εξήγησε ο Dirk Häcker, επικεφαλής εξέλιξης στο τμήμα υψηλών επιδόσεων της BMW.

Ο Häcker σημείωσε ότι η προσθήκη του βάρους ενός plug-in υβριδικού συστήματος θα δικαιολογούνταν μόνο αν προσέφερε σημαντική ηλεκτρική αυτονομία, κάτι που δεν είναι το ζητούμενο για την M3.

Η ήπια υβριδική ρύθμιση στοχεύει στην ενίσχυση των επιδόσεων με μια μικρή ώθηση ισχύος και βελτιωμένη απόκριση χωρίς τα μειονεκτήματα μιας βαριάς μπαταρίας.

Οι πρώτες πληροφορίες την θέλουν να εφοδιάζεται με τετρακίνηση και στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο, με μικρό ενδεχόμενο να υπάρχει και έκδοση με μηχανικό κιβώτιο για τους πιο σκληροπυρηνικούς.

Η στρατηγική της BMW περιλαμβάνει επίσης μια αμιγώς ηλεκτρική M3, η οποία θα κινείται στην ίδια πλατφόρμα Neue Klasse με την έκδοση εσωτερικής καύσης.

Αυτή η πλατφόρμα θα κάνει το ντεμπούτο της με το νέο SUV iX3 και θα αποτελέσει επίσης τη βάση για την επερχόμενη σειρά 3 το 2026.

Η έκδοση EV της M3 αναμένεται να φτάσει πρώτη το 2027, ακολουθούμενη από την έκδοση εσωτερικής καύσης.

Οι προβλέψεις για την ισχύ της επόμενης γενιάς M3 δείχνουν ότι θα μπορούσε να ξεπεράσει τους 600 ίππους, βασιζόμενος στις δυνατότητες του σημερινού κινητήρα S58 που βρίσκεται στην M3 CS και την M4 CSL.

Ενώ η ηλεκτρική M3 αναμένεται να είναι ακόμη πιο ισχυρή, ενδεχομένως με μια διάταξη τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων, που θα αποδίδει συνδυαστικά πάνω από 1.000 ίππους.

Παρά την μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση, η BMW θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί το σήμα M3 τόσο για τα συμβατικά μοντέλα όσο και για τα ηλεκτρικά, διατηρώντας την κληρονομιά του πιο επιτυχημένου αυτοκινήτου υψηλών επιδόσεων.

Η BMW M αναμένει ότι μέχρι το 2030, τουλάχιστον το 80% των παραδόσεών της θα είναι EV, ενώ μόνο ένα μικρό μέρος θα είναι plug-in υβριδικά, υποδεικνύοντας μια σαφή στροφή προς την ηλεκτρική κινητικότητα.