Ο γίγαντας της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας εκδηλώνει το ενδιαφέρον του και στον τομέα των ρομπότ.

Η σχέση των αυτοκινητοβιομηχανιών με τα ρομπότ δεν είναι καινούργια. Η πιο διακεκριμένη περίπτωση ήταν εκείνη της Honda με το ρομποτάκι Asimo που έδειξε ότι αυτή η τεχνολογία μπορεί να έχει ευρεία διάδοση.

Το τελευταίο διάστημα τα ρομπότ έχουν γίνει της μόδας, με εταιρείες όπως η Tesla να βασίζουν μεγάλο μέρος της δραστηριότητάς τους για τα επόμενα χρόνια στον συγκεκριμένο τομέα.

Η Toyota συνεργάστηκε με τη Boston Dynamics για να βελτιώσει τις δυνατότητες του ανθρωποειδούς ρομπότ Atlas χρησιμοποιώντας τα Μεγάλα Μοντέλα Συμπεριφοράς (LBM) του Toyota Research Institute (TRI).

Η εστίαση του TRI στη ρομποτική έχει ως στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής μέσω προηγμένης τεχνητής νοημοσύνης και ρομποτικών τεχνολογιών.

Το ρομπότ Atlas, που αναπτύχθηκε από την Boston Dynamics, έχει ύψος 1,5 μέτρο και βάρος 196 κιλά.

Κατασκευασμένο από τιτάνιο και αλουμίνιο με 28 ηλεκτροκίνητες αρθρώσεις, το Atlas έχει σχεδιαστεί για να εκτελεί εργασίες παρόμοιες με αυτές ενός ανθρώπου, ειδικά σε βιομηχανικές εφαρμογές.

Η συνεργασία μεταξύ της Toyota και της Boston Dynamics επιδιώκει να διδάξει στον Atlas νέες συμπεριφορές και να ενισχύσει τις δεξιότητες επιδέξιου χειρισμού του, καθιστώντας τον πιο αποτελεσματικό στη διεκπεραίωση εργασιών δίπλα στον άνθρωπο.

Η τεχνολογία LBM θα εξοπλίσει το Atlas για την εκτέλεση ποικίλων εργασιών, με έμφαση στην προώθηση της κατανόησης των αλληλεπιδράσεων ανθρώπου-ρομπότ.

Τα ανθρωποειδή ρομπότ κερδίζουν σημαντικό ενδιαφέρον από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, με αρκετές εταιρείες να δοκιμάζουν αυτές τις μηχανές στις δραστηριότητές τους.

Η Hyundai σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει το Atlas στα εργοστάσιά της, ενώ άλλα ρομπότ, όπως το Phoenix της Sanctuary AI, το Apollo της Apptronik και το Figure 02, έχουν ήδη ενσωματωθεί σε διαδικασίες παραγωγής από εταιρείες όπως η Magna, η Mercedes-Benz και η BMW.

Το Optimus της Tesla και το Valkyrie της NASA είναι επίσης μεταξύ των αξιοσημείωτων ανθρωποειδών ρομπότ υπό ανάπτυξη.

Αυτή η συνεργασία αντιπροσωπεύει την ευρύτερη στρατηγική της Toyota να επενδύσει στη ρομποτική, παράλληλα με τα εγχειρήματά της στα αεροσκάφη κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (VTOL) και στα οχήματα για αποστολές στο διάστημα, σηματοδοτώντας μια σημαντική μετατόπιση της εστίασής της πέρα από την παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία.