Τροποποίηση 11 γραμμών, δημιουργία νέας γραμμής από το αεροδρόμιο και αλλαγές στα σημεία τερματισμού κάποιων λεωφορείων, ώστε να αποσυμφορηθεί το κέντρο της πόλης, περιλαμβάνει ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης που σχεδίασε ο ΟΣΕΘ, ο οποίος παρουσιάστηκε σήμερα στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Ο ΟΣΕΘ παρουσίασε τις αλλαγές που θα εφαρμοστούν στις 11 γραμμές που διέρχονται από τον δήμο Θεσσαλονίκης από την 1η Δεκεμβρίου, δηλαδή αμέσως μετά την έναρξη λειτουργίας της βασικής γραμμής του μετρό, αλλά και τη δημιουργία μίας γραμμής που θα ξεκινά από το αεροδρόμιο και θα καταλήγει στον σταθμό μετεπιβίβασης της Νέας Ελβετίας. Μεταξύ των αλλαγών περιλαμβάνεται η απομάκρυνση γραμμών από το πέταλο της Αριστοτέλους και που αποτελούσε πάγιο αίτημα του κεντρικού δήμου. Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας, ο νέος οδικός χάρτης έχει ξεκάθαρη στόχευση να προωθήσει τη μετεπιβίβαση και τη συνεργασία των μέσων μαζικής μεταφοράς και θα συμβάλει στην καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών.
Στον χαιρετισμό του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σημείωσε πως ο νέος χάρτης είναι αποτέλεσμα συστηματικής προσπάθειας που έχει καταβληθεί από πολλούς, από την κοινωνία των πολιτών και από φορείς που εποπτεύει το υπουργείο και πρόσθεσε πως η τιμολογιακή πολιτική κομίστρου θα ανακοινωθεί τις αμέσως επόμενες ημέρες. Τόνισε, πάντως, ότι το σχέδιο δεν είναι θέσφατο και σίγουρα θα χρειαστεί προσθήκες και τροποποιήσεις, λέγοντας πως θα επαναξιολογηθεί εντός εξαμήνου από την εφαρμογή του, από την οποία θα προκύψει η λειτουργικότητά του. Επίσης επανέλαβε ότι η επέκταση του μετρό προς Καλαμαριά θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του ’25 και σε λιγότερο από τρία χρόνια θα είναι έτοιμο και το Flyover.
Ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, σημείωσε ότι σχεδιάζονται και αλλαγές σε στους δύο τερματικούς σταθμούς του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού και της Νέας Ελβετίας, ώστε να είναι πιο λειτουργικοί. Ο κ. Οικονόμου ήταν κατηγορηματικός ως προς την ασφαλή λειτουργία του μετρό και σχολιάζοντας τα σχετικά ερωτήματα είπε χαρακτηριστικά «πυροβολούμε τα πόδια μας».
Έργο που καταρτίστηκε με σκληρή δουλειά χαρακτήρισε το σχέδιο η γενική γραμματέας Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα, τονίζοντας πως ήταν αντικειμενικά μία πολύ δύσκολη άσκηση. «Αναδιαρθρώνουμε ουσιαστικά τις συγκοινωνίες χωρίς κενές εξαγγελίες, με στενή παρακολούθηση και στοχευμένες παρεμβάσεις με μόνο γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη», ανέφερε.
Στις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμού, την επέκταση του οποίου εμποδίζει η υπάρξει ενός σχολείου εστίασε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης. Όπως ανέφερε, το οικόπεδο μπορεί να αποδεσμευτεί, καθώς στα 300 μέτρα υπάρχει άλλος χώρος για σχολείο και ζήτησε χρηματοδότηση για την ανέγερση του σχολικού κτηρίου.
Από την πλευρά του, ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις προωθούμενες αλλαγές, λέγοντας ότι «επιτέλους αυτή η πόλη βγαίνει από τον συγκοινωνιακό αναλφαβητισμό».
Οι βασικές αλλαγές
Οι βασικές αλλαγές, τις οποίες παρουσίασε ο διευθυντής συγκοινωνιακού έργου του ΟΣΕΘ, Σαμ Σαλέμ, είναι οι εξής:
· Τροποποιούνται έντεκα λεωφορειακές γραμμές.
· Δημιουργείται μια νέα γραμμή Νέα Ελβετία – Αεροδρόμιο- Νέα Ελβετία για τη σύνδεση του αερολιμένα της πόλης με τον σταθμό μετεπιβίβασης της Ν. Ελβετίας, διερχόμενη από πολλαπλές περιοχές των δήμων Θέρμης και Πυλαίας-Χορτιάτη.
· Στον σταθμό μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία, προστίθεται ένα ζεύγος στάσεων προκειμένου να σταματάνε τα λεωφορεία των γραμμών Νο 4 «Καλαμαριά-Χαριλάου», Νο 66 «Χαριλάου-Θέρμη που δεν τροποποιούνται.
· Απομακρύνονται δύο Λεωφορειακές Γραμμές από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό: No 11 «Πυλαία-Ν.Σ.Σ.» και Νο 17 «Τριανδρία-Ν.Σ.Σ.»
· Απομακρύνονται αρχικά δύο Λεωφορειακές Γραμμές από Τ.Σ. Αριστοτέλους (Νο 21 «Εύοσμος-Αριστοτέλους», Νο 57 «Χορτιάτης-Αριστοτέλους)
· Απομακρύνονται επιπλέον δυο Λεωφορειακές Γραμμές από το κέντρο της Θεσσαλονίκης (Νο 20 «Μενεμένη-Ερμού», Νο 58 «Πανόραμα-Βενιζέλου»)
· Θεσπίζεται ξεκάθαρη τροφοδοτική λειτουργία των αστικών/περιαστικών/υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών (Λεωφορειακές γραμμές που διέρχονται από σταθμούς μετεπιβίβασης Ν.Σ.Σ., σταθμό ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΤΣ Σταυρούπολης, Νέας Ελβετίας, Α.Σ.ΙΚΕΑ) προς το ΜΕΤΡΟ
Οι τροποποιήσεις των 11 γραμμών
1. Νο 10 «Χαριλάου-Ν.Σ.Σ.» – προβλέπεται διέλευση της γραμμής από τον άξονα της οδού Τσιμισκή αντί του άξονα της οδού Εγνατία
2. Νο 11 «Πυλαία-Ν.Σ.Σ.» – δημιουργείται σύνδεση της γραμμής από το Τ.Σ. Πυλαίας μέχρι το σταθμό Σιντριβάνι του ΜΕΤΡΟ και κατάργηση του τμήματος από το κέντρο της πόλης (Σιντριβάνι) μέχρι τον Ν.Σ.Σ.
3. Νο 11Τ «Πυλαία-Χαριλάου» – δομείται επέκταση της διαδρομής της γραμμής μέχρι τον σταθμό της Νέας Ελβετίας (σύνδεση τερματικών σταθμών Πυλαίας, Χαριλάου και Ν. Ελβετίας)
4. Νο 17 «Τριανδρία-Ν.Σ.Σ.» – συνδέεται η γραμμή με στάσεις μετρό «Πανεπιστήμιο», «Συντριβάνι», «Αγίας Σοφίας», με παράλληλη κατάργηση του τμήματος της γραμμής μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό
5. Νο 20 «Μενεμένη-Αριστοτέλους» – απομακρύνεται από τον κεντρικό χώρο του Τ.Σ. Αριστοτέλους και προβλέπεται διέλευση της γραμμής μέσω των οδών Ίωνος Δραγούμη και Βενιζέλου
6. Νο 21 «Εύοσμος-Αριστοτέλους» απομακρύνεται από τον Τ.Σ. Αριστοτέλους και εφαρμόζεται διέλευση της γραμμής μέσω των οδών Ίωνος Δραγούμη και Βενιζέλου
7. Νο 30 «Τριανδρία-Αποθήκη» (μια καίρια εγκάρσια γραμμή από βορρά προς νότο) – επεκτείνεται η διαδρομή της μέχρι την Καλαμαριά στο ύψος της οδού Χηλής (Κερασούντος), με επιστροφή μέσω οδών Τάκη Οικονομίδη-Πλούτωνος
8. Νο 36 «Βούλγαρη-Ζώνη Καινοτομίας» (μια σπουδαία γραμμή εξυπηρέτησης της ΝΑ ζώνης) -δημιουργείται καίρια σύνδεση της γραμμής με τον σταθμό της Ν. Ελβετίας, για κάθε δυνατότητα μετεπιβιβάσεων
9. Νο 45 «ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-ΚΤΕΛ Χαλκιδικής» – προχωρά η απευθείας σύνδεση της γραμμής με τον σταθμό της Ν. Ελβετίας και, άρα, με το μετρό
10. Νο 57 «Χορτιάτης-Αριστοτέλους» – σύνδεση της γραμμής από τον Τ.Σ. Χορτιάτη μέχρι τον Ν.Σ.Σ. με ταυτόχρονη απομάκρυνση της γραμμής από τον Τ.Σ. Αριστοτέλους στο κέντρο της πόλης
11. Νο 58 «ΤΣ Χορτιάτη – Πανόραμα-Βενιζέλου» – σύνδεση της γραμμής από τον Τ.Σ. Χορτιάτη μέχρι το σταθμό της Ν. Ελβετίας, με ταυτόχρονη απομάκρυνση της γραμμής από το κέντρο της πόλης της Θεσσαλονίκης (οδός Βενιζέλου). Εξετάζεται ως εναλλακτική διαδρομή η διέλευση της γραμμής από την οδό Βούλγαρη και από τις στάσεις ΜΕΤΡΟ «25ης Μαρτίου» και «Βούλγαρη».