Η ανανέωση του Renault Clio V αφορά προφανώς και στην έκδοσή του με τον κινητήρα διπλού καυσίμου, μια από τις πιο συμφέρουσες και πρακτικές επιλογές στη supermini κατηγορία οχημάτων.

Η επιμονή των ανθρώπων της Renault στη χρήση του υγραερίου κίνησης σε κάποια από τα μοντέλα της είναι γνωστή. Πάντα ήταν μια εναλλακτική λύση, όμως στην εποχή μας προτείνεται ως μία από τις πιο συμφέρουσες -αν όχι η καλύτερη- για όποιον θέλει ένα αυτοκίνητο για το οποίο να μην πληρώνει πολλά χρήματα κατά τον ανεφοδιασμό του.

Η γαλλική εταιρεία έχει αναπτύξει το δικό της σύστημα αποθήκευσης και καύσης στον κινητήρα του υγραερίου κίνησης (LPG), είτε ως κύριο καύσιμο είτε ως συμπληρωματικό της βενζίνης.

Το Clio V είναι ένα από τα μοντέλα της το οποίο εφοδιάζεται με αυτό, ένα σύστημα το οποίο τοποθετείται εξαρχής στο αυτοκίνητο και έχει την ασφάλεια και την εγγύηση του κατασκευαστή.

Φυσικά, αυτή η έκδοση του μοντέλου διαθέτει ταυτόχρονα και κλασικό σύστημα τροφοδοσίας με βενζίνη γεγονός που προσδιορίζει το αυτοκίνητο ως διπλού καυσίμου.

Σύμφωνα με όσα ορίζονται στον Κανονισμό υπ’ αριθμόν 120 της Οικονομικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (ΟΕΕ/ΗΕ), «κινητήρας διπλού καυσίμου είναι ο κινητήρας που είναι σχεδιασμένος να λειτουργεί ταυτόχρονα με υγρό και αέριο καύσιμο, όπου τα δύο καύσιμα μετρώνται χωριστά και η καταναλωθείσα ποσότητα ενός καυσίμου σε σχέση με το άλλο μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τη λειτουργία».

Η ανανέωση του Clio VΤον Απρίλιο του 2023 η Renault παρουσίασε επίσημα την επανασχεδιασμένη έκδοση της πέμπτης γενιάς του Clio. Το αποτέλεσμα της ανανέωσης ήταν μια αισθητική ταύτιση του supermini μοντέλου της με στοιχεία αυτής που αφορά στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματά της, στα οποία οι σχεδιαστές της έχουν μεγαλύτερη ελευθερία εφαρμογής των ιδεών τους.

Έτσι, του προσδόθηκε πιο δυναμική εμφάνιση από πριν, χωρίς να μεταβληθούν ουσιαστικά η γενικότερη γραμμή του αμαξώματός του και οι αναλογίες του.

Στο εμπρός μέρος, η μάσκα μεγάλωσε σε έκταση και σε αυτή ενσωματώθηκε καινούργια γρίλια με πολυάριθμα προεξέχοντα στοιχεία όπως και το καινούργιο έμβλημα της εταιρείας.

Επίσης, διαφοροποιημένα είναι τόσο τα φώτα όσο και ο προφυλακτήρας. Στις άκρες αυτού έχουν τοποθετηθεί νέα LED φώτα ημέρας, τα οποία μοιάζουν με αιχμή βέλους τρόπον τινά. Το αποτέλεσμα είναι αυτό που τα στελέχη της εταιρείας ονομάζουν «Nouvelle Vague» (παραπέμποντας στην προ εξηκονταετίας επικράτηση της καλλιτεχνικής τάσης του λεγόμενου «νέου κύματος»).

Οι αλλαγές στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου αφορούν επίσης στα εκεί φώτα τα οποία δείχνουν λίγο μεγαλύτερα, ευκρινέστερα και με αυξημένη φωτεινότητα από πριν, όπως και στον προφυλακτήρα.

Ο τελευταίος έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι πιο ογκώδης και να κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει ευρύτερο, συγκριτικά. Σε αυτό συμβάλλει και το γεγονός ότι στις δύο άκρες του έχουν διαμορφωθεί ανοίγματα τα οποία τον κάνουν να είναι και περισσότερο ανάγλυφος.

Τέλος, εξωτερικά, επιπλέον καινούργια στοιχεία είναι οι νέας σχεδίασης τροχοί και τα συνολικά επτά διαφορετικά χρώματα για το αμάξωμα με τα οποία διατίθεται πλέον το αυτοκίνητο.  

Στο εσωτερικό του, οι αλλαγές στο επανασχεδιασμένο Clio V είναι λίγες και στοχευμένες με σκοπό τη βελτίωση της άνεσης των επιβατών και της εικόνας του, όπως και της ποιότητας.

Σύμφωνα με τη Renault, δόθηκε έμφαση στην ευρύτερη χρήση ανακυκλωμένου υλικού Tencel στην ταπετσαρία και τοποθετήθηκε περισσότερο αφρώδες υλικό στα καθίσματα, για να είναι πιο άνετα και να συγκρατούν καλύτερα το σώμα από πριν.

Επίσης, στον πίνακα οργάνων υπάρχει έγχρωμη οθόνη 7,0 ιντσών ή 10,0 ιντσών, αναλόγως της εξοπλιστικής έκδοσης. Αντίστοιχα, η κεντρική οθόνη αφής είναι είτε 7,0 ιντσών είτε 9,3 ιντσών.

Με την ευκαιρία ανανέωσης του μοντέλου, αναβαθμίστηκε και το επίπεδο εξοπλισμού του. Το αυτοκίνητο, αναλόγως της εξοπλιστικής έκδοσης, διαθέτει έως και 20 συστήματα ενημέρωσης και υποβοήθησης του οδηγού.

Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνονται σύστημα προειδοποίησης για ενδεχόμενη σύγκρουση, αναγνώρισης πεζού ή δικυκλιστή, αυτόματη πέδηση, κάμερα προβολής εικόνων 360 μοιρών γύρω από το όχημα ακόμα και ενεργό σύστημα cruise control που επιτρέπει ημιαυτόματη οδήγηση Επιπέδου 2.

Κεντρική θέση του εξοπλιστικού τομέα είναι το σύστημα Multi-Sense μέσω του οποίου ο οδηγός είναι σε θέση να παραμετροποιεί τον τρόπο απόδοσης της ροπής στους τροχούς, μέσω των προγραμμάτων «Eco», «Sport» και «My Sense», όπως και το χρωματικό περιβάλλον στο εσωτερικό του οχήματος.

Οδηγώντας το ανανεωμένο Clio VΤο γεγονός ότι η συγκεκριμένη έκδοση του γαλλικού supermini είναι διπλού καυσίμου προτάσσει το βασικό πλεονέκτημά του. Δεν είναι άλλο από το, συγκριτικά, μικρότερο κόστος ανεφοδιασμού με υγραέριο κίνησης συγκριτικά με αυτό της βενζίνης κάθε φορά.

Το αυτοκίνητο διαθέτει δύο πλήρη ντεπόζιτα καυσίμου. Αυτό του LPG έχει χωρητικότητα 32 λίτρα και της βενζίνης 39 λίτρα, αντίστοιχα. Αυτό σημαίνει ότι το Clio έχει τη δυνατότητα να διανύσει περισσότερα από 1.000 χλμ. μέχρι τον αναγκαστικό ανεφοδιασμό του (σύμφωνα με τις τυποποιημένες τιμές κατανάλωσης κατά WLTP).

Βεβαίως, στην πράξη, η συνολική συνδυαζόμενη αυτονομία είναι χαμηλότερη, ωστόσο πλησιάζει τα 800 χλμ., όπως διαπιστώσαμε, κάτι που προφανώς είναι σημαντικό.

Ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας του αποδίδει μέγιστη ισχύ 101 ίππους (100, ονομαστικά) όταν χρησιμοποιεί το υγραέριο κίνησης και 91 ίππους (90, ονομαστικά) με τη βενζίνη.

Κατά συνέπεια, όταν λειτουργεί με το πρώτο έχει καλύτερες επιδόσεις ενώ εκπέμπει μικρότερη ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα, συγκριτικά.

Η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται με πρωτεύον καύσιμο το υγραέριο κίνησης. Στα αριστερά του ταμπλό -και σχετικά χαμηλά- υπάρχει η φωτεινή ένδειξη για την ποσότητά του στο αντίστοιχο ντεπόζιτο και ένας διακόπτης μέσω του οποίου o οδηγός μπορεί να επιλέξει την κίνηση του αυτοκινήτου με βενζίνη και τούμπλαλιν. Η ένδειξη για την υπάρχουσα ποσότητα της αυτής υπάρχει στον πίνακα οργάνων, κλασικά.

Σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η Renault, το βάρος της έκδοσης διπλού καυσίμου τού επανασχεδιασμένου Clio V είναι κατά 116 κιλά μεγαλύτερο από αυτό της εκδοχής του με τον 1.0 TCe των 91 ίππων (90, ονομαστικά) που λειτουργεί μόνο με βενζίνη.

Η έκδοση διπλού καυσίμου του μοντέλου διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων το οποίο έχει σχετικά καλή αίσθηση στις αλλαγές των σχέσεων.

Τα καθίσματα είναι λίγο πιο μαλακά από ό,τι ισχύσει σε άλλα ανταγωνιστικά οχήματα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Η θέση οδήγησης είναι καλή και ρυθμίζεται μέχρι χαμηλά και το ωφέλιμο ύψος είναι καλό για όλους τους επιβάτες.

Ωστόσο, το ωφέλιμο μήκος για τους πίσω επιβάτες είναι οριακό ακόμα και για αυτούς μετρίου αναστήματος Επίσης, η είσοδος και η έξοδος προς και από το εκεί κάθισμα δεν γίνεται απρόσκοπτα.

Πάντως, ο εσωτερικός χώρος είναι καλός για τέσσερις ενήλικες και το πορτμπαγκάζ ικανοποιητικό παρά την ύπαρξη και δεύτερου ντεπόζιτου στο όχημα.

Η εμπρός ανάρτησή του είναι αποτελείται από γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο, ενώ πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας. Η ρύθμισή της είναι σχετικά σφιχτή, ωστόσο είναι άνετη και απορροφά ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες του δρόμου, στην πλειονότητα των περιπτώσεων.

Στον δρόμο, το ανανεωμένο Clio V διπλού καυσίμου διατηρεί τα οδηγικά χαρακτηριστικά τού μοντέλου. Φυσικά, το αυξημένο βάρος του επηρεάζει την ικανότητα επιτάχυνσης -ιδίως εν κινήσει- κάτι που αναγκάζει τον οδηγό να αλλάζει ταχύτητες πιο συχνά.

Το επίπεδο θορύβου τού κινητήρα είναι σχετικά χαμηλό είτε λειτουργεί με υγραέριο κίνησης είτε με βενζίνη. Επίσης, δεν γίνεται ενοχλητικός ακόμα και όταν ο οδηγός πιέζει το δεξί πεντάλ για να κινηθεί λίγο πιο γρήγορα.

Η οδική συμπεριφορά του είναι ουδέτερη σε γενικές γραμμές και θα υποστρέψει μόνο όταν το παρακάνει ή το επιδιώξει ο οδηγός. Επίσης, τα φρένα του είναι σχετικά καλά σε απόδοση για τα δεδομένα της κατηγορίας και το σύστημα πέδησης αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω.

Τέλος, σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση καυσίμου, η μέση τιμή που μετρήσαμε κινούμενοι με υδρογόνο κίνησης ήταν 8,9 λίτρα/100 χλμ. Η αντίστοιχη με τη βενζίνη ήταν 7,4 λίτρα/100 χλμ.

Το επανασχεδιασμένο Clio V δημιουργήθηκε με σκοπό να δείχνει πιο δυναμικό αλλά χωρίς να χάσει το στυλ του. Τα σύγχρονα αισθητικά στοιχεία του το κάνουν να ελκύει περισσότερο το ενδιαφέρον από πριν.

Ωστόσο, οι άνθρωποι της Renault το έκαναν να είναι και πιο φιλικό προς το περιβάλλον και επικαιροποίησαν τον εξοπλισμό του.

Στη χώρα μας, η έκδοση διπλού καυσίμου του μοντέλου κοστίζει 1.300 ευρώ περισσότερο από αυτή μόνο με τον βενζινοκινητήρα, πάντα για τις βασικές εκδόσεις τους -αντίστοιχα- και όπως αναγράφεται στον τιμοκατάλογο της επίσημης ελληνικής αντιπροσωπείας τη στιγμή που συντάσσονται αυτές οι γραμμές.

Με δεδομένο το γεγονός ότι το σύστημα τοποθετείται από το εργοστάσιο και σύμφωνα με τις πιο αυστηρές προδιαγραφές που πρέπει, ενισχύει την αίσθηση ασφάλειας και αξιόπιστης λειτουργίας του.

Το οικονομικό όφελος για τον οδηγό από τον ανεφοδιασμό του με υγραέριο κίνησης είναι μεγάλο κάθε φορά και πάντα υπάρχει η δυνατότητα συνέχισης του ταξιδιού με τη βενζίνη.

Κρίνουμε ότι το επιπλέον κόστος για την απόκτηση της συγκεκριμένης έκδοσης είναι διαχειρίσιμο, σε αυτό το ποσό χρημάτων που χρειάζεται για την απόκτηση του μοντέλου.

Συνεπώς, όποιος υποψήφιος αγοραστής θέλει ένα καινούργιο αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας το οποίο να είναι οικονομικό μετά την απόκτησή του καλό είναι να το συμπεριλάβει στη λίστα του και να το δει από κοντά.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Renault Clio V restyle 1.0 TCe LPG 100 PSΚινητήρας: Τρικύλινδρος σε σειρά, 999 ccΜέγιστη ισχύς: 101  PS/4.600-5.000 rpm (LPG), 91 PS/4.600-5.000 rpm (Βενζίνη)Μέγιστη ροπή: 170 Nm/2.000-3.500 rpm (LPG), 160 Nm/2.100-3.750 rpm (Βενζίνη)Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούςΚιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεωνΕπιτάχυνση 0-100 km/h: 11,8 sec (LPG), 12,5 sec (Βενζίνη)Τελική ταχύτητα: 174 km/hΜέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 6,9 (LPG), 5,4 (Βενζίνη)/ 8,9 lt/100 km (LPG), 7,4 lt/100 km (Βενζίνη)Εκπομπές CO2: 107 gr/km (LPG), 121 gr/km (Βενζίνη)Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.053/1.798*/1.439 mmΜεταξόνιο: 2.583 mmΒάρος: 1.144 kgΧώρος αποσκευών: 434-1.467 ltΤιμή: Από 21.870 ευρώ («Evolution»)

* Με διπλωμένους τους εξωτερικούς καθρέφτες.