Οδηγούμε την Ducati DesertX σε μια έκδοση αφιερωμένη σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο της Audi για το Rally Dakar.
Έναν χρόνο μετά την πρώτη μου επαφή με την Ducati DesertX, είχα την ευκαιρία να περάσω μερικές ημέρες ξανά με την μοτοσικλέτα-έκλπηξη των Ιταλών. Αυτήν τη φορά βρέθηκα στη σέλα της ειδικής έκδοση RR22 που η Ducati είχε αφιερώσει στο αγωνιστικό Audi RS Q e-tron με το οποίο η γερμανική μάρκα παίρνει μέρος στο Rally Dakar.
Για μια ακόμα φορά θα κόψω τα πολλά-πολλά γιατί η πραγματικότητα αυτής της μοτοσικλέτας δεν χρειάζεται καμία απολύτως σάλτσα. Παρά το γεγονός ότι ήμουν υποψιασμένος από την προηγούμενη φορά, πάλι βρέθηκα να σταματάω μετά από μερικά χιλιόμετρα στην άκρη του δρόμου και να μονολογώ μέσα από το κράνος μου «τι μοτοσικλετάρα είναι αυτή!».
Όπως και την πρώτη φορά, έτσι και τώρα η Ducati κατάφερε να με κάνει να αναρωτηθώ πως γίνεται ένα εργοστάσιο που δεν είχε καμία σχέση με το χώμα πριν από μερικά χρόνια, να κατασκευάσει μια μοτοσικλέτα όπως η DesertX. Μιλάμε για ένα μοντέλο που όχι μόνο δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις εδραιωμένες δυνάμεις στην κατηγορία, αλλά ξεχειλώνει τον πήχη βάζοντάς τον σε ύψη που δεν ξέρω αν μπορούν οι υπόλοιποι να φτάσουν. Αυτά… τα είπα και ξεθύμανα!
Εντυπωσιακός χρωματισμός
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή κοιτάζοντας την εμφάνιση της μοτοσικλέτας. Η ειδική έκδοση RR22 έχει άμεση σχέση με την αγωνιστική Audi RS Q e-tron. Ο μαύρος χρωματισμός συνοδεύεται από μια σειρά γραφικών που βρίσκονται στα πλευρικά πλαστικά και στο φτερό εμπρός. Υπάρχουν σημεία με κόκκινο χρωματισμό, ενώ τα γραφικά είναι σε μια από τις… 50 αποχρώσεις του γκρι. Χωρίς αμφιβολία η έκδοση RR22 είναι πιο εντυπωσιακή από την κλασική λευκή της DesertX.
Το συνολικό σχήμα της μοτοσικλέτας είναι επιθετικό και αρκετά εντουράδικο, με πολλές λεπτομέρειες να το κάνουν να ξεχωρίζει. Οι στρογγυλοί προβολείς LED στη μάσκα εμπρός με την ιδιαίτερη ζελατίνα και τα χαρακτηριστικά DRL φώτα ημέρας, το ογκώδες ρεζερβουάρ, η σωστά μελετημένη σέλα και φυσικά το ρετρό πίσω φωτιστικό σώμα είναι μερικά από εκείνα που θα παρατηρήσει κάποιος.
Ο αναβάτης που θα βρεθεί στη σέλα της DesetX θα βρει απέναντί του μια κάθετα τοποθετημένη οθόνη TFT 5 ιντσών ελεγχόμενη από τους διακόπτες στην αριστερή πλευρά του τιμονιού. Διαθέτει σύστημα συνδεσιμότητας και ενσωματωμένη πλοήγηση Στροφή/Στροφή, ενώ έχει δύο διαφορετικά γραφικά Standard και Rally. Η θέση οδήγησης είναι όρθια και πολύ άνετη με το φαρδύ τιμόνι να χαρίζει καλό έλεγχο. Σωστά μελετημένη είναι και η θέση όταν σηκωθείς όρθιος για να οδηγήσεις εκτός δρόμου με τα πόδια να έχουν ιδανικά στηρίγματα στο σώμα.
Συνολικά, η Ducati DesertX RR22 καταφέρνει να κρατήσει ψηλά τη «σχεδιαστική» σημαία των Ιταλών διατηρώντας παράλληλα και ένα υψηλό επίπεδο ποιότητας κατασκευής.
Δικύλινδρος με ψυχή και φαντασία
Ο κινητήρας της DesertX RR22 είναι ο γνωστός δικύλινδρος L2, Testastretta των 937 κ.εκ. Το σύνολο αποδίδει 110 ίππους στις 9.250 σ.α.λ. και 92 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ. και συνοδεύεται από μια πλούσια σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων που κάνουν τη ζωή του αναβάτη εύκολη. Η DesertX RR22 διαθέτει έξι επιλογές οδήγησης, τέσσερις για άσφαλτο (Wet, Urban, Sport, Touring) και δύο για χώμα (Rally, Enduro). Κάθε μία είναι αρχικά ρυθμισμένη σύμφωνα με τις επιλογές του εργοστασίου, αλλά ο αναβάτης μπορεί να κάνει ότι θέλει, παραμετροποιώντας κάθε σύστημα της μοτοσικλέτας.
Η DesertX είναι εξοπλισμένη και με σύστημα quickshifter στο κιβώτιο ταχυτήτων απλοποιώντας το ανέβασμα και το κατέβασμα σχέσεων, ενώ από το τιμόνι μπορεί να ελέγξει ο αναβάτης και το σύστημα Cruise Control. Όλα είναι εύκολα προσβάσιμα στην DesertX και κυρίως λειτουργούν. Κάθε αλλαγή που κάνεις έχει νόημα διότι την αντιλαμβάνεσαι στην πράξη και αυτό δίνει ακόμα μεγαλύτερη αξία στα ηλεκτρονικά συστήματα των Ιταλών.
Όσο για τη λειτουργία του κινητήρα, αυτή είναι απολαυστική. Έχοντας απλώσει σωστά σε όλη την κλίμακα του στροφομέτρου τη δύναμη η Ducati έχει πετύχει να φτιάξει ένα αποτελεσματικό και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σύνολο. Δύναμη και ροπή υπάρχει άφθονη στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, ενώ πιο ψηλά η αίσθηση της δύναμης είναι ακόμα πιο ισχυρή.
Αυτό που θα ξεχωρίσει κανείς είναι ο τρόπος που μεταμφιέζεται ο κινητήρας με τη βοήθεια των ηλεκτρονικών. Ότι επιλέξεις σε πρόγραμμα οδήγησης και συστήματα υποβοήθησης αυτό ακριβώς θα πάρεις. Μια ήρεμη μοτοσικλέτα με ομαλή απόκριση στην πόλη, μια διασκεδαστική μοτοσικλέτα όταν βγεις στο χώμα με απόλυτα ελεγχόμενη ισχύ και ροπή, μια γρήγορη μοτοσικλέτα στις στροφές και μια μοτοσικλέτα που ταξιδεύει αθόρυβα και χωρίς ίχνος κραδασμούς. Σας το είπα από την αρχή… είναι μοτοσικλετάρα.
Όσο για την κατανάλωση, αυτή κυμάνθηκε από 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα στο ταξίδι μέχρι 6,1 λίτρα στην πόλη και σε σπορ οδήγηση. Σε ένα γρήγορο πήγαινε-έλα στην Κέρκυρα κατάφερα με ένα ρεζερβουάρ (21 λίτρα) να διανύσω σχεδόν 400 χιλιόμετρα.
Μία για όλα και όλα για μία
Μπορεί η DesertX να φαίνεται ψηλή και… χωμάτινη, αλλά πιστέψτε με, στρίβει και συμπεριφέρεται σαν Ducati. Τα περιθώρια κλίσεων είναι πολύ μεγάλα και ο ισορροπημένος τρόπος με τον οποίο έχει σχεδιαστεί το ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα χαρίζουν χαμόγελα ευτυχίας στον αναβάτη.
Για να επιτευχθεί αυτή η συμπεριφορά έχουν επιστρατευτεί ποιοτικές λύσεις σε αναρτήσεις και φρένα. Η μελετημένη γεωμετρία του πλαισίου βγάζει τον καλύτερο εαυτό του χάρη στις εξαιρετικές αναρτήσεις της KYB.
Τόσο το εμπρός ανεστραμμένο πιρούνι των 46 χιλ. όσο και το μονό αμορτισέρ πίσω (πλήρως ρυθμιζόμενα) λειτουργούν άψογα, «διαβάζουν» με ακρίβεια το έδαφος και με προοδευτικό τρόπο περνάνε όλες τις πληροφορίες στον αναβάτη. Τα φρένα της Brembo ακολουθούν και εκείνα το δρόμο της προοδευτικότητας, ρυθμισμένα ιδανικά για μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας σε άσφαλτο και χώμα.
Στην πόλη έχεις ένα ευέλικτο και διασκεδαστικό δίκυκλο με το οποίο μπορείς να κινείσαι όλη μέρα χωρίς να κουράζεσαι. Στο επαρχιακό δίκτυο και στους δρόμους με στροφές θα απολαύσεις μια αυθεντική Ducati η οποία στρίβει με αυτοπεποίθηση, ενώ στον αυτοκινητόδρομο η εξαιρετική κάλυψη από τα στοιχεία της φύσης θα σου δώσει τη δυνατότητα να διανύσεις μεγάλες αποστάσεις χωρίς να κουραστείς.
Έχοντας απολαύσει την εμπειρία της ασφάλτου με την DesertX έρχεται η στιγμή να πατήσεις τους τροχούς της στο έδαφος για το οποίο φτιάχτηκε εξαρχής – το χώμα. Από τον τρόπο με τον οποίο κάνει έναν μέτριο αναβάτη στο χώμα να ξεπερνάει εύκολα τα όριά του, να απολαμβάνει μονοπάτια και πατημένα κομμάτια και να τον διασκεδάζει χωρίς φόβο και άγχος μπορεί κανείς να αντιληφθεί το μέγεθος του επιτεύγματος της Ducati. Θυμίζουμε ότι αυτή είναι η πρώτη φορά που η Ducati κατασκευάζει μοτοσικλέτα με εμπρός τροχό 21 ιντσών!
Το αγκάθι
Πιο αγκάθι και πιο ελάττωμα να βρει κανείς σε αυτήν τη μοτοσικλέτα. Για τα μάτια του κόσμου θα πω μόνο ότι το μενού στην οθόνη TFT είναι αρκετά περίπλοκο και απαιτεί εξοικείωση για να το συνηθίσεις. Αυτά…
Τι όνειρο είδαν εκεί στην Μπολόνια
Έναν χρόνο μετά την πρώτη μου εμπειρία με την Ducati DesertX μπορώ με ασφάλεια να χαρακτηρίσω αυτήν τη μοτοσικλέτα το «Θαύμα του Μπόργκο Πανιγκάλε». Σε μια πολύ δύσκολη κατηγορία μοτοσικλετών όπου έχουν ξεπηδήσει ένας σκασμός μοντέλα από όλες τις μεριές του πλανήτη, η Ducati κατάφερε να βάλει τα γυαλιά σε όλους. Μια μοτοσικλέτα με πλούσιο παλμαρέ, που μπορεί με την ίδια άνεση να βγάλει αγώνα Rally Raid και την επόμενη μέρα να σε πάει στη δουλειά σου.
Όλα τα στοιχεία της Ducati DesertX RR22 ΕΔΩ.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Ducati DesertX RR22Κινητήρας: Δικύλινδρος L2, υγρόψυκτος, Δεσμοδρομικό σύστημαΚυβισμός: 937 ccΙσχύς: 110 PS / 9.250 rpmΡοπή: 92 Nm / 6.500 rpmΤροφοδοσία: Ψεκασμός με Ride by WireΚιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικό με quickshifterΠλαίσιο: Ατσάλινο χωροδικτύωμαΡεζερβουάρ: 21 LΤροχοί: 21 ιντσών εμπρός και 18 ιντσών πίσωΦρένα: Brembo, δίσκοι 320 χιλ εμπρός και ρυθμιζόμενο ABS στροφήςΒάρος: 223 kg (Γεμάτο)Μεικτή κατανάλωση: 6,4 L/100 kmΤιμή πώλησης: 19.800 ευρώ
Εξοπλισμός αναβάτη MOTO MARKET