Οδηγούμε την καινούρια BMW F 800 GS και ξεχωρίζουμε με τον απόλυτο τρόπο την «ήρα από το στάρι».

Κάθε φορά που παραλαμβάνω μια μοτοσικλέτα της BMW Motorrad για δοκιμή από τα κεντρικά της εταιρείας για κάποιο λόγο στο μυαλό στριφογυρίζει η φράση «στο τέλος όλοι BMW θα πάρετε». Την είχε πει ένας μεγάλος δάσκαλος (δικός μου) των δύο τροχών πριν από πολλές δεκαετίες και αλήθεια με στοιχειώνει ακόμα και σήμερα.

Επτά ημέρες παρέα με την καινούρια BMW F 800 GS και με σχεδόν 600 χιλιόμετρα περισσότερα στο οδόμετρό της, φτάνω ξανά στα κεντρικά της εταιρείας να την παραδώσω ελαφρώς πιο βρώμικη και ταλαιπωρημένη από ότι την παρέλαβα. Εκείνη τη στιγμή στο μυαλό μου έρχεται ξανά η φράση του αγαπημένου φίλου και πιάνω τον εαυτό μου να χαμογελάω και να μονολογώ: «γαμώτο, πόσο δίκιο είχες!».

Αλλαγή πλεύσης

Η BMW Motorrad για το 2024 αποφάσισε να κάνει ένα τεράστιο βήμα εμπρός όσον αφορά την γκάμα των F μοντέλων της. Παρουσίασε τα ολοκαίνουρια F 900 GS, F 900 GS Adventure και F 800 GS, αλλάζοντας ριζικά τις μοτοσικλέτες ακολουθώντας μια νέα φιλοσοφία, ιδιαίτερα στην περίπτωση των 900αριών.

Στην περίπτωση της F 800 GS η BMW Motorrad προσπάθησε μεν να διατηρήσει τον all-around φιλικό χαρακτήρα στη μοτοσικλέτα, αλλά στην πραγματικότητα έχουμε να κάνουμε με μια εντελώς καινούρια μοτοσικλέτα με αναβαθμισμένο χαρακτήρα και οδηγικά χαρακτηριστικά.

Από τον σχεδιασμό και μόνο αντιλαμβάνεσαι ότι κάτι άλλο έχουμε πλέον εδώ. Στο εμπρός μέρος της μάσκας συνεχίζει να δεσπόζει το φωτιστικό σώμα με τους ασύμμετρους προβολείς, αλλά με νέα φωτεινή υπογραφή των DRL LED φώτων ημέρας. Το μικρό ρύγχος δίνει μια περιπετειώδη «υφή» στην εμφάνιση, ενώ η μικρή φιμέ ζελατίνα προσφέρει μια σπορ αισθητική.

Επανασχεδιασμένο είναι το ρεζερβουάρ. Είναι πιο λεπτό στις δύο πλευρές και ελαφρώς πιο χαμηλό προσφέροντας πολύ καλύτερη εργονομία και ευελιξία για τον αναβάτη. Καινούρια είναι και τα πλευρικά πλαστικά φέρινγκ με καλύτερη προστασία και απαγωγή του αέρα ενώ το πίσω μέρος είναι το μοναδικό σημείο που θυμίζει το παρελθόν.

Ανεβαίνοντας στη σέλα της μοτοσικλέτας ο αναβάτης έχει μπροστά του μια μεγάλη TFT οθόνη 6,5 ιντσών της οποίας ο χειρισμός γίνεται από τους διακόπτες και τον στρογγυλό δακτύλιο στην αριστερή πλευρά του τιμονιού. Ότι χρειαστεί να αλλάξεις στις ρυθμίσεις της μοτοσικλέτας το κάνεις με τον πλέον απλό και εύκολο τρόπο.

Στην έκδοση του μοντέλου δοκιμής, η F 800 GS είναι πλήρως εξοπλισμένη με σύστημα συνδεσιμότητας μέσω της εφαρμογής BMW Motorrad Connected, USB θύρα φόρτισης, πρίζα 12V, σύστημα Cruise Control, θερμαινόμενα grip, ηλεκτρονική πίσω ανάρτηση, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί (Keyless), βάση για σύστημα Connected Ride Navigator και χούφτες προστασίας.

Η θέση οδήγησης αρχικά ξενίζει τον αναβάτη καθώς τον τοποθετεί «πάνω από τη μοτοσικλέτα». Η σέλα είναι απίστευτα άνετη (τιμώντας την κληρονομιά των BMW GS), το τιμόνι φαρδύ και κοντά στο σώμα του αναβάτη, ενώ τα μαρσπιέ είναι ψηλά τοποθετημένα. Το ύψος της σέλας είναι στα 815 χιλ. αλλά με την σέλα Comrfort της έκδοσης δοκιμής ανεβαίνει στα 830 χιλ. Υπάρχει όμως και κιτ χαμηλώματος στα 760 χιλ.

Γενικά, η θέση οδήγησης είναι πολύ άνετη, αλλά θα την χαρακτήριζα περισσότερο ως θέση οδήγησης ενός roadster και λιγότερο ενός crossover.

Όλα τα λεφτά ο νέος κινητήρας

Για όλα τα μοντέλα της σειράς F του 2024 η BMW Motorrad ετοίμασε ένα καινούριο δικύλινδρο κινητήρα. Πρόκειται για το σύνολο των 895 κ.εκ. ο οποίος στην περίπτωση του F 800 GS αποδίδει 87 ίππους στις 6.750 σ.α.λ. και 91 Nm ροπής στις 6.750 σ.α.λ. Στην περίπτωση των F 900 GS/ADV το ίδιο μηχανικό σύνολο αποδίδει 105 ίππους, κάτι που σημαίνει ότι στο F 800 GS έχει στοχευμένη απόδοση για περισσότερη χρηστικότητα.

Παρόλα αυτά, είναι κατά 10 ίππους πιο ισχυρός από τον προκάτοχό του (F 750 GS) και το καλύτερο φάσμα λειτουργίας του έχει έρθει στις πιο χαμηλές στροφές δίνοντας την αίσθηση μεγάλης ισχύς στον αναβάτη. Στα ηλεκτρονικά διαθέτει τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Road, Rain, Dynamic και Enduro) και σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (Traction Control).

Αν έπρεπε να κάνω μόνο μια βόλτα με την F 800 GS και επέστρεφα σίγουρα θα έλεγα ότι το πιο δυνατό σημείο της μοτοσικλέτας είναι ο κινητήρας. Το δικύλινδρο σύνολο χάρη στη φροντίδα της BMW με τον μοναδικής ποιότητας ψεκασμό και το κορυφαίο κιβώτιο ταχυτήτων (με quickshifter BMW Motorrad Gear Shift Assist Pro) είναι ένα πραγματικό διαμάντι.

Γεμάτος παντού, γραμμικός όσο χρειάζεται και με τις κατάλληλες δόσεις ροπής και δύναμης όταν το θελήσει ο αναβάτης, αυτός ο κινητήρας είναι αδύνατο να μην αγαπηθεί. Η βελούδινη απόκριση στο γκάζι σε ξεκουράζει στην πόλη, οι γεμάτες με ροπή και δύναμη μεσαίες στροφές σε βάζουν στην πρίζα στο στροφιλίκι και η καταπληκτική του ποιότητα σε ταξιδεύουν με 150+ χλμ./ώρα για ώρες χωρίς κανένα ίχνος θορύβου ή κραδασμών.

Όσο για την κατανάλωση, αν είσαι «ελαφρύς» στο δεξί καρπό θα πέσεις κάτω από τα 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Αν πάλι έχεις «βαρύ» χέρι τότε θα φτάσεις το πολύ μέχρι τα 5,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Σε κάθε περίπτωση το αποτέλεσμα είναι τρομερό για έναν κινητήρα σχεδόν 900 κ.εκ.

Άνεση, ευελιξία και ασφάλεια στο δρόμο

Η BMW Motorrad προτίμησε στο νέο F 800 GS να μην αλλάξει πολλά πράγματα στο πλαίσιο, διατηρώντας ίδιο και το εμπρός σύστημα ανάρτησης με ένα τηλεσκοπικό πιρούνι 41 χιλ. Πίσω όμως έχουμε αλλαγές με την είσοδο του συστήματος ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενης ανάρτησης που είναι στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Το αμορτισέρ πίσω ρυθμίζεται ηλεκτρονικά σε προφόρτιση, ενώ έχει δύο επιλογές ρύθμισης ως προς τις άλλες λειτουργίες που είναι Road και Dynamic. Οι τροχοί είναι χυτοί αλουμινένιοι 19 ιντσών εμπρός και 17 ιντσών πίσω, ενώ τα φρένα έχει αναλάβει η Brembo με διπίστονες δαγκάνες και δίσκους 305 χιλ. εμπρός και ABS που απενεργοποιείται. Το βάρος της μοτοσικλέτας είναι στα 213 κιλά γεμάτο με ρεζερβουάρ 15 λίτρων.

Δύο είναι τα στοιχεία που σε κάνουν αμέσως να αισθανθείς άνετα με την F 800 GS. Το πρώτο είναι η τρομερή ποιότητα κύλισης που έχει η μοτοσικλέτα και σου δίνει μια άμεση αίσθηση αυξημένης πρόσφυσης και στιβαρότητας. Το δεύτερο είναι η ευελιξία που απολαμβάνεις ιδιαίτερα όταν βρίσκεται στην πόλη.

Η μοτοσικλέτα είναι πανάλαφρη στις αλλαγές κατεύθυνσης και κάνει τη ζωή του αναβάτη εύκολη και απλή. Γενικά, κινούμενος στην πόλη έχεις περισσότερο την αίσθηση ότι οδηγείς μια naked μοτοσικλέτα παρά μια crossover που είναι πραγματικά η BMW F 800 GS. Έχει αυτό τον ευέλικτο και διασκεδαστικό χαρακτήρα ενός roadster.

Η θέση οδήγησης σε βοηθάει να έχει τόσο καλή ορατότητα, όσο και καλό έλεγχο, ενώ τα δυνατά φρένα με την απίθανη αίσθηση και οι «προς το μαλακό» ρυθμιζόμενες αναρτήσεις προσφέρουν καλή πρόσφυση ακόμα και όταν το οδόστρωμα έχει χαμηλό επίπεδο πρόσφυσης.

Στον αυτοκινητόδρομο η μοτοσικλέτα κρατάει ψηλά τη σημαία της BMW Motorrad. Η νέα F 800 GS είναι σταθερή και ακλόνητη στις υψηλές ταχύτητες και στρίβει με απόλυτη ασφάλεια στις ανοιχτές καμπές. Μοναδικό ζήτημα είναι η κάλυψη από τον αέρα που με την χαμηλή ζελατίνα είναι ελλιπής και θα χρειαστεί κάτι καλύτερο.

Όταν βρεθείς τώρα σε ένα όμορφο κομμάτι με στροφές η BMW θα σε ανταμείψει με τον διασκεδαστικό της χαρακτήρα. Ρυθμίζοντας ηλεκτρονικά την πίσω ανάρτηση και με σύμμαχο το στιβαρό πλαίσιο η μοτοσικλέτα εύκολα έρχεται στα μέτρα του σου και σε κάνει να αισθανθείς άνετα. Η ακρίβεια στις κινήσεις είναι ένα από τα δυνατά της σημεία καθώς διατηρεί άψογα τις γραμμές ακόμα και αν κάνεις λάθος. Συγχωρεί τα λάθη, δεν αγχώνεται και μπορεί να διατηρήσει υψηλές ταχύτητες στο άπεξ της στροφής, ξύνοντας το διπλό σταντ με μανία στην άσφαλτο.

Το πίσω μέρος είναι πολύ ποιοτικό και με καλή πληροφόρηση, ενώ το εμπρός μέρος παρότι είναι εξίσου αποτελεσματικό του λείπει η πληροφόρηση που θα επιτρέψει στους πιο έμπειρους να κινηθούν πιο σβέλτα. Στην συντριπτική πλειοψηφία πάντως των αναβατών η F 800 GS θα χαρίσει όμορφες στιγμές οδήγησης, έχοντας πάντα σε πρώτο πλάνο την ασφάλεια και την ευκολία στην οδήγηση.

Το αγκάθι

Ένα πράγμα στο οποίο η BMW Motorrad θα μπορούσε να κάνει κάτι καλύτερο είναι η επιλογή της εμπρός ανάρτησης. Παρότι η γεωμετρία του πλαισίου είναι υπέροχη, το εμπρός μέρος υπολείπεται σε αίσθηση για να βάλει το… κερασάκι στην τούρτα της οδηγικής απόλαυσης. Έχει ως δυνατό σημείο την αποτελεσματικότητα και την σταθερότητα στη διαδικασία του φρεναρίσματος, αλλά χάνει λίγο σε πληροφόρηση όταν προσπαθήσεις να κινηθείς πιο σβέλτα.

Ακόμα ένα σημείο που θα αλλάζαμε αμέσως είναι η ζελατίνα εμπρός. Η κάλυψη σε ταχύτητες μέχρι τα 100 χλμ./ώρα είναι μια χαρά, αλλά όταν θέλεις να ταξιδέψεις με 130+ χλμ/ώρα τότε σίγουρα θα χρειαστείς μια μεγαλύτερη ζελατίνα. Ευτυχώς, η BMW Motorrad έχει φροντίσει για αυτό.

Premium «Do-It-All»

Δεν υπάρχουν πολλά που δεν γνωρίζατε ή που δεν υποπτευόσασταν για την καινούρια BMW F 800 GS. Είναι ακριβώς αυτό που μας έχει συνηθίσει η BMW Motorrad, δηλαδή μια πολύ ποιοτική μοτοσικλέτα με κορυφαίο επίπεδο άνεσης, υψηλού επιπέδου τεχνολογία και έναν premium χαρακτήρα που ξεχωρίζει.

Υπάρχουν όμως και σημεία στη νέα F 800 GS που σίγουρα δεν περιμέναμε. Ένα από αυτά είναι ο εκπληκτικός νέος κινητήρας που προσφέρει ισχυρές επιδόσεις και βελούδινη απόδοση σε όλες τις πτυχές του. Το ίδιο εντυπωσιακή είναι η ποιότητα κύλησης χάρη στο ισορροπημένο πλαίσιο και τις αναρτήσεις (κυρίως το πίσω ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο σύστημα) που προσφέρουν διασκέδαση, άνεση και ευελιξία στις ίδιες ακριβώς ποσότητες.

Η νέα BMW F 800 GS θέλει και μπορεί να αναβαθμίσει την καθημερινή συνύπαρξή σας με τη μοτοσικλέτα, καθώς έχει γραμμένο στο DNA της την βαριά κληρονομιά της οικογένειας GS της BMW Motorrad.

Όλα τα στοιχεία της BMW F 800 GS ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – BMW F 800 GSΚινητήρας: Δικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος, DOHCΚυβισμός: 895 ccΙσχύς: 87 PS / 6.750 rpmΡοπή: 91 Nm / 6.750 rpmΤροφοδοσία: Ψεκασμός BMS-XΚιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικό με σύστημα Anti-HoppingΦρένα: Brembo δίσκοι 305 χιλ. εμπρός και 265 χιλ πίσω με ABSΜεικτή κατανάλωση δοκιμής: 5,2 L/100 kmΡεζερβουάρ: 15 LΤροχοί: Χυτοί αλουμινίου 19 ιντσών εμπρός, 17 ιντσών πίσωΒάρος: 213 kg (γεμάτο)Τιμή: 11.690 ευρώ (μοντέλο δοκιμής 14.485 ευρώ)

Εξοπλισμός Αναβάτη Moto Market