Η γερμανική εταιρεία ήταν μία κυρίαρχη δύναμη στην αγορά των ταξί. Τώρα όμως αντιμετωπίζει μια εντελώς διαφορετική κατάσταση.

Η Mercedes-Benz βρίσκεται αντιμέτωπη με μία σημαντική πτώση κατά 71% στις πωλήσεις ταξί της στη Γερμανία από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο του 2024, αλλά η εταιρεία δεν φαίνεται να ενοχλείται από αυτή την πτώση.

Όταν κάποτε κυριαρχούσε στην αγορά με μερίδιο 52% το 2019, η παρουσία της Mercedes στη γερμανική αγορά ταξί έχει πλέον μειωθεί σε μόλις 13%.

Αντίθετα, η Volkswagen και η Toyota έχουν ξεπεράσει τη Mercedes, με τα μοντέλα Touran και Caddy της VW και τα Corolla και RAV4 της Toyota να γίνονται πιο δημοφιλείς επιλογές για τις εταιρείες εκμετάλλευσης ταξί.

Η απότομη πτώση οφείλεται σε μια στρατηγική απόφαση της Mercedes. Η εταιρεία, υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο Ola Källenius, ανακοίνωσε το 2023 ότι θα σταματήσει να προσφέρει εργοστασιακά μετασκευασμένα ταξί και δεν θα παρέχει πλέον ειδικές εκπτώσεις για τους φορείς εκμετάλλευσης ταξί.

Η Mercedes διαπίστωσε ότι το μικρό μέγεθος της αγοράς ταξί –περίπου 6.000 έως 7.000 νέα ταξί που ταξινομούνται ετησίως στη Γερμανία- δεν ήταν βιώσιμο ή ευθυγραμμισμένο με την εστίαση της μάρκας στην πολυτέλεια.

Ένα στέλεχος της Mercedes δήλωσε ότι τα ταξί δεν ταιριάζουν πλέον με την εικόνα υψηλής ποιότητας της μάρκας, ενώ οι ανταγωνιστές BMW και Audi αποφεύγουν επίσης αυτό το τμήμα.

Ενώ η Mercedes παραμένει βασικό στοιχείο για τις υπηρεσίες λιμουζίνων, οι μελλοντικές μετατροπές ταξί θα βασίζονται σε εταιρείες τρίτων, καθιστώντας τις λιγότερο ελκυστικές οικονομικά για τις εταιρείες εκμετάλλευσης των ταξί.

Παρά τα επιχειρήματα ότι τα ταξί θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν ως εργαλείο μάρκετινγκ για να γνωρίσουν οι καταναλωτές τα αυτοκίνητά τους, η Mercedes δεν βλέπει πλέον αξία στην επιδίωξη αυτής της στρατηγικής.