Όλο και περισσότερα μεγάλα στελέχη της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας βρίσκουν λογική την συμμαχία και όχι τον πόλεμο με τους Κινέζους.

Οι πρόσφατες αποφάσεις της ΕΕ για δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά έχουν προκαλέσει προβληματισμό στους Ευρωπαίους κατασκευαστές, με κάποιες φωνές της λογικής να λένε ότι ίσως υπάρχει και άλλος δρόμος.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Renault, Luca de Meo, ζήτησε μια προσέγγιση συνεργασίας με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που εισέρχονται στην ευρωπαϊκή αγορά, υποδηλώνοντας ότι η συνεργασία αυτή θα μπορούσε να ενισχύσει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

Μιλώντας στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, ο de Meo αντιμετώπισε τις ανησυχίες σχετικά με τον αντίκτυπο των κινεζικών εταιρειών, τονίζοντας τη σημασία της ενσωμάτωσης αυτών των νέων παικτών στο οικοσύστημα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Με αφορμή την πρόσφατη ανακοίνωση σημαντικών δασμών έως και 35% στα κινεζικά αυτοκίνητα που εισέρχονται στην ΕΕ, ο de Meo πρότεινε ότι οι κινέζοι κατασκευαστές θα μπορούσαν να εξετάσουν το ενδεχόμενο να φέρουν την παραγωγή εντός της Ευρώπης.

Σημείωσε ότι παρόμοιες στρατηγικές αναμένονταν από τις ευρωπαϊκές μάρκες όταν εισήλθαν στην κινεζική αγορά πριν από δεκαετίες.

Ο de Meo πρότεινε ότι οι κοινοπραξίες και οι χρηματοδοτικές πρωτοβουλίες θα μπορούσαν να ωφελήσουν και τα δύο μέρη, επιτρέποντας στις κινεζικές εταιρείες να εδραιώσουν βαθύτερη παρουσία στην Ευρώπη.

Κάνοντας συγκρίσεις με προηγούμενες εισόδους στην ευρωπαϊκή αγορά από αμερικανικές, ιαπωνικές και κορεατικές μάρκες, ο de Meo εξέφρασε την πεποίθηση ότι οι ευρωπαίοι κατασκευαστές θα μπορούσαν να αντέξουν τον ανταγωνισμό.

Τόνισε ότι παρά το γεγονός ότι αυτές οι ξένες μάρκες κατέλαβαν σημαντικό μερίδιο της αγοράς, ευρωπαϊκές μάρκες όπως η Renault συνέχισαν να ευημερούν.

Ο de Meo τόνισε επίσης το στρατηγικό πλεονέκτημα της συνεργασίας με κινεζικές εταιρείες στην τεχνολογία μπαταριών και στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.

Αναγνώρισε την τεχνογνωσία των κινεζικών εταιρειών στην ανάπτυξη μπαταριών, την εξόρυξη και τη διύλιση χημικών ουσιών, οι οποίες είναι ζωτικής σημασίας για την επιτάχυνση της μετάβασης της Ευρώπης στα ηλεκτρικά οχήματα.

Ο De Meo κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η προώθηση μιας αμοιβαία επωφελούς συμφωνίας με κινεζικές εταιρείες θα μπορούσε να ενισχύσει τις ικανότητες της Ευρώπης στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, διασφαλίζοντας παράλληλα δίκαιη πρόσβαση στην αγορά και για τις δύο πλευρές.